Opeens zo veel eten?!

Discussion in 'Voeding' started by Lucia, Mar 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoihoi!

Na een periode van veel (achter elkaar) ziek zijn, lijkt mijn meisje nu weer een beetje op haar plooi te zijn gekomen. Enkel nog een beetje hoesten soms.
    Maar nu vreet ze dus de oren van m'n hoofd.:$
    Ze heeft vandaag op;

-8 sneden brood in totaal ('s morgens 2, 's middags 2, 'vieruurtje' 2 en na het avondeten nog 2), wel zonder korst. Met smeerkaas, kalkoen,...
    -avondeten (rond de 260 gram)
    -een banaan
    -een bakje druiven
    -een heel klein beetje chocolade (paasei)
    -een paar kinderkoekjes

Ik ken dit helemaal niet, mocht al blij zijn als er 3 sneeën brood, een koekje, wat fruit en een béétje avondeten in ging.:(
    Herkent iemand dit, is het een soort inhaalfase ofzo?
    Want ze was de afgelopen maanden niet bijgekomen, zelfs ietsje afgevallen.

2. Talitha

Talitha Lid

May 9, 2007
    78
    0
    0
    Mijn meisje gaat ook altijd inhalen als ze ziek geweest is, maar bij lange na niet zoals die van jou nu doet.
    Hier is er al sprake van een 'inhaalfase' als ze 2 boterhammen + warme hap + 2 tussendoortjes eet ;)

Volgens mij gaan veel kinderen uit zichzelf wat meer eten nadat ze ziek zijn geweest.

3. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hier ook heel lang in ochtend 4 boterham en in middag, dan fruit sap en koekje tussendoor, avond eten doet hij al niet goed maar gaat over maar heeft denk wel 3 weken geduurt of zo,., brood vloog hier eruit succes

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dat klinkt als een flinke groeispurt die ze gaat maken ;)

Zo eet mijn mannetje ook als hij de lengte inschiet.
    Daarna als de spurt is geweest eet hij weer iets minder.

Groetjes Bianca

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oke thanx meiden! Ik dacht al aan een soort inhaalslag of groeispurt, had het alleen nog zo meegemaakt haha! Zal er maar van genieten, voor ik het weet is ze weer tevreden met een sneetje brood en een paar happen vlees. ;)

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

onze jongste is vrij stabiel wat eten betreft. ik merk dat hij iets meer honger begint te krijgen nu hij bijna 2 wordt hij heeft altijd best weinig gegeten. maar het zou nooit in me opkomen om om 4 uur 2 boterhammen te geven en dan een uurtje later avond eten en daarna nog eens 2 boterhammen, is iets meer warm eten geven dan niet veel logischer?

ik denk ook dat het een beetje inhalen is trouwens.

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Mr K is ook flink ziek geweest en is bijna 2 kilo afgevallen, nu hij weer beter is vreet hij ons de oren van de kop en is bijna weer op zijn oude gewicht.
    Daarom heb ik nu ook besloten het even op de rem te zetten zodat het vele eten niet een gewoonte wordt.

8. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    ze krijgt ook al iets meer avondeten dan gewoonlijk, maar heeft even later gewoon weer honger, terwijl ze bij het eten wel heeft aangegeven genoeg te hebben.(bordje was ook schoon op) En ze is erg hongerig om 4u, terwijl ze gewoon een dubbele boterham en tussendoortje 's middags heeft gehad. Dan geef ik liever een xtra boterhammetje ipv koekjes ofzo. ;)
    @Pluk; ja als zo blijft eten zullen we het ook een beetje moeten 'indammen', ik wil ook niet dat ZO veel eten een gewoonte wordt...

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ben je niet bang dat zo overdadig eten een gewoonte wordt dan?

ik lees het de laatste weken meer. jonge peutertjes die 8 boterhammen naar binnen werken. ten eerste, snap ik dan al niet waar ze het laten in hun buikje. ten tweede, is het de dubbele aanbevolen hoeveelheid voor mijn dochter van bijna 17 jaar. en je zegt dat ze ook gewoon een vol bordje warm eet. appart hoor dat dat allemaal past.

10. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Blup; dat staat ook in mijn laatste reactie, dat ik niet wil dat het een gewoonte wordt...maar volgens mij is het een fase. Voorlopig laat ik het heel even zo, maar mocht het zijn dat het toch langer duurt ga ik wel navragen wat we ermee kunnen.
    Ik snap ook niet waar ze het laat, maar als ze echt honger heeft ga ik haar niet zonder eten zetten. ;) Misschien is het apart dat het allemaal past, maar ik lieg toch echt niet. :)
    Ze heeft denk ik gewoon wat in te halen.

Vandaag heeft ze trouwens 'normaal' gegeten.
    -'s morgens dubbele boterham
    -tussendoor druiven
    -'s middags dubbele boterham en paar hapjes soep
    -tussendoor appel & 2 koekjes
    -gewone portie warm eten

11. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Verplaatst naar voeding.

12. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ons manneke is het kindje waar blup naar verwijst (tot 8 boterhammen op een dag). Inmiddels eet hij weer gewoon en boterham of 3 per dag. Soms 1 meer, soms 1 minder. Het was opeens over. Ik ga me er voortaan ook wat minder zorgen over maken.
    Zeker als ze een tijdje minder heeft gegeten kan het gewoon een inhaalslag zijn. Let er gewoon op dat ze gezonde dingen krijgt aangeboden, dan kan je niet veel fout doen. Volgens mijn peuterboek eten peuters die de juiste voeding krijgen aangeboden zodanig dat ze er goed van groeien en niet te veel of te weinig.

13. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Lotte; dankjewel en sorry, had er totaal niet bij stilgestaan. :)

@Femkes; ja ik bied ook gezonde dingen aan. :)
    Ze vraagt vaak genoeg koekjes of chocolade, maar als ik als alternatief druifjes of komkommer ofzo aanbiedt is het ook goed. ;)

14. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als ze chocolade kennen, vragen ze daarom;)
    Gelukkig werkt lekker fruit vaak nog erg goed.

15. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja hier kennen ze het vooral via de grootouders. :D
    Maakt niet uit, vind een stukje af en toe niet erg hoor, zolang ze goed fruit enz eet. ;)

16. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wou even zeggen dat het extreem veel eten voorbij lijkt te zijn, ze eet wel gewoon goed. :)

Voorbeeld;
    -'smorgens dubbele boterham
    -tussendoor fruit
    -'smiddags dubbele boterham
    -tussendoor koekje/cracker/...
    -warm eten
    -tussendoor fruit.(kan voor of na het avondeten zijn)
    -soms ergens tussendoor nog een stukje komkommer ofzo

Dus dat lijkt me goed. :)

Share This Page