Afgelopen zwangerschap helaas maar 4 dagen BV mogen geven. Overdag genoeg voeding, s 'nachts niks! Ook kon S niet goed aanhappen omdat ik 'kleine' tepels heb. Heb grote borsten dus volgens kraamzorg kon dat meetellen. 4e dag kwamen we erachter dat ik een borstontsteking had toen dus ook gestopt met BV ivm Anti biotica. Nu vindt ik borstvoeding wel een gerompslomp maar wel belangrijk voor de ontwikkeling. Wat zouden jullie doen? Weer proberen of gelijk FV gaan geven.
Ik zou het weer proberen. Bij de oudste liet het mis doordat hij zich niet lekker voelde in de kraamweek (hoofdpijn&misselijk door vacuümpomp). Het aanhappen wilde niet, en hij viel erg af. Ik heb nog wel een periode gekolfd, maar dat was erg intensief. Bij de tweede ben ik ook begonnen. Dat liep als een trein. Alleen na 6-7 weken begon ik echt last van energie tekort te krijgen. En dat kreeg ik niet bij gegeten, al duizelend je kleuter en baby verzorgen was niet fijn en ben toen gaan afbouwen. Maar de ervaring was wel positief, en gaf me ook een boost, dat het de 1e keer de omstandigheden kwam.
Ja vindt het vooral een nadeel dat je op verzoek moet voeden omdat je niet weet hoeveel je geeft. Kan heel slecht tegen weinig slaap maar kan natuurlijk gaan combineren met kolven zodat vriendlief er ook uit kan natuurlijk En hoop wat af te vallen door BV haha leuke bijkomstigheid. Die borstontsteking deed gewoon zo'n vreselijk veel pijn dat ik een beetje huiverig ben geworden geloof ik. Ook omdat ik dus grote borsten heb ..
Hier maakte bv of fv niet uit voor de nachten. Moest er beide keren 2keer uit. Met fv deed man er 1, maar dan was is vaak toch wel wakker, en moest de andere keer ook nog. Dus echt goed slapen was er niet bij. En zonder slaap ben ik ook niet echt vrolijk. Maar je kunt ook zeggen, je begint en als het niet gaat stop je dan gewoon. Andersom is lastiger. Evt al iets in huis halen om de stuwing dan te remmen (dacht saliethee). En ook je vk en kraam inlichten. En fv ging hier ook op verzoek. Dus dat was nog onregelmatig..
Gewoon beginnen, en je goed voorbereiden op wat te verwachten en wat niet. Misschien is een cursus volgen een idee? Voor het aanhappen maken kleine/vlakke tepels echt niet uit, maar sommige kindjes hebben het wat eerder door. Hier ook grote borsten en vlakke tepels en ik heb de linkerkant de eerste week alleen met tepelhoedje kunnen geven, en dan nog waren we met 4 handen bezig (ze kon haar neusje ook niet goed vrijhouden zelf omdat ze zich 'begroef' in mijn borst). Ook had ik een enorme productie en verslikte ze zich steeds, waardoor ze enorm gefrustreerd werd. Die opstartproblemen waren na twee weken verholpen en na een maand had ik een gevoel dat er een klein ritme in kwam, maar het echte ritme was er na drie maanden (toen sliep ze ook door). Ik voed nog altijd. Borstvoeding staat of valt bij vaak en goed aanleggen. 15 x aanleggen op een dag is die eerste periode echt heel normaal. Des te meer melk zul je aanmaken en des te meer kans krijgt je kindje om te oefenen. Zo zul je ook minder last hebben van de bekende regeldagen. Succes!
Ik zou het gewoon weer proberen na de bevalling. Bij mij lukte het bij de eerste ook niet, heb anderhalve week borstvoeding gegeven en heb toen moeten stoppen (door allerlei omstandigheden). Nu bij de tweede wilde ik het toch weer proberen en gelukkig is het gelukt (helaas niet helemaal vanzelf) en gaat het nog steeds goed. Mijn streven van min. 3 maanden heb ik (ruimschoots) gehaald, ik geef nog steeds borstvoeding en hoop het nog een aantal maanden, tot zijn eerste verjaardag vol te houden, dan wil ik het gaan afbouwen.
Ik kwam dit online tegen en hoop op reacties heb zelf een topic geopend. Misschien ook iets voor jou als dit wat is? Avent Niplette Review - YouTube