Ik geef nu 4 flessen van 180+6. Meestal om 7:30-11:30-15:30-19:30. En sinds 2 weken ben ik begonnen met verse groente (geprakt en stukken). Dit krijgt hij tegen 15:00 uur en daarna de fles. Maar zijn schema is helemaal in de war. Hij haalt de 4 uur tussen de flessen regelmatig niet (dus krijgt hij eerder). Ik weet niet of hij nu meer honger heeft of dat het door zijn sprong komt waar hij nu denk ik in zit (pff..! ) Eigenlijk wil ik de groente graag later geven, zodat hij straks mee kan gaan eten en omdat het logischer voelt. En a.s. weekend denk ik erover om met fruit te beginnen, dan hebben we meer momenten om hem wat te geven. Wat vinden jullie van dit schema (voor straks). En wat zou je anders doen? En hoe is jullie schema? En wanneer gingen jullie naar 3 flessen? Wanneer brood en een soepstengel of rijstewafeltje? Wat zou ik tussen de flessen van 11:30 en 15:00 kunnen geven? Hij slaapt namelijk tegenwoordig niet lang meer en houdt het niet vol tot de volgende fles. 7:30 fles 10:30 fruit (daarvoor slaapt hij) 11:30 fles 15:00 fles 17:30 warme hap 19:30 fles Dus kom maar op met jullie ideeën!
Ons schema lijkt op het schema dat jij voorstelt: 07.30 fles 10.00 fruit 11.30 fles 15.00 fles 17.00 groente 19.00 fles met rijstebloem Dit weekend gaan we beginnen met een broodje rond 11.30. We geven hem nu af en toe een stukje zodat hij wat kan wennen aan het kauwen van brood. Naar mate hij meer brood gaat eten, zal de tweede fles kleiner worden. Over een tijdje zullen we de derde fles gaan vervangen door een tussendoortje met wat sap of water. Eerst maar eens kijken hoe het brood eten gaat!
Hier is weinig schema te besporen, maar het gaat de laatste dagen weleens zo; 6.30 fles 10.00 fruit 11.00 fles 12.00 rijstwafel als ik boterham eet 15.00 fles 18.00 groenten ( Want veel handiger tijdens ons eten. ) 20.30 fles
mijn zoontje at best wel snel al heel wat...en toen ging die 3e fles ook heel snel eraf..hij zit nu ook al een tijd op maar 2 flessen..maar eet dan ook ehct volledig je schema ziet er goed uit...eventueel kan je tussendoor alvast broodkorst aanbieden...om de trek te stillen en alvast granen te introduceren Ik deed ook een hele tijd fruit na het ochtendslaapje, nu kan hij langer wakker zijn en doe ik het ervoor... Toen hij 2 stuks fruit at, echt vol van het fruit zat, gaf ik pas 2uur daarna ene fles...dus rond 1230...meestal ging ie dna ook weer ene dutje doen
Dankjewel voor jullie reacties. Ik moet gewoon even zoeken naar weer een nieuw ritme. Natuurlijk komt dat niet precies, maar ongeveer. En omdat mijn zoontje nog op 'lastige' tijden slaapt, wordt eten wat later en zit het dichter op elkaar. Maar zonder extra redt hij het bijna niet meer. Maar zoals ik het zie komt het wel overeen met wat jullie doen. Maar is brood niet al erg snel aangezien hij nog maar 2 weken groente krijgt?
op een broodkorstje zal ie in het begin toch alleen maar btj sabbelen/kauwen...is niet erg hoor...granen mogen vanaf 6 mnd
Hier met 6 maanden de dag begonnen met een papfles en dat langzaam afgebouwd naar een bordje pap... Dit is trouwens rond 7.30. Zet t wel ff in een schema da's makkelijker haha 07.30 Fles/Bord pap 10.00 Fruit 11.30 Broodkorstje en daarna fles (nu 1.5 boterham pp) 15.00 Fles (nu soepstengel met sap maar soepstengel kun je al proberen!) 18.00 Groente + toetje 19.30 Fles
Wat vinden jullie van dit schema (voor straks). Schema lijkt me prima En wat zou je anders doen? Ik zou pap geven 's ochtends. Pap uit een fles of uit een bord. Goede start van de dag en ze zitten vaak wat voller erdoor. En hoe is jullie schema? Zelfde ritme en hoeveelheid, tijden ietsjes anders. En wanneer gingen jullie naar 3 flessen? Wij zijn al vrij snel over gegaan op 3 flessen, nou denk met een maand of 7. We hebben eens geprobeerd de fles van 15.30 te vervangen door een soepstengel/koekje/rijstewafel en water. Dit ging in 1 keer goed. Wanneer brood en een soepstengel of rijstewafeltje? Brood vanaf 6 maanden geprobeerd, maar wilde ze niet (ook korstjes niet). Pas met 8 maanden kreeg ze het plotseling door. Wel vaak geprobeerd zo rond 12 uur en daarna gewoon een fles. Nu nog steeds brood rond 12 uur en daarna fles zoveel als ze wilt. maar nu ze brood eet is de fles nog maar ongeveer 100-120 cc. Rond 7 maanden soepstengel, koekjes. 8 mnd rijstewafel geprobeerd. Wat zou ik tussen de flessen van 11:30 en 15:00 kunnen geven? misschien een beetje extra fruit of een soepstengel/cracotte/koekje of bv komkommerstukjes/tomaatjes. En je kunt dan ander drinken dan melk proberen. liefst water of thee. Hij slaapt namelijk tegenwoordig niet lang meer en houdt het niet vol tot de volgende fles. 7:30 fles 10:30 fruit (daarvoor slaapt hij) 11:30 fles 15:00 fles 17:30 warme hap 19:30 fles Dus kom maar op met jullie ideeën!
