Pap vies?

Discussion in 'Voeding' started by misa, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

heolang kan hij wakker blijven na zn eerste fles!?

hier is dat max 2,5 dus bijv 0730 wakker ..krijgt ie ene fles en 1 broodje...en voor dat ie gaat slapen zn fruit..

dan slapen en dan heeft ie na zn dutje van 2 uur lekker trek in ene boterham en sap/water...maar jij kan dus dan melk geven nog...

je zou dan eventueel eerst na het wakker worden de fles kunnen geven en uur later een broodje...

Het is sowieso behoorlijk passen en meten in die eerste maandje sbijvoeding, vond ik hoor..idd met dutjes enz...

nu zit hij op 2 flessen en 1 of soms 2 dutjes en dan heb je al gauw veel meer ruimte en kan je ehct zien hoeveel honger je kindje wel en niet heeft...

ik denk dat je het steeds een btj moet aan kijken..ik zorgde dat ie zo om de 2/3 uur iets te eten had..

2. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor je reactie!

Hier kan hij vaak 2 uur wakker blijven. Maar heel uitzonderlijk 2,5 uur, als hij vermaakt wordt of eet. Maar in de ochtend, na de nact, kan hij vaak maar zo'n 1,5 uur vol houden, dus om dan al de fruithap te geven is niet handig. En lost hier niets op. Want hij heeft de honger als hij uit bed komt, en is na 1 uur alweer wakker...

Echt passen en meten ja..! Ik probeer ook of de 2 a 3 uur iets te geven, maar een soepstengel of rijstewafel volstaat dan zeker niet. Ja, voor de vermaak, maar niet om een wat hongergevoel te stillen. Herken jij dat ook?

Denk jij dat een hele boterham en een hele fles te veel in één keer is? Lijkt wel zo. Het liefst deel ik dat op, maar dat lukt haast niet ivm zijn zijn langere slaapje smiddags.

En denk je dat dit zou kunnen?
    Ik weet niet of hij het vol houdt, ik kan het proberen:
    wakker worden: fles
    bed
    10/10:30 fruit
    11:30 brood en drinken
    bed
    14:30 fles
    16:30 groente
    19:00 fles

Dus dan deel ik het middageten op.
    En hoe denk je over rijstebloem? Zou je dat nog ergens geven (pap werkt ja niet).

3. fafje

fafje Niet meer actief

dat zou wel kunnen, ff kijekn hoelang hij op het brood en water/sap zou doen...op zich moet het lukken omdat hijd an toch naar bed gaat, desnoods bij het broodje warme thee?

en na wakker wordne lekker een fles gelijk...dat moet voldoende zijn, ik zou dan als je om 1630 groente geeft, hooguti alleen nog een soepstengel ofzo geven, anders zit ie mss te vol..je kan het ff aankijken...mss kan die fles wel wat minder op den duur, als hij zn groente veel of beter eet...of juist als hij er genoeg vol van zit red ie het mss wel om met jullie tegelijk mee eten op den duur

tis soms ehct schuiven hoor haha...rijstebloem tja weet niet of het wat uit zou maken, zou gewoon als hij zn bijvoeding goed eet dat gewoon aanbieden...een boterham meer is dnek ik niet erg...of een schaaltje yoghurt oid!

4. misa

misa Niet meer actief

#24 misa, Jul 16, 2011
    Last edited by a moderator: Jul 16, 2011
    Je bedoelt dus tussen de fles van half 3 en de hap van 16:30 niet meer iets als een soepstengel geven? Dat zou ik denk ik ook niet doen.

Dankjewel voor het meedenken! Misschien ga ik dat wel proberen morgen of overmorgen. En ik kan de hap van half 5 misschien ook nog wel verplaatsen naar na zijn slaapje aan het einde van de middag. Dus dat hij dan min of meer met ons mee zou kunnen eten.
    Al vind ik dat nog wel een gedoe, omdat we ook een groot deel van de lepel geven (maar ook bij bijna alles stukjes aanbieden). :)

Aan je cyclus in je handtekening zijn jullie bezig voor nog een kindje? :) Leuk!

