Ameda Lactaline of Ardo Calypso dubbelzijdig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Omelet, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb een dubbelzijdige kolf nodig en twijfel tussen deze twee modellen.
    Ameda
    Ardo

Op zich zie ik van beide goede en minder goede ervaringen. Natuurlijk vertrouw ik mijn mede zp-ers het meeste dus.. als iemand ervaringen wil delen dan hoor ik dat graag!

Ik kolf erg makkelijk en vind een dure (Medela) kolf dus niet nodig. Koop ik liever een nieuwe en dan tweedehands weer door. Wat ik belangrijk vind is dat de kolf stil is en goed kan aanzuigen (dat klinkt wat vreemd ;) maar goed ik hoop dat het duidelijk is).

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!

2. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

#2 Gelukkig11, 4 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2013
    Ik heb de Lactaline, gebruik het nu ruim een jaar en kolf vanaf het begin fulltime. Dat ding van mij heeft dus aardig wat uurtjes op zitten. Voor dat geld ben ik heel tevreden, maar geluidloos? Neuh niet bepaald. Op een gegeven moment raak je wel gewend aan het geluid en nu hoor ik het niet meer. Ik had niet verwacht dat ik zo lang zou gaan kolven, anders had ik, denk ik, de Medela Freestyle gekocht. Vraag mij niet waarom, maar heb het idee dat die wat moderner is. Maar goed ik heb er maar 150 euro voor betaald inclusief alle reserveonderdelen en ding om handmatig mee te kunnen kolven (apparaat zal nu wel duurder zijn) en het apparaat heeft zich meer dan voldoende bewezen. Als je voor de Lactaline gaat zou ik je wel adviseren om meteen reserveonderdelen bij te bestellen (het kleine spul als ventieltjes, etc.), scheelt een hoop stress op de momenten dat je het nodig hebt.

Oja de eerste paar keren vond ik de aanzuiging te hard en moest ik mijn borsten insmeren met Purelan daarna. Na verloop van tijd raakte ik eraan gewend. Nu kolf ik enkelvoudig ermee, maar dat is mijn eigen schuld. Apparaat moest door mijn eigen fout gerepareerd worden en verloor toen wat zuigkracht met als gevolg dat ik nu enkelzijdig kolf omdat er dan meer 'aanzuigkracht' gegenereerd wordt.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb de Ameda kolf hier nu net in huis voor m'n werk. Mag 'm zelf ook even uitproberen dus ga 'm deze week even testen. Ik heb er trouwens alleen een enkelzijdig setje bij dus test 'm enkelzijdig.
    Heb zelf de Avent IQ Isis Uno.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ben benieuwd Red! :)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Toch gezwicht voor een Medela Freestyle die ik goedkoop van iemand over kan nemen. Ben nog steeds wel benieuwd naar de ervaringen ;)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ga 'm vanavond even uitproberen denk ik, dan krijgt ze toch een flesje voor de nacht en moet ik toch kolven.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb 'm even geprobeerd. Tot nu toe nog niet erg overtuigd maar ga 'm even een weekje uitproberen.
    Ik vond de zuigkracht wat tegenvallen, hij kolft daardoor wel 'zachtjes' maar ik kreeg moeilijk een TSR en kreeg m'n borst ook niet goed leeggekolfd. Nu ben ik de Avent kolf gewend en kan daar zelf het ritme en de zuigkracht bepalen.
    Heb in 10 minuten (?) tijd ongeveer 100cc gekolfd uit 1 borst en daarna nog 40cc met m'n Avent kolf.
    Eigenlijk wilde ik na een paar minuten al m'n Avent kolf pakken maar goed moet 'm natuurlijk wel een kans geven ;)

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik las dat je gezwicht was voor een medela...eerlijk, ik heb meerdere merken geprobeerd..maar de medela vond ik toch het beste.

Ik heb/had (moet hem nog op MP zetten...) een medela pump in style advanced...heel fijn ding!!!

succes met pompen ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank je! :)

10. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een Medela Pump In Style.
    Fantastisch... maakt kolven minder vervelend :D.

11. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik heb maanden fulltime gekolfd met de Ardo. heel fijn ding! Maakt niet veel geluid, opbrengst was even hoog als met de gehuurde kolf van de kraamzorg. Een aanrader wat mij betreft!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb m gisteren trouwens even weer gebruikt en wordt al iets positiever. Ik kan me wel voorstellen als je deze vanaf het begint gebruikt, het een prima kolf is.

Deel Deze Pagina