pap van rijstebloem wordt heel dun

Discussie in 'Voeding' gestart door Faye80, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    heb zoontje op schoot dus even met 1 hand typen, zonder hoofdletters

heb net een papje gemaakt van rijstebloem om met een lepeltje te geven. 120 cc melk en 4 grote eetlepels rijstebloem. het werd een lekker stevig papje. maar na ongeveer 5 minuten werd het weer heel dun en leek het op het einde net weer op gewone melk. hebben jullie dit ook.?

ik heb he wel met enfamil opvolgmelk gemaakt (tegen reflux) zou het hier door komen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gebeurt met moederelk ook, masr daar komt het door de spijsverteringsenzymen die in moedermelk zitten.
    Misschien kun je het oplossen door eerst 2el met de helft melk te maken en de rest pas aan te makan als dat op is, zodat het minder lang staat?

O.i.v. speekselrestjes aan de lepel kunnen de laatste hapjes pap van een bordje so wie so dun worden herinner ik me net.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rijstebloem geef ik zelf gewoon in de fles, van een lepel eten leren ze wel door hun vitamine D en zo nu en dan een groentehap. Granenpap is namelijk makkelijker uit een bordje met de lepel te geven.

Ik heb momenteel 't zelfde probleem; de papfles maak ik altijd 't zelfde, 40 seconden in de magnetron, melkpoeder en zoveel schepjes rijstebloem toevoegen. Eerst werd de laatste in de fles altijd dik, nu blijft heel de fles dun. Vreemd.

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    De Enfamil AR?
    Die bindt inderdaad minder fijn.

Bij moedermelk schijnt de rijstebloem van biobim beter de binden, misschien ook bij de Enfamil. Verkrijgbaar bij de natuurwinkel.

Deel Deze Pagina