Pap vies?

Discussie in 'Voeding' gestart door misa, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt sinds 2 dagen brood s'middags. Heerlijk vind hij het! Nu wilde ik s'ochtends toch maar pap gaan geven, omdat hij vrij hongerig lijkt te zijn. Maar ik heb het vanmorgen geprobeerd uit een fles. Ging aardig, maar niet echt van harte. Daarna wat dikker gemaakt en uit een bordje gegeven.

Hij heeft nog nooit vies gekeken sinds hij groente en fruit (geprakt of in stukken) krijgt. Maar dit... Hij at het wel.. maar daar is alles mee gezegd. Ik heb het zelf ook een beetje geproefd. Het smaakt naar karton! Dus gek vind ik het niet, maar hebben jullie nog tips?

Gewoon zo laten? En dan straks maar een keer aan een boterham beginnen voor de ochtend? Maar dat duurt nog zo lang...! ;)
    En in de papjes met smaakjes, zit daar niet extra suiker enzo in. Ik ben er eigenlijk niet zo voor...

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter houdt ook totaal niet van pap. Het CB adviseerde mij om in plaats van pap een (extra) broodje te geven.

Ik geloof niet dat er in smaakjespap extra suiker zit hoor. Misschien vindt hij de pap van Bambix met vanillesmaak wel lekker?

3. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Mijn dochter at ook geen pap. Ze trok inderdaad iedere keer zo'n vies gezicht! En alleen bij de pap!!

We hebben het ruim twee weken geprobeerd via de fles en met lepel. Op het CB gaven ze aan dat ze ook niet echt pap nodig heeft. Ze is al flink op gewicht (en lengte...) en is niet extreem hongerig. Ze slaapt ook goed door....

We geven haar nu een fruithap extra of een boterham als ze aangeeft dat ze nog honger heeft....

4. misa

misa Niet meer actief

Ik wil eigenlijk helemaal niet zo lang de pap proberen. Hij heeft nog niets wat hij niet lekker vind. En ik had bij voorbaat als zoiets van: Liever niet, maar omdat hij honger lijkt te hebben, misschien toch maar proberen.

Maar misschien kan ik gewoon wat meer fruit geven tussen de eerste fles en de boterham+fles smiddags.
    Is het erg dat ik smiddags nóg een keer weer fruit geef dan (ipv een nietvullende rijstewafel o.i.d.)? Is dat niet te veel?

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier moest ze ook pap eten en ook omdat ze in gewicht afviel. Ze dronk al heel slecht fles maar pap at ze helemaal niet, ze vond het gewoon vies. Daarna zijn we met brood begonnen en toen was alle gezeur over.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zit te denken om eens rijstebloem te proberen. Is ook nog een optie. :)
    En al die smaakjes wil ik eigenlijk niet aan...!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hielde ze ook echt niet van pap, uit een fles nam ze 3 of iets meer slokken en hield er dan mee op. Ben toen langzaam aan uit een bordje begonnen omdat ze brood nog niet goed verdroeg. Eerst maar een paar hapjes, nu eet ze 's ochtends een half bordje pap en een halve fles ( Omdat ik 't zielig vind om ze geen fles te geven als ze lekker wakker is worden en dan alleen pap te eten... )

Edit; het is inderdaad niet lekker, haar melk ( pepti ) is al vies en de pap is vrij smaakloos en dan ook vaak nog koud als ze halverweg is, maargoed, nu eet ze 't grettig op!

8. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat klopt. De melk is ook niet lekker (gaf eerder HA, vlak daarna Omneo. Nu Etos standaard 2. Allemaal niet lekker, maar dat is bv vast ook niet...!
    Die pap vind ik echt naar karton smaken... Simon dus ook..! haha!

Zit er in de smaakjespap meer suiker?

Ik heb de pap ook eerst in de fles gedaan. Weet het, bord is misschien beter.... Maar ik vind het ook lekker om de dag rustig met een flesje bij mama te beginnen. Er is net al een fles af, we zitten op 3. En dan ook één van die 3 als pap uit een bordje geven... Niets aan! ;)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Haha daarom heef ik haar ook nog een fles! Hier drinkt ze er vaak nog wel 4 maar om nou nog een fles "af te pakken"...Lekker rustig moment juist! Hier wende het snel genoeg, die pap...

10. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    oooh ik gaf ivo 's ochtends ook uit een fles hoor! hahaha heerlijk vond ik dat, ik weet helemaal hoe jij je voelt. (nu eet hij 1 boterham en daarna een fles melk bij mij op schoot! erg he?)

ik zou idd rijstebloem proberen, dat vult meer, en vinden ze vaker wat lekkerder, al belooft dat natuurlijk niks!
    je hebt ook rijstebloem vanille en volgens mij zit daar niet meer suiker in.
    die andere papjes wat ik gehoord heb wel. (biscuitpap vooral!)

en anders geef je 's ochtends een fles melk, en korstje brood, of een half broodje. dan heb je toch de fles, en wat vullends zoals brood.
    hij moet straks toch over op 's ochtends brood.

succes!

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft ook nooit pap gelust. Het enige wat ze wel lekker vond was rijstebloem. Op een gegeven moment ben ik dat in de ochtend gaan geven, omdat ze aan alleen melk niet meer genoeg had. Over brood deed ze nog zo lang, daar had ik 's morgens als ik moest werken echt geen tijd voor en pap wilde ze dus niet, dus nou ja, dan maar rijstebloem. Toen een boterham goed ging (met ca. 8 maanden) ben ik dat als ontbijt gaan geven.

12. misa

misa Niet meer actief

@Suusjeuh: ja, die flessen zijn toch heerlijke rustmomenten! Nou ja, tegenwoordig ook niet altijd meer.. Veel te druk met andere dingen haha! ;)

@Keina: ja, heel herkenbaar.. Ik zal nog moeten wennen als we daar 'ooit' helemaal vanaf moeten (die flessen...). Een groot zacht eitje, dat ben ik geworden! hihi!
    En rijstebloem kan ik zeker nog eens proberen. En smaakt de papa vanaf 8 maand anders dan die van 6 maand?
    En een halve boterham of een korst naast de fles in de ochtend is ook een idee. Maar kost wel veel tijd. Dat hebben we sochtends niet altijd...

@Mermaid: ja dat heb ik dus ook: naast de fles ook nog een boterham in de ochtend kost wel veel tijd. Ach we zullen wel weer verder kijken en proberen.

Bedankt voor jullie reacties!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Bedoel je ochtenden dat je werkt? Dan zou je ook bij de oppas een boterhammetje kunnen laten geven een uurtje later ofzo? Ik zou zelf, als ik werk, een (klein?) flesje geven en dan mn moeder om een uur of 9 een rijstwafel of boterhammetje? Boterham + melk = ook pap tenslotte.

14. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    [QUOTE
    @Keina: ja, heel herkenbaar.. Ik zal nog moeten wennen als we daar 'ooit' helemaal vanaf moeten (die flessen...). Een groot zacht eitje, dat ben ik geworden! hihi!
    En rijstebloem kan ik zeker nog eens proberen. En smaakt de papa vanaf 8 maand anders dan die van 6 maand?
    En een halve boterham of een korst naast de fles in de ochtend is ook een idee. Maar kost wel veel tijd. Dat hebben we sochtends niet altijd...
    [/QUOTE]

als we van de flessen af zijn hebben we vast wel weer een kleintje voor de fles! hahahaha maar ja dan mis je nog wel dat moment met je kind!
    idd we zijn veel te soft geworden! hihihihihi

je broodje in de ochtend kost idd wat meer tijd! maar als het goed is gaat het brood steeds beter/sneller!
    of de pap van 8 maand anders smaakt durf ik niet te zeggen!
    die van 12 maand smaakt wel anders die vind ivo niet lekker! maar goed we zijn nu ook van de pap af!

succes!

15. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ja maar als je geen oppas hebt, en je kind gaat na de opvang is dat wel heel lastig! nu kunnen ze natuurlijk bij de opvang ook wel een broodje doen.
    maar dat ligt ook aan de opvang, want bij ons op de opvang, moet het kind thuis ge-ontbijt hebben. en mogen ze niet met een broodje in de hand binnen komen. dit om het ontbijten thuis/gezamenlijk te stimuleren.
    nu is dat op de babygroep natuurlijk niet van toepassing, of kleine kindjes, daar word het ritme en de wensen van ouders helemaal gevolgd!

