Pap vies?

Discussion in 'Voeding' started by misa, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ach, de kinderen drinken het toch? En die van mij zijn moeiteloos overgegaan van borstvoeding naar flesvoeding (en de jongste zelfs vervolgens naar de pepti), dus volgens mij hebben ze zelf nauwelijks voorkeur voor het 1 of het ander. Die van mij in ieder geval niet (en nu is er vast een bv-mama die gaat menen dat haar kind wel een voorkeur heeft. ja juist.). ;)

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoon en dochter wilden naast moedermelk geen nutrilon drinken (maar die vind ik zelf ook goor). Maar friso vonden ze wel heel lekker (is zoeter en romiger) en ze dronken toen bv en friso uit de fles naast elkaar en hadden geen voorkeur, vonden allebei net zo lekker.

Overigens heb ik ook ooit nutramigen geproeft, dat was echt te vies voor woorden!

3. misa

misa Niet meer actief

Grappig toch dat ze allemaal zo verschillend smaken..!

Maar als jullie hier nu toch allemaal zijn: hoe ziet/zag jullie schema eruit rond 7 maanden/ 3 flessen?
    Geven jullie na een hele boterham nog een hele fles?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Miz is er verschil tussen voorkeur hebben voor en eten om te overleven.
    Heb je weleens de keus geboden tussen een beker moedermelk en een beker kunstvoeding?

Mijn kind moest rond 8 maanden twee flesjes kv voor nood. Verging van de honger en natuurlijk dronk hij die dus.

Maar moedermelk is natuurlijk het meest geschikt voor het kind. Ik denk dat een kalf ook liever melk van zijn moeder drinkt dan kunstvoeding (kalveren van melkkoeien krijgen kv, de melk van de koe gaat naar de mens), maar hij zal het vast opdrinken. Maar dat getuigt miz dus niet van voorkeur hebben voor maar van overlevingsdrang.

5. adi

adi Niet meer actief

Bij 1 boterham gaf ik nog een halve fles. Maar hier waren ze toen al 9mnd (toen ze w hele boterham op konden) bij 2 boterhammen geen fles meer

6. misa

misa Niet meer actief

Zou jij er dan voor kiezen om maar een halve boterham te geven? Want een fles minder vind ik nog geen optie. Hij zit nu op 3x 200 ml.
    En wat gaf je tussen de boterham+fles en de warme maaltijd? Soepstengel oid is hier niet genoeg. :)

7. zogelukkig

Je kan de fles toch ook splitsen in 2x 100cc?
    Dus boterham met halve fles en later in de middag fruit/soepstengel met halve fles.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou de boterham apart met ander dirnken geven en de fles ook apart...uurtje ertussen ofzo...en dna eerst fles en later broodje...dan moet zn honger wel gestild zijn toch?!

9. misa

misa Niet meer actief

We hebben het nu ook zo gedaan (vandaag). Maar wel langer dan een uurtje. Want hij moet na de boterham écht naar bed...! Slaapkoppie! Maar nu hij wakker is krijgt hij gelijk de fles.
    Wat grappig eigenlijk... zo zeker als ik altijd over alles rondom Simon was, zo onzeker voel ik me op het moment over alle eetmomenten en hoeveelheden... Niet te veel in één keer, niet te weinig op de hele dag, niet te lang en te kort er tussen..?

Ik was ff benieuwd hoe anderen dit doen. :) Maar blijkbaar zijn veel kindjes nog lang niet toe aan een hele boterham rond deze leeftijd. Ik kijk even aan hoe dit zo gaat, en anders geef ik toch een halve boterham en een hele fles. en dan smiddags een tweede keer fruit.
    Kan toch ook?
    Kan je te veel fruit geven?
    Hoeveel van een warme maaltijd geven jullie dan?

10. fafje

fafje Niet meer actief

ohhja mijn zoontje at pas met 8 mnd een hele boeterham...dat kon ik trouwens wel kort daarna opvoeren naar 2...maar dan idd zonder melk hoor!

warme maaltij krijgt hij zoveel hij wilt zegmaar...wij eten namelijk niet standaard een toetje, dus een toetje krijgt hij vaak alleen als ie niet zo goed eet ofzo..of als hij nog lang niet moe is, zodat hij neit te vol zit voor zn avondflesje

11. misa

misa Niet meer actief

Over de fles opsplitsen (had ik net over heen gelezen): dat zou ook nog een optie zijn ja. Dat leek me eerder niets, omdat hij nogal een hongerlapje kan zijn en dus niet snel genoegen zal nemen met een half fesje. Maar nu het allemaal heel anders loopt ivm bijvoeding e.d. zou ik dat ook altijd nog kunnen doen, als dit niet werkt!

Kunnen ze trouwens meer last van moeilijke en harde ontlasting hebben als ze brood gaan eten?
    Hij heeft het er best wel moeilijk mee soms...!

12. zogelukkig

Je geeft toch wel volkorenbrood? Beetje roomboter erop.
    En als jij nu 600cc melk geeft, moet je zoontje ook nog wel zo'n 300cc aan ander vocht binnenkrijgen.

Verstopping komt door te weinig vezels, vet en/of vocht.

13. misa

misa Niet meer actief

Ja ik geef volkorenbrood met een beetje halvarine erop. Dat mag toch ook?

En nog 300 cc extra vocht...?? Echt waar? Dat lukt echt niet! Zoveel drinkt hij nog niet aan water en thee... Is wel erg veel nog er naast. Buiten wat slokjes water en thee en sap uit fruit krijgt hij niet veel anders vocht...

14. zogelukkig

Geen halvarine geven jois, dat is een light-product. Kindjes hebben vetten nodig hoor! Je mag margarine geven of roomboter.

En als je kindje dorstig is en geen water of thee wil drinken, mag je ook goed verdunde diksap of aangelengde vruchtensap geven.

Tussen 800 en 1000cc totaal aan vocht is echt niet gek.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik lees een beetje mee maar schrik van de halvarine..
    Ik geef halverine ook al sinds het begin. Op advies van het CB?!

16. misa

misa Niet meer actief

Diksap of iets dergelijks geef ik nog liever niet. Hij vind water en thee heel lekker hoor..! Maar zoveel drinkt hij er gewoon nog niet van. Maar ik bedenk me wel dat ik de yoghurt die hij krijgt iets kan ophogen, misschien aan drinken toch iets meer uit de fles laten drinken (ipv rietjesbeker of tuitbeker). Misschien toch nog vaker aanbieden. Ik hou het wel in de gaten, anders krijgt hij gewoon toch nog ietsje meer fv.
    En soms krijgt hij 2x per dag fruit. Kan je daar trouwens te veel van geven? Nee toch?

Van de halvarine wist ik niet! Bedankt voor de tip!
    @Sanjor, niet schrikken...! Een drama zal het vast niet zijn. Helemaal niet als het cb het ook aangeeft (al geloof ik ze niet bij alles hoor! ;))
    Vanaf wanneer ga je halvarine geven dan?

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee maar met 8 maanden ook niet dringend nodig. 750 ml is erg mooi maar je mag groenten en fruit ook voor een deel mee rekenen.
    Met 8 maanden:

500 - 600 ml melkvoeding
    150 ml ander drinken (thee, water, sap)
    en daarna groenten, fruit en yoghurt

Dit is voor 8 maanden echt heel mooi.

Rond 1 jaar is 1 liter vocht een mooi streven (maar ook dan is 750 ml echt voldoende maar dan wel echt vocht)

18. misa

misa Niet meer actief

Dus dan kom ik wel aan een redelijk goed aantal vocht denk ik.
    Maar ik ga het hem toch nog ietsje meer aanbieden..!
    Bedankt voor het meedenken.

19. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje dronk voor 8 mnd ook nog niet denderend veel hoor aan ander vocht..maar telkens aanbieden..

kijk als je dnekt dat hij het niet uithoudt van een broodje naar wamre maaltijd kan ej wel wat dun diksap geven bij het koekje oid...vult toch ietsje meer...en water en thee bij het broodje..
    buiten dat, kijk gewoon goe dnaar d eplasluiers, dan weet je of het voldoende is allemaal..

lekekr met olijfolie koken zijn ook goede vetten...ja ikw eet nie hoe het met de rest zit, maar als ik bijv wat worteltjes kook mag er van mij een kleine klontje boter doorheen...en lekker volle yoghurt ed

20. misa

misa Niet meer actief

Ja yoghurt, daar had ik ook halfvolle van gekocht... Later hoorde ik dat volle ook kan/beter is. Zijn magere of halfvolle producten slecht, of is vol nu nog gewoon beter?

Share This Page