Geven jullie de pap als ontbijt, lunch of voor het slapen gaan? Als ontbijt lijkt me niet zo handig aangezien hij s morgens vaak nog erg suf is en na zijn ochtendfles meestal nog even gaat slapen. Ik zat zelf te denken aan de lunch maar hoe doen jullie dit? Ik wil trouwens pap met de lepel gaan geven
Ik denk gewoon de hoeveelheid van de middagfles aanmaken met granenpap (vanaf 6 maanden dan), kind in de stoel en geven met een lepel. Wij hebben de pap weleens s ochtends gegeven, maar dat was geen succes, mijn kinderen wilden s ochtends hun melk hebben en dan verder slapen tot ong 9 uur. En ook een paar keer als lunch, in de aanloop naar brood eten. Dat was wel leuk, kind is goed wakker en alert. S avonds heb ik het nooit gegeven, het is echt een hele betonblok dat je in de maag gooit net voor het slapengaan.
Ik geef het wanneer wij avondeten, rond 18.00 uur.Wel maar een kleine portie 75cc melk en 3 scheppen rijstebloem en scheutje olijfolie (rijstebloem werkte hier nogal verstoppend ) Ze blijft dan op tot 19.00 en krijgt dan nog een borstvoeding voor het slapen. Ik geef het ook met een lepeltje en dat gaat erg goed.
Voor 6 maanden kreeg onze zoon een rijstebloemfles voor het slapengaan ivm vroeg wakker worden (dat hielp prima) en vanaf 6 maanden kregen beide kinderen als ontbijt fijne granen en geen pap meer 's avonds
Wij geven geen pap: wel 's ochtends geprobeerd, maar ze willen het niet. Voor een bordje hadden ze geen geduld en door de fles vonden ze helemaal niks. Nog nagevraagd bij de kinderarts omdat we overal lazen over pap geven en een beetje onzeker werden; het was niet nodig omdat de meiden gewoon netjes groeien en tevreden zijn. Op haar advies gewoon rustig verder gegaan met het opbouwen van vast voedsel en hierbij ook brood. Maar: ik zou het ook niet voor de nacht geven. Dus als hij 's ochtens erg suf is zou ik het tussen de middag proberen.
Mijn zoontje van 2 jr krijgt elke ochtend pap, vind hij heerlijk En ja, nogsteeds uit een fles Toen hij kleiner was kreeg hij t savonds voor t slapen gaan
Onze kindjes zijn even oud Ik geef rijstebloem in haar laatste fles om 19.30 kwil trouwens ook met een lepel geven maar kdoe ht dan in de ochtend alleen is ze heeeel ongeduldig en ze eetnog nie helemaal zoals het hoort haha dus het mag eigenlijk noggeen vervanger zyn van haar flesje omdat ze straks misschien maar de helft binne krijgt.. danzou k het alleen doen om haar te leren van een lepel te eten. Of ik w8 nog een maandje dan kan ze al beter happen en slikken en dan krijgt ze fijne granen pap in de ochtend. Voor mij mn eerste kindje weet soms ook nie wat het beste is mrgoed ik volg altyd mn eerste gevoel dat is mn houvast.. denk wel bij alle mamas hehe Hoe doetjou kindje het trwns met hapjes?
Je hoeft natuurlijk niet perse pap te geven he! Als het niet uitkomt, dan geef je het gewoon niet. Je zou het als een laat ontbijt, paar uur na de ochtendfles kunnen geven. In de avond, zoals Adi zegt, lijkt me niet prettig, slapen met beton in je maag.
Hij krijgt nog geen hapjes. Mijn vriend is allergisch voor 75% van het fruit dat in de winkel ligt, heeft exzeem en huismijtallergie. Dus ze raadde ons aan om pas met 6 maanden groente te geven. En we gaan eind van de week op vakantie dus vond het ook wel makkelijker om daarna pas te beginnen. Voor ons is het ook het eerste kindje! Ik denk dat je idd veel op je gevoel doet maar iedereen om je heen heeft vaak een mening en ik vind het toch wel fijn om een onpartijdige mening te horen. Iedereen in mijn omgeving heeft ook kinderen die veel ouder zijn dus dan is het fijn om ervaringen van ouders met leeftijdsgenootjes te horen!
Ik geef het sochtends in een fles. Dit omdat hij vroeg wakker wordt (rond half 6) en dan trek heeft. Ik geef hem dan de fles en hij gaat weer naar bed tot 8 a 9 uur. Pap tussen de middag vond ik niet logisch omdat ik graag wil dat hij dan brood mee eet maar dat is ieder zn eigen ding. Als hij weinig at savonds gaf ik weleens een papfles voor t slapen gaan. Maar das dus meer een uitzondering....
Pap hoeft inderdaad niet he, zeker als ie nog tevreden is met z'n flessen... Het leren eten van een lepel komt wel goed! En als je met 6 maanden begint kun je ook gewoon stukken geven en anders geprakt met een lepel. Zeker rijstebloem voegt niks toe qua voedingsstoffen. Hier ook vanaf 6 maanden granenpap gegeven, gewoon uit de fles. Voor het bordje was ze te ongeduldig... en ze liet zich ook gewoon niet graag voeren.
Hier pas met pap begonnen toen de kleine 9 maanden was, altijd 's ochtends. Vanaf toen ging hij namelijk ook echt ontbijten (dus meer dan borstvoeding) en dan was pap sneller dan brood Zoals anderen ook al zeggen, het hoeft echt nog niet!
Ik ben toevallig ook net begonnen met een papfles in de ochtend. Rijstebloem vond ze erg lekker maar werd ze onrustig van en de granen vanaf 6 maanden vond ze niet lekker. Nu geef ik de fijne tarwe van nestle met vanillesmaak die vind ze wel erg lekker! ik wil ook wel gaan proberen van een bordje. Wij eten sochtends ook geen boterham dus ik wil graag dat zij ook pap eet in de ochtend en dan in de middag een boterham! Maar als ik moet werken krijgt ze gewoon een papfles! dan geen tijd voor een bordje pap
Hier ook de papfles in de ochtend en daarna gaat hij vaak nog even naar bed. Ook geprobeerd om het van een bordje met een lepel te geven, maar was geen succes (zoals vele kleintjes hebben, ook veel te ongeduldig).
Mijn dochter wil sinds kort geen fles meer drinken 's avonds. Daarom maak ik i.p.v. de laatste fles een papje wat ik haar met een lepeltje geef. Dit vindt ze heerlijk en eet ze wel graag. 'S ochtends als ze wakker wordt wil ze juist geen pap eten, maar dan drinkt ze wel gewoon haar flesje.
Waarom geven jullie eigelijk pap? Ik begon met brood bij 7 mnd voor de ochtend maar gaf wel BV misschien is dat anders?
Ik ben pap gaan geven omdat ze dr flesje niet meer wou hebben. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik er twee flessen per dag in en die derde wil ze dan ook echt niet hebben.
Wij zijn het gaan geven zodat hij wat kon wennen aan granen, voordat hij echt een boterham ging eten! Hij vindt het alleen ontzettend lekker, dus krijgt het nog steeds ondanks dat we ook langzaam aan met brood bezig zijn (tussen de middag).