Hallo, Omdat mijn kleine van (bijna) 7 maanden gaat spugen van potjes fruit en groente (ze heeft reflux), maak ik verse fruit- en groentehapjes. Nu is mijn vraag hoeveel gram fruit en hoeveel gram groente geven jullie? Nu krijgt ze: 07.15 uur fles 180/6 10.30 uur fruit +/- 100 gr met een 1/2 liga erdoor 12.00 uur fles 180/6 15.00 uur koekje met een fles 120/4 17.00 uur groentehap 4 klontjes = ongeveer 100 gr (aardappel+groente) 19.30 uur fles 180/6 Alvast bedankt!
Fae krijgt net zoveel en eigenlijk bijna in hetzelfde schema. Het enige verschil is dat wij de fles die jij om 15.00 uur geeft, die geven wij na het groentehapje, of soms met een uurtje er tussen als ze heel vroeg is met haar groente (16.00 uur ofzo) . Wij hebben zelf potjes van de prenatal gekocht om groente + fruit in te doen. Eigen merk zijn 100 gram en die van tommie tippee zijn 120 gram, dus in die laatste doen we de groente. En de laatste dagen krijgt ze af en toe een fruitpapje in plaats van fruit. Dan maak ik de 100 gram fruit aan met een beetje (50 cc) pap. overigens is het heel verschillend wat ze eet, soms alles, soms halve potjes. Soms 2 happen (dan is ze te moe) . Heel soms komen we als ze heel goed eet ook uit op 3 flesjes. Maar dan zijn we meestal smorgens al wat later begonnen.
ik gaf esmee rond die leeftijd van 6 maanden 125 gram groenten (met aardappel) en 100 gram fruit met een liga er door heen.