pap van ander merk dan opvolgmelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Adnalie, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi
    Mijn dochter is bijna 6 maanden en misschien ga ik dan wel beginnen met pap geven smorgens. Nu heb ik gezien dat er verschillende dingen zijn zoals pyjamapapje van nestle, pap van bambix etc.
    Maakt het uit dat je de pap van een ander merk doet dan de opvolgmelk (die geef ik van nutricia).

En dan heb ik nog een ander klein vraagje:
    Vanaf 6mnd moet ik opvolgmelk gaan geven. Klopt het dat daar een max aan zit van 800cc per dag? Ik geef nu namelijk 4 keer 210+7 en dat zou dus te veel zijn als ik opvolgmelk ga geven.

En wat is het beste tijdstip om fruit te geven? Na een fles, net voor een fles? Ik dacht namelijk da t dat op gegeven moment een voeding gaat vervangen.

alvast bedankt voor het antwoord.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje opvolgmelk krijgt, kun je gerust een papje van een ander merk naast de flessen geven. De opvolgmelk is per flesje iets verzadigender, je kindje mag daarom maximaal 800 ml voeding per dag. Op die manier wordt het ook iets makkelijker om de bijvoeding uit te breiden of op te bouwen. Het maakt niet uit wanneer je het fruithapje geeft. Meestal wordt het tussen 2 voedingen in gegeven in de loop van de ochtend.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina