Hoi, Ik zit een beetje met het volgende. Lisanne krijgt nu nog 535 cc opvolgmelk per dag. Ontbijt 180/6, lunch 120/4, 's avonds 180/6 voor het slapen gaan. Daarnaast krijgt ze uiteraard haar fruit hapje in de ochtend en aardappelen, groente en vlees 's avonds. Maar nu heb ik nogal een slaapkopje en ben dus bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Bij haar fruit drinkt ze hooguit een paar slokjes. En 's middags na de lunch slaapt ze vaak tot het avondeten. Heeft ze dan gewoon geen dorst? Krijgt ze dan wel genoeg vocht?
Ja hoor, maak je geen zorgen! Mijn CB vertelde me dat ze minimaal 500cc vocht moeten hebben en jouw dochtertje komt daar aan! Mijn zoontje drinkt bij de lunch nog maar 90cc en voor de nacht probeer ik 180 maar dit lukt vaak niet eens meer. Dus hij zit onder de 500cc melk. Wat ik vaak doe is bij de lunch de melk aanlengen met wat extra water of thee voor het extra vocht. Dit gaat er makkelijk in! En weet niet of je bv ook yoghurt geeft als toetje? Dit is ook vocht!
Ja ze krijgt na het eten 's avonds ook een beetjte toetje. Vaak yoghurt(met een klein beetje diksap/fruit om het hele zure eraf te halen, is dat heel slecht) Gelukkig maar dat ze dan wel genoeg krijgt. Ik maakte wel een beetje zorgen. Vroeger heb ik als kind in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen omdat ik echt niks wilde drinken, vandaar mijn bezorgdheid!
Nou niet nodig hoor! Yoghurt is ook vocht en in fruit zit ook heel veel vocht! (al mag je dat officieel niet meetellen!) Uitdrogen doen ze niet zo snel hoor, tenzij ze koorts hebben, niet willen drinken, diarree hebben etc..