Morgen wordt ik overgedragen van de vk naar de gyn. Dit omdat mijn vorige zs een stuitligging was en ik uiteindelijk een ks heb gekregen. De ks is prima verlopen, maar nu... mijn tweede zwangerschap... zou ik heel graag normaal willen bevallen. Daarom kijk ik met veel positieve spanning uit naar morgen. De vk kon vorige week niet goed voelen hoe mijn kindje in de buik lag. Ze dacht met het hoofdje naar beneden, maar kon het helaas niet met zekerheid zeggen. Mijn placenta ligt voor en ook mijn buikspieren maken het voelen vaak lastig. Ik denk zalf ook dat de kleine goed ligt. Ze is al zeker 3,5 weken niet meer gedraaid en 3 weken terug lag ze zeker met haar hoofd omlaag. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik zo ontzettend vaak een hoofdje boven gevoeld en naar mijn mening is die bult die ik nu vaak voel iets heel anders, dat moeten toch de billen zijn??? Maar ik ben natuurlijk geen expert en dat maakt me wat onzeker.... dadelijk heb ik het mis en dan komt er weer zo'n versiepoging (toen mislukt) en misschien wel een ks.... Ook ben ik erg benieuwd of onze kleine meid is ingedaald. Ik voel dat ze zich nog regelmatig omhoog duwt, maar of dat betekend dat ze nog niet volledig is ingedaald weet ik niet. Ook heb ik al enkele weken lang een menstruatieachtig gevoel, maar niet vaak, alhoewel het de laatste dagen vaker is. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik de bijbehorende klachtjes van indalen nooit echt meegemaakt vanwege de stuit. Morgenvroeg weet ik eindelijk meer
Alles goed gegaan, de kleine ligt goed en is ingedaald, groen licht voor een natuurlijke bevalling in het ziekenhuis
Dankjewel! Met het litteken wordt ik straks wel goed in de gaten gehouden. Mocht iets niet goed lopen krijg ik alsnog een ks. Ze moeten bijv de weeën wel zelf op gang komen etc... Bij een bevalling volgens het boekje is er volgens de gyn geen bezwaar, maar als het anders loopt gaan we alsnog richting ok. Met dat in het achterhoofd is het toch wel spannend.