Doorslapen en duimen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Eigenlijk zit ik met 2 dingen, maar die hebben toch wat met elkaar te maken. Zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
    Mijn dochter Eva is nu 2.5 maand. De BV loopt vanaf het begin super goed. Nergens geen problemen mee gehad. Ze hapt goed en ik heb meer dan genoeg voeding.
    Nu is het zo dat ze sinds 5 nachten doorslaapt! Voor mij heerlijk natuurlijk, maar ik vind ze nog zo jong. Ze groeit goed en zit boven in de curve.
    Ook is het zo dat ze dus sinds een paar dagen duimt. Echt super schattig om te zien, maar ik denk dus dat ze met haar duim haar hongergevoel onderdrukt en daardoor doorslaapt.
    Tot vorige week sliep ze zo'n beetje elke nacht van ongeveer 23 uur tot ongeveer half 5.
    Speentje wil ze dus niet, dat spuugt ze gelijk uit en pakt dan haar duim. Ik stop haar armpjes onder de dekens en stop de deken strak om het matras. Maar ze wurmpt net zo lang tot ze haar linker hand vrij heeft.
    Dan het volgende probleem wat hier dus eigenlijk mee te maken heeft.
    Vanaf het begin had Eva een voorkeurshouding naar rechts. Je begon al heel snel een afplatting te zien en ook haar oortje stond iets meer naar voren. We zijn dus steeds bezig geweest om haar naar links te leggen en de afplatting is dus bijna weg. Ook haar oortje staat bijna weer gelijk. Maar nu ligt ze dus steeds naar links omdat ze haar linker duim in haar mond heeft. Ben nu weer bang voor een afplatting links.
    Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
    Ben bang dat ze dus te weinig voeding krijgt omdat ze zo lang slaapt. Als dat zo is, zou ze dat dan op de dag weer inhalen? Ze drinkt zo'n 6 x per dag de afgelopen dagen. Plasluiers heeft ze genoeg en ze heeft al 4 dagen nu niet gepoept. Ook dat is normaal weet ik.
    Alvast bedankt voor het lezen en de antwoorden.

DSC_1014.jpg
    Schattig toch? :D

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hey boney,

over te weinig eten, dit haalt ze overdag weer in.

over hongergevoel onderdrukken ze stelt het misschien uit maar misschien drinkt ze overdag genoeg om de nacht oor te trekken.

voorkeurshouding, overdag naar rechts leggen, zodat het hoofd overdag kan genezen?(speeltjes met felle kleuren rechts leggen.

en ja ze echt mega schattig zo;)

groetjes wendy

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Over naar rechts leggen, dat doen we al. Ze blijft dan ook mooi liggen als ze wakker is. Maar zodra ze dus moe is of in slaap valt, dan gaat ze toch naar links om bij die duim te kunnen. Ze ligt dan vaak heel onhandig. Lichaam naar rechts en hoofd helemaal naar links. Zelfs met een rol achter haar hoofdje en rug.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    boney als ze wakker op rechts ligt en slapend op links dan wissel je het toch al af.
    als ze moe is anders neerleggen zodat ze niet heel raar hoeft te liggen denk ik is genoeg

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Wat een superschattige foto! :D
    En als je haar haar rechterduimpje geeft, pakt ze die dan wel of wil ze echt alleen de linker?

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Rechter wil ze niet. Wel geprobeerd.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Cute!

Niet druk maken om de hoeveelheid voedingen. Er zijn veel kindjes die gaan doorslapen rond die leeftijd.
    Als je perse niet wilt dat ze duimt, kun je wellicht een Puckababy mini gebruiken, dan kan ze haar handje nergens uitwurmen. Maar kans is groot dat ze dan op de inbakerzak gaat sabbelen en dan alsnog alleen met links...

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ah gosh, wat een schattige foto!!!
    Mijn zoontje ging ook rond 2.5 maand doorslapen, ik maakte me toen ook 'zorgen' over de voedingen! Maar dit haalde hij overdag in! En later ook weer 's nachts! Haha!:D

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Je kan ook andersom redeneren. Misschien loste ze haar zuigbehoefte de laatste tijs wel op door de borst te vragen. Ze had haar duim nog niet ontdekt. Dus dronk ze misschien wel meer dan ze echt hoefde ;)

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Kanshebber, zo had ik nog niet gedacht. Maar dat denk ik niet.
    Vanmorgen om 6u werd ik wakker (ze slaapt naast me) omdat ze wat sabbel geluidjes maakte. Toen ik keek was ze net bezig om haar duim te pakken. Heb haar gelijk gepakt en aangelegd en ze klokte binnen no time m'n borst leeg.

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat had ik met m'n oudste dochter ook. Die sliep met een maand of 3 door en rond een half jaar begon ze opeens 's nachts weer te komen.
    Ach, we zien het ook wel. Ik voed op verzoek en als ze dus honger heeft overdag mag ze gewoon zo vaak als ze wil.

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Aan inbakeren had ik ook al gedacht. Ik heb nog echte ouderwetse bakerdoeken liggen van m'n oudste dochter.
    Vind het lastig of ik dat nu wel of niet moet proberen.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja, ik vind dit een natuurlijke manier van doorslapen hoor. Dus ik zou het op zn beloop laten. T heeft ook geduimd als klein babytje, maar is daar zelf mee gestopt, geen idee meer wanneer.

Ik zou tekenen voor een duimer die zo goed slaapt ;)

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Salapio, schreven wij ook niet een keer samen in het topic 'BV en trots'? Dat is al heel lang geleden. Je naam komt me zo bekend voor ;)

En ik denk dat ik het idd maar op z'n beloop laat. Ik leg haar zoveel mogelijk rechts als ze wakker is. Ik stimuleer met licht (buiten, de box staat voor het raam) en met speeltjes rechts.

Deel Deze Pagina