Koemelkvrije en kippenei vrije cake/taart?

Discussie in 'Voeding' gestart door Blaak, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Mijn zoontje van 10 maandjes heeft dus een koemelk en kippenei allergie.

Nu weet ik niet precies wat ik moet kopen voor zn eerste verjaardag!

Weten jullie iets , een taart of een cake wat lekker is voor de kindjes en de volwassenen en koemelkvrij en kippenei vrij is?

Ik wil het liefst gewoon iets kopen in de winkel, want zelf in de keuken staan vind ik niks. Weet ook niet precies welke producten enzo.

Zou de bakker ook zon taart kunnen maken? En smaakt ie dan wel goed?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen :)

Alvast bedankt!

Groetjes,Mandy

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ben je al in een reform- of natuurwinkel geweest? Daar kunnen ze zeker antwoord geven op jouw vraag!

3. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hier hetzelfde probleem gehad. Ik ben alle bakkers in de buurt afgegaan en er was er eentje die zo'n taart kon maken. Het was een soort appeltaartje, vrij simpel maar smaakte goed.

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Denk dat zelf bakken toch het meest makkelijke is en dan voor de volwassen een gewone taart kopen, misschien kan je een kennis/familie vragen om even de keuken in te gaan voor jullie kleine man? ;)

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja idd, ik denk gewoon een cakeje maken voor de kids en voor de volwassenen een taart ofzo ja idd. Weten jullie ook ergens waar ik een simpel, recept kan vinden online voor een makkelijke cake?

Alvast bedankt, Mandy

PS. Ik heb een boek besteld online, waar alle koemelk en kippenvrije producten/merken in staan. Dat is wel handig voor als ik welke meel ik moet kopen enzo dus dat lukt nu wel. (Egt een aanrader zon boek, als je meer wilt weten stuur gerust een berichtje)

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Op www.voedingscentrum.nl kun je bij recepten kiezen voor soort recept. Dan kies je voor speciale gelegenheden. Dan kun je daaronder aankruizen zonder melk en ei. Je krijgt dan meerdere opties (wel even zoeken is een lange lijkst)

Eet smakelijk.

Deel Deze Pagina