Verschil Nutrilon Omneo comfort & Kruidvat

Discussie in 'Voeding' gestart door LdJ, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LdJ

LdJ Niet meer actief

Dag papa's & mama's!

Ik heb een dochtertje van bijna 4 maandjes oud die op advies van het consultatiebureau en de HA Nutrilon Omneo Comfort 1 krijgt ivm een trage stoelgang (met standaar soms 6 dagen geen ontlasting). Alleen nou hoor ik van best veel mensen dat de kruidvat Omneo versie eigenlijk net zo goed is als Nutrilon? En er zit nogal een behoorlijk prijs verschil in. Voor de Nutrilon Omneo Comfort 1 betaal je €13,99 voor 800 gr. & voor de Kruidvat Extra Care 1 (zelfde als omneo) betaal je €9,49 voor 800 gr. En ik heb zon vergelijkingssite bekeken maar er zit echt bijna geen verschil in.

Voor ik overstap zou ik graag eerst jullie ervaringen willen weten met de Kruidvat extra Care.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Alle voedingen voldoen aan de eisen dus ip zijn ze allemaal goed. Toch stap ik niet op een goedkoop merk over. Waarom? Ik denk dat het verschil toch in kleine dingen zit en de grote merken doen al het onderzoek dus zullen wel wat vooruit lopen. En het laatste waarop ik bezuinig is babyvoeding, dan zoek ik wel andere dingen om op te bezuinigen.
    Ik heb Friso HA trouwens. Je hoeft het maar tot 6 maanden te gebruiken, de opvolgmelk kan de standaard zijn. Dat zegt mijn kinderarts die allergoloog is. Na 6 maanden HA melk heeft geen zin meer.

3. LdJ

LdJ Niet meer actief

Nou ja noem het vooral geen bezuinigen want het laatste waar ik op zal bezuinigen is me kind, begrijp dat heel goed, maar waarom zou je meer betalen als je de zelfde kwaliteit voor minder kan krijgen en bovendien heb ik meerdere forums gelezen waar zelfs artsen de KV flesvoeding aanbevelen om rede van "dezelfde kwaliteit voor minder". Daarom heb ik ook dit onderwerp geopend omdat ik graag ervaringen van anderen die de KV flesvoeding gebruiken wil horen voordat ik uberhaupt overstap. Nou zie ik trouwens wel dat er een fout op de KV site is van de baby voeding Extra Care. Er staat bij voor babys met moeizame ontlasting en als je de omschrijving leest is het voor kinderen met koemelk allergie. Enig idee hoe de Omneo versie van Kruidvat heet?

Oceanna vindt dit leuk.
  4. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Er is mij ooit verteld dat kruidvat en nutrilon ed. gelijk aan elkaar zijn, en zelfde fabriek maar wat daar van waar is? mijn schoonzusje gebruikt ook flesvoeding van kruidvat en gewoon eerst gemengt en daarna over op kruidvat. zij heeft geen verschil in werking ervaren

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De dure merken lopen voorop in het reclame maken. De samenstelling loopt niet voor. Sterker nog, die 'vernieuwde samenstelling' waar Nutricia vorige maand mee kwam hadden goedkopere merken al eerder.

Het enige wat je extra koopt als je dure kunstvoeding koopt is een goed gevoel: 'ik geef meer uit aan mijn kind, dus ik heb meer voor mijn kind over'. Je zou het prijsverschil ook gewoon voor je kind in een spaardeposito kunnen zetten. Kun je straks een leuk fietsje voor kopen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Klopt wat dirksmama zegt. De reclame van Nutrilon moet natuurlijk ook betaald worden.
    't Enige voordeel wat Nutrilon (en Friso) heeft, dat het overal verkocht wordt.

7. adi

adi Niet meer actief

Dit.

Plus dat er bijvoorbeeld tussen Nutrilon Omneo en Friso Extra degelijk verschil zit: in de structuur, smaak en dikte van de voeding.
    Kruidvat heb ik niet geprobeerd dus weet het niet.

Ken je iemand die deze voeding nu gebruikt? Dan kun je vragen of ze voor je een torentje willen vullen zodat je het uit kan proberen. Ik heb ook vaker gehoord dat Kruidvat vrijwel gelijk is aan Nutrilon.

8. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ik heb een pak aangeschaft en ga volgende week beginnen. De omneo versie van de KV is trouwens wel de Extra Care H.A. Maar er is weer een nieuwe wetgeving dat ze bij voedingen nr 1 niet meer met krampjes etc. op de verpakking mogen zetten. De medewerkster van KV had er achter aan gebeld en nutrilon houd zich er niet aan omdat zei de boete wel willen betalen die ervoor staat.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zelfde fabriek betekent zeker geen dezelfde kwaliteit... ik weet dat omdat bij bijvoorbeeld de bavaria fabriek in het goedkope merk ook echt niet hetzelfde inzit als het dure merk. En zo is het ook met andere dingen zo.

En eiwit en eiwit zijn ook niet hetzelfde... de bron is bepalend. Dus de ene kwaliteit is beter (vaak dus duurder) dan de andere.

10. LdJ

LdJ Niet meer actief

Bij Nutrilon is het vooral de naam en de verpakking die je betaald ;) Als je naar zo'n vergelijkings site gaat en de voeding van KV en Nutrilon vergelijkt kun je zien dat er precies hetzelfde in zit. En ik heb wat vrienden gevraagd die ook KV voeding gebruiken en die zeer tevreden zijn dus we gaan het gewoon proberen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kunstvoeding is geen bier.
    De grootste bron van eiwit in kunstvoeding is koe. En daarnaast andere bronnen zoals o.a. regenwormen. Maar koe is koe hoor!

12. adi

adi Niet meer actief

:(:(... je hebt wel vaker de meest belachelijke uitspraken gedaan over kunstvoeding, maar vlees??

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Regenwormen leveren eiwitten en schijnt te worden gebruikt in kv.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vlees?

15. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ben sinds 2 weken over op Kruidvat Comfort ipv Friso. Het scheelt mij maar liefst 5 euro per pak. En aangezien mijn dochter er niets aan overhoud qua allergie of andere dingen ben ik overgestapt. Het gaat mij niet zozeer om het geld maar Friso was bij ons in de supermarkten steeds moeilijker te krijgen. Kruidvat is altijd bevoorraad hier.

16. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd de kv van kruidvat gehad super !! En kon t overal bij elke kruidvat makkelijk krijgen.

Ons meisje blleek kma te hebben dus moesten we over op de pepti van nutrilon. .
    Ook prima . voeding alleen hang ik elke week meer dan een uur aan de telefoon met nutricia omdat deze voeding hier nergens te verkrijgen is !! Vreselijk irritant.

Daarnaast scheelt kruidvat gewoon de helft en is het goede voeding.
    Vind de pakkeb van nutrilon geld klopperij zit precies t zelfde in

Als kruidvat een voeding zou maken voor kindjes met kma had ik die genomen !

17. LdJ

LdJ Niet meer actief

Nou ik ben ook helemaal overgestapt nu op de KV Extra Care vanaf de Nutrilon Omneo Comfort. Ze poept nu zelfs 2 keer per dag terwijl het normaal om de 2 dagen was en ze reageert er goed op.. ze is nu 4 maanden en weegt bijna 8 kilo :D Dus volgens mij niks te klagen haha

Deel Deze Pagina