@Snowtje: bedankt! Ben nu wel nieuwsgierig naar jou tijden. Waarom zou je pap geven? Omdat hij dan langer vol is?
schema ziet er goed uit! je gaat al gauw na drie flessen als hij fruit en groente aardig goed eet. en ik zou ook beginnen met korstjes, daar kan hij dan lekker op sabbelen. als hij gauw honger heeft kan je 's ochtends ook beginnen met rijstebloem dat heb ik bij mijn zoontje ook gedaan. succes!
Tijden van ons (ongeveer ): rond 6 uur: papfles (ja ze is altijd vroeg wakker) 10 uur: fruit 12 uur: brood + fles 15.30: fles en later water met tussendoortje 17.30: avondeten + yoghurt (yoghurt vanaf een maand of 7/7,5) Dan slapen en de laatste fles krijgt ze om 21.30 al slapend. Na het avondeten stort ze vrij snel in en ze eet flink, dus gelijk een fles rond 19 uur wil ze niet. En zonder een avondfles redt ze het niet tot de ochtend, vandaar die late avondfles. werkt hier perfect! En ja pap in de ochtend om wat langer een vol gevoel te geven. Maar je ziet wel dat er in ons schema dezelfde eetmomenten zitten, maar met meer tijd ertussen. Toen ze zo ongeveer 6 mnd was gaf ik ook wel eens de fles om 13 uur als ze daarvoor nog lag te slapen, dus dan was de tijd tot 15.30 wat korter. Tegenwoordig slaapt ze minder en geef ik in de tussentijd nog water. Dat is voor haar vaak al voldoende.
Oh en de papfles 's ochtends is van bambix. Eerst fijne granen en sinds de 8 maanden de licht volkoren.
En zouden jullie eerder voor pap of rijstebloem kiezen? Met een lepeltje is goed weet ik... maar ik vind de fles ook nog zo heerlijk..! Dus ik denk dat ik dat nog niet doe. Eten krijgt ie wel met een lepel dus hij zal het wel kennen.
Het CB vertelde mij dat ik eerst met rijstebloem moest beginnen is wat lichter dan kan de darmen eraan wennen, gaat dat goed, dan over op pap. ik doe ook nog steeds fles vind het heerlijk! wo is hij een jaar, en dan gaan we over op brood 's ochtends! (ken kinderen die tot hun vierder 's ochtends een fles kregen, en die zijn ook groot geworden!) hihihihi
Ik zou pap met granen geven. Granen hebben kindjes vanaf 6 maanden nodig en vult ook meer. Is ook goed voor de darmwerking. Wij hebben nooit rijstebloem gegeven. En hoefde ook niet van het cb. Hebben gelijk bambix gegeven. En bambix groeiontbijt staat op de verpakking als lepeltjespap maar als je het aantal scheppen door twee deelt kan je er ook prima pap mee uit de fles geven. doen wij ook hier.
Grappig dat jullie er zo verschillend advies over hebben gekregen..! Of eigenlijk helemaal niet grappig... maar heel raar! Maar ik kijk even aan hoe het nu gaat, we zijn vandaag met fruit begonnen. Als dat allemaal goed gaat en hij redt het ermee, dan laten we het even voorlopig zo. Dan kan ik altijd nog pap of rijstebloem introduceren. Dankjewel!
hier een meisje precies even oud als jou zoontje! ons schema is als volgt.. 7.15 fles 180/6 met 2 schepjes pap bambix granen (rijstebloem gaf hier verstopping) 9.00 - 10.00 terug op bed slapen 10.00 fruit ong 100 gram 12.00 fles 180/6 (fles gaat niet op)en 1/4 boterham ongeveer we hebben eerst boodkorst gegeven, maar ons meisje krijgt nu hele kleine stukjes boterham omdat ze een keer bijna gestikt is in een korstje van 12.30 tot 15.30 slaapt ze 15.30 wat drinken of evt nog wat fruit 17.30 groenten ong 100 gram 19.00 fles 180/6 (gaat ook meestal niet op) volgens het CB eet ons dochtertje te weinig, maar meer krijgen we er niet in, en ze groeid evengoed goed en heeft lekkere bolle wangen en spekbeentjes dus daarover maken wij ons niet druk. zo zou ze om 15.30 nog een fles mogen maar die drinkt ze dan helemaal niet! succes ermee
Dankjewel! Ja, ik zal straks wel wat dingen moeten gaan verplaatsen, en een fles eraf halen. Maar dat vind ik nog te vroeg. Ook al kan hij volgens mij oneindig eten... En verplaatsen lukt haast niet, want hij slaapt rond die tijden. Maar bedankt voor jullie schema's!
Nou, het fruit gaat ook al heel erg goed. Mijn manneke eet alles!! haha! Alleen kom ik de laatste tijd vaak op 3 flessen uit van 180+6 ipv 4x. Dit komt doordat het eten anders zo dicht op elkaar komt door slaapjes e.d. Is dat oke, is dat wel genoeg? Hij komt dan aan 600 ml per dag. Ik twijfel of het niet ineens een te grote stap is en het liefst geef ik het hem nog wel even. Maar ja, hoe..! Of een klein flesje tussendoor?
Ik zou niet zo twijfelen hoor. Gaat toch super dan! Wij zijn ook vrij snel overgegaan op 3 flessen. Ze had niet behoefte aan meer, anders laten ze het echt wel weten hoor