's Ochtends: Bambix pap (125ml + 5 Kruidvat2 + 3 rijstebloem vanille). Tussendoor: fruithapje met Liga of lange vinger. 's Middags: bruine boterham met boter en beleg + halfvolle melk. Tussendoor: fruithapje met Liga of lange vinger. 's Avonds: zoveel mogelijk met de pot mee, dus groente vlees aardappelen macaroni etc. Met heel kruidig eten geven we een potje. Als toetje een klein bekertje kwark. Tussendoor: rijstewafel(tje) + diksap o.i.d. Voor het slapen gaan: fles (220ml + 7 Kruidvat2). We zijn met 4 maand begonnen met fruit en groente.
8:00 pap (180ml / 6 + bambix) met fruit 12:00 belegde boterham + fruit (soms: roerei) 15:00 fles 210 ml /7 16:30 koekje (nijntje biscuit, rijstewafel of liga) 18:15 warm eten (wat wij de dag ervoor hebben gegeten of iets anders zelf gemaakt) 19:30 fles 180 ml / 6 voor het slapen gaan. Wij zijn met ruim 4,5 maand begonnen met groenten en fruit
Met 6mnd was het nog niet veel hoor (5.5 mnd volledig bv) sMiddags als ze wakker was wat fruit (banaan en sinaasappel) sAvonds om een uur of 8/9 pap. Verder gewoon bv op verzoek.
Hier was het de gehele dag en nacht borstvoeding op verzoek en daarbij 1x per dag een paar kleine hapjes groente of fruit.
wat een verschil, sommige geven gewoon van alles en andere beginnen net met wat bijvoeding. Ik geef nu alleen s`middags een groentehapje en de rest bv, 4x.
Mamamelk op verzoek en 1x per dag groente uit het vuistje (daar at ze dan een paar hapjes van, werd langzaam steeds meer) ...
7:00 fles 180cc+6+bambix 10:00 fruit 13:00 boterham + fles 120cc+4 15:00 soepstengel oid + 100cc thee oid 17:00 groente 19:00 fles 180cc+6+nutrix
wat weinig flesjes krijgen sommige, is dat niet wat weinig...... hoeveel flesjes/bv moeten ze dan nog hebben?
8 keer? Wow, knap dat je dat nog niet zat bent! Weinig flesjes? Dat hangt er vanaf hoe goed je kindje eet. Hier hebben we maar 2 flessen (en 1 x pap) en ik denk dat de 2e fles er binnenkort ook af gaat.
Nu we het er toch over hebben wat jullie kleintjes met 6 maanden allemaal eten, heb ik nog een vraagje; Ik ben nu twee weken met de groentehap aan de gang. Dat gaat best redelijk moet ik zeggen, maar wat vinden jullie? Kan ik nu ook al met fruit beginnen of zouden jullie eerst nog iets langer doorgaan met de groentehap, omdat anders misschien het gevaar is dat de kleine fruit lekkerder gaat vinden en geen groente meer wil eten? In principe was het plan om gewoon gaan te beginnen nu met fruit, maar nu ik er nog eens over nadacht, kwam ik bovenstaande vraag uit. Nog even ter info > ik heb eerst twee weken enkel groente gegeven zonder aardappelen en ga nu op advies van cb ook met aardappelen starten.
Ik wil gewoon graag weten wat jullie ervaringen hierin zijn? Hoe hebben jullie dat aangepakt en vond jullie kleine de groente nog wel lekker na het starten van de fruithap?
Hier geen enkel probleem maar fruit was en is bij ons wel extra (wel elke dag hoor). De hoofdmaaltijd is toch groenten, aardappelen etc. We hebben het fruit nooit echt gemonitoord. Hij at het toch wel en de ene keer meer dan de andere keer (altijd vers). Groenten wel.. daar heb ik echt gekeken hoeveel ik gaf en hoeveel hij at. Vrij snel zat hij op een acceptabele hoeveelheid. Als je nu aardappels gaat doen, zou ik eerst eens kijken hoe dat gaat. Aardappels vullen nogal en dan maar eens kijken hoe je met je flessen vaart. Fruit vult trouwens niet enorm dus een klein beetje fruit kan er altijd wel bij. Oja, wij zijn begonnen met fruit door de pap te doen. Op die manier hadden we geen extra eetmoment!
mayaa, mijn dochter eet groente beter dan fruit. ben ongeveer tegelijk met groente en fruit begonnen.
Wie weet of ze met 5 en halve maand al op broodkorstjes mogen sabbelen? Of soepstengels? Of van die creamcrackers (die hele goedkope)?