Vanaf wanneer drinkt jullie kindje uit een beker?

Discussie in 'Voeding' gestart door Pelikaantje, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Vanaf kan jullie kindje zelfstandig uit een beker drinken?

Mijn dochter drinkt nu altijd uit een rietjesbeker. Nu kan ze wel met hulp uit een beker drinken, maar zelf snapt ze nog niet dat ze de beker omhoog moet houden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier snapt ie wel dat de beker omhoog moet..alleen 2 slokken gaan goed...helaa sdaarna wordt het omkiepen en slaan en gooien met de beker...

ik geef vaak zo'n bekertjes met 2 handvaten...dan snapt ie het wel...hij drintk ook uit ene rietjes beker maar ook ngo wel es uit ene tuit en die moet ook omhoog...

(gewone beker zonder hulp 2 slokken :p vanaf 11,5 mnd )

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond 14 maanden denk ik. Maar hier nog niet altijd standaard. Meestal aan tafel en tussendoor uit haar rietjebeker (water of slappe thee).
    maar hier gaat het soms nog wel eens mis hoor! Helpen mogen we niet meer.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb nooit iets anders aangeboden, ben vanaf een dikke 6 maanden met gewone bekers begonnen en sinds hij 13-14 maanden is, kan hij het volledig zelfstandig.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ben ik nu net begonnen met elke dag oefenen. Eerder vond ik niet nodig, ze begreep er niets van en vond het vooral leuk om te knoeien, en ze dronk uitstekend uit een rietjesbeker, dus bleef het bij af en toe een slokje water uit mijn glas. Nu ben ik sinds deze week elke avond na het tandenpoetsen aan het oefenen met een beker water (en Irem een grote handdoek om, haha), ik merk dat ze er nu echt wel aan toe is dus ik oefen het nu dan elke dag. Maar dan nog is het een hoop geknoei. Ik vind het wel prima, ze drinkt overdag gewoon uit haar rietjesbeker en wanneer ze echt goed uit een gewone beker drinkt zal ik haar daar aan tafel uit laten drinken ofzo

6. Bri

Bri Niet meer actief

Dochter is 1,5. Zij drinkt sinds een paar weken zelf uit haar bekertje.
    Voorheen hield ik de beker vast terwijl ik haar eruit liet drinken, maar sinds kort accepteert ze dat niet meer, ze wil het zelf doen.
    Ik zou dus zeggen: oefen met een bekertje wat jij vasthoudt, dan ziet ze meteen wat de bedoeling ermee is.

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben met acht maanden begonnen met oefenen. Gewoon elke keer niet meer dan 1 cm water/thee/melk erin en telkens bijvullen. Ik vond in het begin de difrax beker heel handig. Bekers met handvaten gaf bij mij juist meer geknoei.

Ze kon het zelfstandig met 13 maanden.

Voor onderweg gebruik ik wel altijd een tuit of rietjes beker. Of ik laat haar gewoon uit een flesje water drinken.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T kan het heel goed zelf. Maar kan op een gegeven moment de verleiding tot spetteren, omkeren, etc. niet meer weerstaan :D. Dus T drinkt sochtends sap uit een tuitbeker en verder water uit zn rietjesbeker. Scheelt mij een hoop gedoe.

Met M precies zo gedaan en die drinkt prima uit een gewone beker.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier krijgen ze vanaf 2 jaar alleen maar een gewone beker om te drinken overdag, geen andere attributen meer.

We zijn begonnen met oefenen rond eerste verjaardag.
    Wat ik deed was (ook met tuitbekers zo gedaan), kind zelf de beker vast laten houden, en dan zijn/haar handen sturen/ ondersteunen.
    Zo hebben ze vrij snel geleerd wat de bedoeling was, en hoe ze de beker zelf moeten vasthouden.

Vanaf ong 1,5jaar kunnen ze zelf de beker oppakken, goed richten naar de mond toe en drinken. Vanaf 20maanden ongeveer knoeien ze ook niet meer bij het drinken.

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zelfstandig drinken uit een gewone beker ging goed vanaf ca. 20 mnd ofzo. Toen kon hij ook de verleiding weerstaan om de beker constant om te kiepen ;).

In eerste instantie kreeg hij dan alleen een gewone beker bij de maaltijden en tussendoor een rietjesbeker. Die hebben we vanaf zijn 2e verjaardag weggedaan. Nu drinkt hij dus alles uit gewone bekers en dat gaat (meestal) goed.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij zijn begonnen met oefenen toen I. 9 maanden was, en inmiddels gaat dat helemaal super! Wel met hulp nog, ik hou de beker vast, maar ze pakt hem steeds vaker van me over. Eventjes dan hè, na een paar slokjes wordt de verleiding te groot om hem om te kiepen ;) Ik ben benieuwd wanneer ze door gaat krijgen dat dat niet de bedoeling is...

12. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ons zoontje dronk al voor zijn 1e verjaardag uit een gewone beker. Dit komt wel omdat hij vanaf 4,5 maand al bij mij uit een glas water meedronk haha dit vond hij helemaal geweldig en wou dan ook wat drinken zodra hij mijn glas zag, hier werd hij helemaal blij van.
    Hij had dan ook al snel door hoe hij kleine slokjes moest nemen en al snel lieten we hem zelf oefenen met een bekertje. Het is echt oefenen... in het begin dronk hij en slokje en kieperde vervolgens de beker op zijn kop, leuk effect;) Als ze eenmaal door hebben dat dit niet de bedoeling is gaat het helemaal goed!
    (als we weg gaan gaat wel gewoon de tuitbeker mee hoor, vind ik wel makkelijk:p)

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Met 9 maanden begonnen met de Mykko 360 graden beker. Hele handige oefenbeker. Ik liet hem zelf de beker vast houden en dan stuurde ik het bij. Met 11 maanden heb ik deze beker vervangen voor een normale open beker. En dat is altijd goed gegaan. Hier dus de hele fase van antilekbekers gelukkig kunnen overslaan.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Ik heb daniel al heel snel een gewone beker aangeboden bij het eten. Tussendoor kreeg hij eerst nog tuitbeker met zachte tuit maar naarmate er meer tanden kwamen hoe vaker ik de speen moest verwisselen en dat werd me toch te duur:D Nu drinkt hij al maanden alles uit een gewone beker en meestal zonder te knoeien. Kan het nu ook gewoon vol doen zonder dat hij knoeit. Voor dat hij een jaar was kon hij het zelf als beker niet te vol zat.

Deel Deze Pagina