3 maanden terug uitstrijkje laten maken. In tussen tijd zijn wij zwanger geraakt en had aardig wat symptomen van de zwangerschap, helaas een miskraam! Nu week later, heb ik nog steeds een zere baarmoeder, hele erge rugpijn, hoofdpijn, ontzettend misselijk. Het lijkt net een zwangerschap maar mijn baarmoeder was leeg. In mei moet ik weer een uitstrijkje maken, maar zal dat graag eerder willen door deze symptomen, zou dat mogelijk zijn? Uit het eerste uitstrijkje kwam pap 2, ben nu bang dat dat dus naar pap 3 is gegaan.
Op de website van Bevolkingsonderzoek BHK staat er dat je miskraam of abortus als zwangerschap moet rekenen dus het uitstrijkje is aanbeloven pas na 6 maanden. Je kan het altijd met HA of gyn bespreken.
Je moet inderdaad 6 maanden wachten voor je weer een betrouwbaar uitstrijkje kan laten maken. Wat betreft je klachten durf ik het niet te zeggen. Ik heb zelf pap3b zonder klachten. Misschien heeft het toch nog met je miskraam te maken? Je lichaam is natuurlijk ook nog van de waps. Sterkte in ieder geval!
Hier moest ik 6 weken na de bevalling al een uitstrijkje laten maken ipv pap3a ruim een jaar geleden. Het kan dus, op indicatie, wel degelijk eerder. Maar van pap2 naar pap3a in drie maanden... Zo snel gaat dat niet hoor. Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Dikke kans dat het (helaas) bij je miskraam hoort. Daarbij vind ik je symptomen niet heel specifiek.
tussen miskraam en uitstrijkje moet ongeveer 6 maanden zitten. maar de miskraam is nu een week geleden? dan zou ik die klachten daar aan linken. logisch, je lijf zit nog barstens vol hormonen. gewoon even afwachten en in de gaten houden dat het niet te lang duurt. als het te lang duurt dan kan het zijn dat er nog wat weefsel achter gebleven is in je baarmoeder.