Poehee, zoals de titel al zegt wordt onze lieve dochter van 6 maanden nog steeds elke nacht wakker. Dit is vaak huilend. We hebben al een heel traject achter de rug en hoopte erop dat het inmiddels beter zou gaan, maar weten het nu niet meer. Graag tips! De eerste vier maanden was ze heel onrustig, ook overdag, veel huilen bij voedingen, dronk heel wisselend wat betreft hoeveelheden, sliep overdag steeds maar 45 minuten en werd dan huilend wakker. Ze kon daarna maar kort wakker blijven en werd al snel huilerig omdat ze moe was. Liet ook veel kenmerken van reflux zien. (slikken, hikken, smakken etc.) Verder een ligte voorkeurshouding. Eerst een aantal keer naar een osteopaat geweest. Dit hielp goed voor de voorkeurshouding, maar niet tegen de reflux en onrust. Daarna naar de Huisarts voor reflux medicatie, dit hielp niet. Verdikken met JBPM hielp wat tegen het naar boven komen van de voeding, maar ze kreeg hier veel kramp van. Daarna naar kinderarts doorverwezen. Zij schreef Pepti voor. Daarna ging het al snel een stuk beter met haar overdag al had ze in het begin lst van obstipatie. Door medicatie is dat nu rustig. Overdag slaapt ze steeds 1,5 / 2 uur op vrijwel vaste tijden en, nog belangrijker, wordt ze vrolijk brabbelend wakker. Ze is tussendoor steeds 1,5 / 2 uur vrolijk wakker. Ze eet inmiddels fruit, brood en avondeten. Dit gaat wisselend, er zijn dagen dat ze er geen zin in heeft. Haar flesjes gaan ook nog steeds wisselend. De nachten zijn een probleem. Deze zijn wisselend. Een hele goede nacht wil zeggen dat ze twee keer wakker wordt en dat ze dan meteen weer gaat slapen als we haar een speentje geven. Slechte nachten zijn nachten waarin ze elke 1,5 uur huilend wakker wordt en twee keer op zo'n nacht niet stopt met keihard huilen tot ze een warme fles melk krijgt. Rond 06:30/07:00 wordt ze vrolijk wakker. We hebben een vast avondritueel en ze gaat altijd rustig en makkelijk slapen. Ze slaapt naast ons bed in een goed bedje. Het licht blijft uit wanneer ze wakker wordt, we maken er geen 'feestje' van. Ze slaapt in een Puckababy omdat ze anders steeds met haar speen gaat klooien, ook terwijl ze eigenlijk wil slapen. Ze heeft het niet te koud of te warm. Help!
Mijn zoontje van 7 maanden met reflux wordt snachts ook minimaal 2 x of vaker huilend of zeurend wakker en meestal is een speen genoeg. Soms zelfs om het uur. Ik kan je helaas niet helpen met tips, ik wens je alleen veel sterkte en hoop dat we beiden snel een dag treffen waarop het over is!!!
Heftig he Leonora, ik hoop dat er toch nog iemand is die tips heeft. Of kan vertellen dat het met acht maanden en drie dagen allemaal over is en we weer lekker kunnen slapen ;-p