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja, lastig! Dan zou ik toch voor een papfles kiezen, maar hier drinkt ze dat ook niet ;) Nu vind ik een bordje pap ( Ik geef 90cc pap en 90 cc melk ) ook redelijk snel gaan. Binnen een kwartiertje hebben we 't wel binnen en is dr gezicht en handjes ook weer schoon.

17. misa

misa Niet meer actief

Ja, hier ook een kdv. Is ook niet mogelijk om het ontbijt daar te doen. Wil ik liever ook niet.. :) Maar op ma past mijn moeder op. Ze komt hier, dus dat zou wel kunnen. Op do begin ik laat (half 10), dus zou het kunnen. Alleen vrij is lastig, als ik om 8 moet beginnen. Ach we kijken wel ff aan en anders ff rijstebloem proberen.

Welke speen zou ik daarvoor nodig hebben denken jullie? Of ook de 123speen? Ik heb een difraxfles. Voordat ik mijn winkeltje aan flessen en spenen nog meer onnodig uitbreidt... ;)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    De grootste van de 123 zou je kunnen proberen, ik heb een speciale papspeen gekocht, die is nu werkeloos. Die heeft een "Y" vorm ipv rond gaatje.

Goh, om 8 uur beginnen, luxe! Toen ik in de thuiszorg werkte moest ik om 7 uur beginnen, daarvoor dochter naar mn moeder brengen (25 km) en weer terug (25 km) dus zat ik 6.15 aangekleed en al met haar in de auto! Bah. Dan gaf mn moeder vaak wel de 1e fles hoor, dat wel!

19. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje lustte pap eventjes...ik gaf fijne granen, eerst uit de fles omdat hij idd hongerig was en nog geen geduld..maar kon al gauw over op een bordje..steviger vodn ie toch lekkerder...er is ook fijne granen met bananensmaak en die wisselde ik af..

hij at vanaf 8 mnd heel goed brood, en iets daarvoro wilde hij geen pap OF melk meer...dus ben ik vanaf 8 mnd over gestapt op 2 boterhammen met thee in de ochtend..
    heel soms als hij savonds niet goed gegeten heeft, krijgt nog wel es papfles..maar idd die papjes waar veel suiker i zit, wordt hij mega onrustig van snachts..

Nu ben ik weer over op fles melk +broodje..en dat duurt zo'n half uurtje ongeveer...na de fles in de kinderstoel en dna eet ie zn broodje op zn gemakje

20. misa

misa Niet meer actief

Willen jullie me eens helpen met mijn schema? Op verzoek vind ik geen optie, want dan wordt hij helemaal volgepropt de hele dag door. Dat gevoel heb ik nu al..! ;) Maar natuurlijk speel ik wel met de tijden.

-Tussen 7:00 en 8:30 wakker worden en de fles (180+6)
    -Meestal tussen 9 en half 10 weer naar bed voor een uur.
    -Tegen 10:00/ 10:30 fruit.
    -11:30 brood en een fles (180+6)
    -12:00/12:30 naar bed voor 2 a 2,5 uur
    -Ongeveer 15:00/15:30 tussendoortje (soepstengel, fruit, rijstewafeltje)
    -16:00/17:00 warme hap (groente, aardappelen, beetje yoghurt naderhand sinds 2 dagen)
    -19:00/20:00 fles (180+6)

Nu vind ik na een hele boterham een hele fles wel een beetje veel in één keer. Dat merk ik ook aan hem. Misschien een halve boterham geven? Minder fles lijkt me niet handig, want hij zit nu op max 600 ml en heeft dus af en toe honger tussendoor.

En de ochtend is moeilijk vol te houden tussen de 2 flessen, ook al krijgt hij fruit. En door het vele slapen (op handige eetmomenten) komt alles zo dicht op elkaar.

S'middags tussen de fles en de warme hap zit geen fles meer.
    Een tussendoortje of nog wat fruit kan wel eens helpen, maar is ook niet echt super. Hij heeft gewoon snel honger.

Ik ben dus helemaal zoekende op het moment. Hij heeft snel honger, maar geef ik hem meer, dan is het veel achter elkaar, of heel dicht op elkaar door de slaapmomenten.
    Hebben jullie tips? Hoe kom ik de dag door zonder steeds honger hebben? En zonder hem te vol te stoppen in één keer?
    En hij heeft zelf niet echt een rem. Hoe vol hij ook lijkt te zitten, hij gaat door...! ;)

Help! ;)

Deel Deze Pagina