Wanneer echte schoentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan0201, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wanneer ga je nu eigenlijk echte schoentjes kopen voor je kindje?
    Evi loopt nu sinds donderdag stukjes los, maar ik hoorde dat ze eerst 6 weken goed los moeten kunnen lopen (dus nog zachte babyschoentjes) voordat je echte schoenen gaat kopen. I.v.m. het 'zakken' van de voetjes.

    Alleen nu las ik in het boekje van het CB dat ze 3 maanden goed los moeten kunnen lopen voordat je echte schoentjes aandoet?!

    Weet iemand dit?

    Groetjes,
    Danielle
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je moet ze niet meteen in het begin schoenen aan doen als ze net kunnen lopen, moet erg slecht voor de voetjes zijn. 3 maanden lijkt me een goede termijn nadat ze zelf los kunnen lopen.
     
  3. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wij zijn hier nog niet zover maar anders vraag je het eens in een betere kinder schoenenwinkel.
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat zou ook wel heeeel vroeg zijn ;)

    Maar vanaf wanneer reken je dan dat ze los lopen?
    Evi kan nu los lopen van de ene kant van de kamer naar de andere. Maar ze kruipt ook nog wel.
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz kreeg ook pas na 3 maanden goed lopen echte schoentjes, ik had ook eerst van die zachte sportschoentjes.
     
  6. Hoi

    ik heb eigenlijk al een tijdje schoenjtes met harde zool.
    Alleen voor als we weg gaan hoor, thuis gewoon sokjes
    Maar Luca loop nog niet.
    pas sinds een paar dagen begint ie te stappen, als we ergens naar toe gaan,op bezoek ofzo,doe ik de schoenjtes gewoon uit hoor. Laat hem er niet echt op lopen,nou ja lopen,,.....het begin is er.
    Ga deze week maar anti slip sokjes halen.

    groetjes
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier vanaf dat ze buiten ging lopen, zal na een maand ong. zijn geweest. Nogsteeds draagt ze alleen schoenen als we weg gaan, thuis loopt ze altijd op haar blote voeten/sokjes of sloffen met een soepele zool.
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi loopt inderdaad thuis ook alleen maar op blote voetjes of slofjes o.i.d.
    Maar inderdaad voor buiten vroeg ik me af wanneer je dan spreekt van los lopen? Moet ik dan nu al rekenen of pas vanaf dat ze zelf opstaat en overal naartoe loopt en niet meer kruipt?
     
  9. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ze loopt vanaf 11 maand en dan echt los, grote stukken zeg maar. Binnen doen we geen schoenen aan maar buiten wel. We hebben goeie stevige sandalen gekocht. Maar echt alleen voor buiten en bij de oppas. Binnen gewoon op sokjes.
    Te slappe schoenen lijken me buiten ook niet bepaald ideaal moet ik zeggen ...
     
  10. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij goede schoenen kan je de zool meebuigen, verder goed kijken naar de pasvorm. Mn dochter heeft erg smalle voeten en past dus de schoenen bij veel schoenenwinkels niet... de wat duurdere merkschoenen zitten als gegoten dus die hebben we dan nu maar.

    Als ze nog veel kruipt zou ik nog ff wachten met schoenen kopen en over een paar weken nog eens kijken... Hier liep mn dochter vanaf dr eerste verjaardag gewoon mee naar winkels ed. en wandellen met de hond dus vanaf toen schoentjes.
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Kylian loopt nu om de tafel en binnen is het op blote voeten/ kouse voeten of schoenen met zachte zooltjes
    Voor buiten heb ik toch gekozen voor schoenen met harde zolen dit omdat je nooit weet wat er op straat kan liggen en dan biedt een dunne zool toch wel weinig bescherming vind ik.

    Groetjes Anita
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat vond ik dus ook, maar nu hoorde ik dus dat het slecht is als ze al zo snel op harde zolen lopen
     
  13. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik heb schoentjes met rubberen zolen, zijn dus wat dikker, en harder, en beschermen haar voetjes goed voor wat er op straat kan liggen(of in de speeltuin, daar loopt ze aan 2 handjes af en toe) maar zijn dus zeer buigzaam, en idd ook wat duurder. maar goed, goede schoenen zijn nu eenmaal erg belangrijk!

    maar keira heeft ze aleen aan als we buiten zijn en een stukje wil proberen te lopen, of eigenlijk langs dingen loopt, het is erg heet hier(46c gisteren) en met sokjes of blote voetjes, of die stoffen zooltjes ben ik bang dat ze haar voetjes verbrand!
     
  14. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    46 graden? :confused:
    Woon jij in de sauna...? :)
     
  15. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik heb voor romy toen ze ging lopen van die elefante schoentjes gehaald daar zit wel een zool onder maar niet een dikke is gewoon dat er niks door heen kan stekken als ze buiten loopt romy heeft die schoentjes gehad tot ze 3 maanden lopen kon dus toen ze een jaar en 1 maand was heb ik andere schoentjes gekocht
     
  16. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hehehe zoiets ja! Fuerteventura.. ligt tegen de sahara aan... het eiland van de canarische eilanden het dichst bij afrika... pfff!

    nou moet ik dus schoentje met gaatjes of iets kopen, ze verbande gisteren haar teentjes door op haar tenen te willen staan! arm kind:(
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Jeetje Judith, daar had ik nog niet eens aan gedacht :confused:
    Wij vertrekken morgen naar Marokko en daar is t ook zo warm... Had de sandaaltjes in de koffer, maar daar verbrand ze idd haar pootjes in :)
    Goede tip ;)

    Daan: ik heb idd ook gehoord dat ze ongeveer 2/3 maanden moeten kunnen lopen!
     

Deel Deze Pagina