Hallo allemaal, Mijn dochtertje mag over een paar dagen pap. Ik lees hier en daar dat sommige pap uit de fles geven en sommige met een lepeltje uit een bordje. Wat is het verschil? Waarom geef je uit de fles of waarom geef je de pap met een lepeltje? Ik ben benieuwd.
Waarom zou je nu al willen beginnen met pap? Ik zou, wanneer je kindje genoeg heeft aan de melk niet eerder dan met 6 maanden beginnen aan de pap. Je kunt het dan het beste met een lepel geven, dit is beter voor de mondmotoriek.
Je hoeft het niet te geven he. Als ze nu tevreden is, zou ik niet gaan rommelen aan het schema En er zijn kindjes die van rijstebloem juist onrustiger gaan slapen. Dus het is ook geen garantie op doorslapertjes.. Wij zijn met 4,5 maand begonnen met een lepeltje. Ons jochie was nogal hongerig, en kreeg 5x180/6 Forte+nutriton (flesje beton dus). Dat ging een poos prima, maar met 4,5 maand veranderde zijn slaapschema en kreeg ik de 5e fles er overdag niet meer in. Waardoor hij in de nacht weer kwam. Toen hebben we besloten om naar 4x210/7 te gaan (grote flessen afgeraden door CB trouwens). En de 2 schepjes die overbleven, maakten we voor ons avondeten aan met rijstebloem&water tot een papje.. Dan was hij tijdens ons avondeten tevreden, en kon de 4e fles een uurtje later op de avond, zodat hij de ochtend kon halen..
Huh, het kindje van TS is bijna 6 maanden, dat is toch laat genoeg? Als je veel belang hecht aan mondmotoriek kun je volgens mij nog het beste een boterham geven 's ochtends, maar goed, dat was helemaal niet de vraag. Anyway.... Wij geven nu nog in de fles, maar dat is voor een deel puur gemak. Vooral op de ochtenden dat we beiden werken is het toch net ff wat sneller in de fles aangezien we ook nog een boterham bij onze peuter naar binnen moeten zien te krijgen . Die eet wel prima zelf, maar heeft wel de aandacht nog even nodig vaak. Ik zeg 'we' maar ik bedoel mijn man want die doet het ochtendritueel, ik ben dan vroeg weg dus er is maar 1 paar handen op die dagen en niet superveel tijd. De baby kan nu net wat fruit of groenten van een lepel eten maar het moet niet te lang duren allemaal dus pap is gewoon nog te veel. Dat zijn mijn overwegingen voor de fles... Maar als ze wat beter van een lepel kan eten krijgt ze uit een bordje hoor. Of misschien gaan we bij haar wel wat eerder over op een boterham 's ochtends, we zien wel!
O, ik ging trouwens wel uit van pap als ontbijt, 's avonds heeft ze nooit gehad want dat vond ik niet nodig bij mijn meiden.
Nee mijn kleine meid is bijna 4 maanden. Oh ik dacht dat je baby's vanaf 4 maanden standaard pap geeft. Maar goed dan hoor ik t denk ik wel van t cb wanneer ze pap mag.
Ow, haha, het was nog vroeg, ik las 5 maanden en 3 weken en 1 dag in je banner, 10000 maal excuus ook aan Ster27! In dat geval zou ik even kijken of je denkt dat het iets toevoegt, het is inderdaad geen must hoor... Ik heb het bij de oudste geprobeerd, weet niet eens waarom, ook omdat ik vond dat het zo hoorde ofzo. Maar het was totaal geen succes, ze sliep er alleen maar heel slecht op terwijl ze juist altijd zo lekker sliep 's nachts. Dus bij de baby niet eens geprobeerd, het was niet nodig.