Ik maak voor mijn smurfje 's ochtends pap. Hiervoor gebruik ik biobim, en krijg dan mooie pap die echter na paar happen al dun wordt. Heb ook al andere merken geprobeerd, maar daarbij zelfde euvel. Het eet zo rot voor mijn meiske en ze vindt t nog wel zo lekker! Iemand een idee hoe ik die pap van moedermelk dik kan krijgen en houden?
In borstvoeding zitten enzymen die maken dat de pap dun blijft. Al maakte ik van de week pap van de 6+ maanden pap van bambix (ofzo?) en die werd en bleef verrassend dik!
Ik had idd al t idee dat t bij pap voor oudere babies niet zo was. Bij de eerste had ik er nl geen last van. Maar nu kan ik er niets aan doen dus? Jammer...
Je hebt al Biobim, nee sorry dan weet ik het verder even niet! Ze is al wel bijna 6 maanden, dus je zou binnenkort wat anders kunnen proberen...
Mijn tips: steeds kleine porties maken, en vermijden te roeren na eerste hapje (speeksel op lepel versnelt het dun worden). Zo lukt bij ons mm-pap zowel B.iobim als B.ambix vrij goed. Het ene is niet merkbaar beter dan het andere, beiden zijn goed.
In moedermelk zitten spijsverteringsenzymen die pap vloeibaar maken (het wordt alvast een beetje verteerd). Je kunt ie enzymen op nonactief stellen door je melk kort tot 70 graden te verhitten, dus te pasteuriseren. Je maakt dan ook de levende cellen kapot, maar als je kind naast de pap nog lekker aan de borst blijft is dat niet zo erg.
wat ik hier doe is gewoon veel minder melk gebruiken dan op de verpakking staat (ik vind de pap zoals die op de verpakking staat toch altijd te vloeibaar of het nou met poedermelk is of niet) Ik gebruik soms wel minder dan de helft van wat er op de verpakking staat en mijn zoontje heeft daar geen problemen mee (ook niet qua spijsvertering)
Kleine porties is idd ook een idee! Stom dat ik daar niet aan dacht Ook het verwarmen is een optie... Nu kolf ik en maak pap van verse melk, maar op werkdagen moet dat toch anders. Invriezen en opwarmen dus... Meisje krijgt toch nog veel live voedingen. De pap wat dikker maken doe ik al wel, maar uiteindelijk wordt ie toch dun. Duurt hooguit wat langer...