Hoi, wanneer ging er bij jullie 1 fles van af? Dus van 5 naar 4 flessen? Is dat als ze voldoende fruit en groente eten of gewoon als je kindje zelf minder gaat drinken? Apart dat ik nu meer twijfel dan bij onze eerste. Ik weet het niet meer hoe dat toen ging. Had toen ook meer tijd om alles goed uit te zoeken natuurlijk PS: hoe maken jullie sperzieboontjes voor jullie kleintjes? Ik heb ze gestoomd en door de sappers gedaan, die maakt alles super fijn. Daarna alles weer bij elkaar en nog wat kookvocht. Maar er zitten wel van die harde sliertjes in... zou ze daar last van hebben als het vochtig genoeg is? Alvast bedankt
Van flessen heb ik geen verstand. Sperzieboon geven we gewoon 'uit het handje". Wel goed zacht gekookt, natuurlijk. Ik vind dat geen handige groente om te prakken of pureren. Wij geven de meeste andere groentes trouwens ook gewoon zachtgekookt uit de hand. Hoewel we inmiddels daarnaast ook wel een gedeelte geprakt met een lepel geven. Hij krijgt dan toch wat meer binnen.
bij ons geeft ze zelf aan wanneer ze honger heeft en wanneer niet. Ik merkte voornamelijk dat ze na haar ochtendslaapje (rond 11) niet hongerig wakker werd waardoor dus de tijd van haar tweede flesje wat verschoof. nu krijgt ze dan fruit en dat gaat er prima in. Het tweede flesje is zodoende naar een uurtje of 13:00 gegaan. Zo gaat het eigenlijk ook met de fles in de middag.. die drinkt ze nauwelijks meer.. wat betreft de sperziebonen, ik kook ze en daarna gaan ze in de blender/met de staafmixer. Heb nog geen last gehad van sliertjes of harde stukjes. Hopelijk heb je er wat aan
Hier gingen we van 5 naar 4 toen hij de nacht door sliep. Hij at toen wel al goed fruit en warme hap dus dat maakte het denk ik ook wat makkelijker. Toen hij 's nachts nog kwam probeerde ik overdag wel al vaste eetmomenten aan te houden en dat was toen: 7.00 fles 9.30 fruit 12.00 fles 15.00 fles 17.30 warme hap 18.30 fles Toen ik dit aan ging houden sliep hij door en ging we dus automatisch een fles vanaf
Oh en sperzieboontjes kookte ik en daarna met de staafmixer er doorheen. Ging perfect, ook met die draadjes
Oe ff denken hoor de 5e fles die afviel was hier bij beide de fles van 23.00. Dat was bij de oudste met 4,5 maand en bij de jongste met ruim 5 maanden sperziebonen gaven wij net als alle andere groenten im de hand.
5e fles ging eraf met 4/5 maanden Schema was toen 08:00 fles 10:00 fruit 12:00 fles 15:00 groente 16:00 fles 19:00 fles Na verloop van tijd werd groente meer en later dus ging fles 3 steeds minder goed op en verviel toen er met 6 maanden brood bij kwam in de middag
Met 5 maanden 4x210/7, een portie groente en fruit. Ongeveer zo: 6.00 melk 9.30 fruit 11.30 melk 15.30 melk 17.30 groente vers 19.30/20.00 melk
Dank jullie, net terug van vakantie dus vandaar. Ik zal eens even kijken, hier is nog niet echt een vast ritme. Ze wordt echt op wisselende tijden wakker. Maar ik ga eens stoeien.
Mijn kids zijn alle drie voor 4 maanden over gegaan naar 4 voedingen (2 x kv en 1 x bv). Daarna nog enige tijd 4 voedingeng gegeven voordat ik bijvoeding ben gaan geven (zoons beide ruim 5 maanden en dochter 6 maanden) Sperciebonen hier altijd in combinatie. Gedeeltelijk vermalen (niet gepureerd.. heb ik nooit gedaan eigenlijk) en dus met wat stukjes maar dat kunnen ze wel vanaf 6 maanden) en gedeeltelijk los uit het handje.
Boontjes gingen hier altijd heel met de hand. Wat de flessen bwtreft: kijk naar wat je kind aangeeft.