5. fafje

fafje Niet meer actief

ja maar ook al lepel je, tijdens dat jij eet, hem hapjes tussendoor geven...wat jullie het prettigst vinden toch...

het wordt wel makkelijker als ze wat minder slapen enz haha...hier was ook zooo'n slaapkop..gelukkgi is het BIjvoeding en maakt het ehct niet uit als ze fruit en groente niet veel eten..kan ej altijd ngo ene kleine flesje extra geven! nou succes en thanks!

6. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel! Dat klopt, gewoon wennen aan dat hij mee eet en dat hij moet wachten, maar wij ook. :) ;)
    Jullie ook succes... ;)

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik deed wel es hem net iets voordat wij gingen eten al wat geven...en dan krege ie wat in zn hand teriwjl ik at..en gaf dan ookw el es hapjes tussendoor ofzo...of een speeltje als hij klaar was...:) nou ben beneiuwd!

8. misa

misa Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He watte?:$
    En waarom denk je dat!
    Moedermelk is zo smerig dat mijn kind er compleet verslaafd aan is en het smaakt nog iedere dag anders ook. Hij zegt heel vaak 'mmmm!'.
    Het zou wat zijn als alle zoogdieren vieze melk moesten drinken.
    Vieze melk komt uit een fabriek.

10. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    ik denk niet dat ze bedoelt dat de melk voor je kind vies is, maar als je zelf proeft is het niet lekker.
    ik vond borstvoeding ook niet lekker, en de poedermelk ook niet! maar mijn zoon wel!

11. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    jois je kan ook wat liga in de fruit proberen, dat doe ik vaak op de opvang bij kindjes die snel honger hebben. dat vult wat meer.

en ik weet niet of het kan qua slapen, maar deed ivo vaak om 11.30 brood, en dan om 12.30-13.00 uur zijn fles.

ivo kreeg 's ochtends fles
    9.15-9.30 fruit (soms was dat vrij snel na de ochtend fles)
    dan na bed.
    11.30 brood
    12.30-13.00 fles
    13.30 na bed.
    bij wakker worden sapje + koekje/cracker, enz
    16.30 warm
    en voor slapen fles

succes

12. misa

misa Niet meer actief

Helemaal off topic, maar ik val niet jouw bv of bv in het algemeen aan, maar ik geef meer aan dat ik de smaak van al die 'melk' soorten (fv of bv) ook niet lekker vind. :)
    Mijn zoon vind HA, Omneo en standaard ook allemaal heerlijk! Hij kan er ook bij mmm-en en begint te gillen als het te lang duurt.. ;) Dus het IS niet vies, ik VIND dat. :)
    Dus ik zou van beiden niet graag een glaasje willen. :)

13. misa

misa Niet meer actief

@Keina: dankje! De fles een half uur of uur na de boterham gaat niet lukken, want dan issi meestal écht weer moe. Anders deed ik dat graag. Ik denk dat ik de fles helemaal verder op schuif. Dus voor het slaapje brood en drinken en na het slaapje de fles. Kijken of dat gaat!

14. zogelukkig

Maar je zegt: 'Allemaal niet lekker, maar dat is bv vast ook niet...!'

Als ik dat goed interpreteer, baseer je dat dus op een aanname en heb je nog nooit moedermelk geproefd.;)

15. zogelukkig

Ik vind moedermelk lekker hoor!:)
    Heb ook kunstvoeding geproefd en dat vond ik naar koffiemelk smaken, echt smerig!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vond bv niet lekker. Shock :$ zucht!

17. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind melk uberhaupt vies...ook mijn eigen melk...maar kunstvoeding, oh my, die geur alleen al..ik had graag gewild gewoon moedermelk in een pak te kunenn kopen hihi :D

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wees blij dat jullie geen pepti hoeven te drinken!Bleeh! Ik proef wat ik haar geef ( Dus ook moedermelk geproefd, lekker zoet juist! ) maar de pepti is, bah, nootjes-melk ofzo. Echt vies!

19. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik heb es ehct 1 druppel Neocate geproefd...Nou datttttt wil je gewoon niet proeven...ehct om te huilen hihi

20. misa

misa Niet meer actief

Nou wie weet vind ik als enige melk bv wél lekker....! ;) Ik moet alleen dat nog proeven... :) Zal wel niet gebeuren. Kan moeilijk aan mijn vriendin vragen of ik ook ff mag proeven, aangezien ik zelf geen bv geef.
    Ja, pepti moet nog viezer zijn dan HA he..

Maar goed.... ff off topic..! ;)

Share This Page