Hoi meiden! Lisa krijgt op het kdv soms al een lekker fruithapje. tenminste dat vindt ze lekker Nu wil ik het straks ook geven aan haar maar hoe maak je zoiets? Ze vindt banaan en peer heerlijk! Moet ik het gewoon prakken en mixen met een blender? Hoe doen jullie dat? Ben benieuwd Bedankt weer!
Ik maakte er gewoon een papje van. Maar dan eerst wel 1 soort fruit, dit om te kijken of hij ergens allergisch voor was. Na een tijdje deed ik 2 soms 3 soorten fruit door elkaar.
Een banaan kan je prakken, dat is zacht fruit. Als je peer zacht genoeg is, kan je die ook prakken, anders proberen met je blender. Als je nog geen staafmixer hebt, dat is een goeie investering, en werkt in mijn ervaring beter dan een blender Zelf stukjes laten eten is interessant, maar je kindje moet het wel willen. Die van mij moest al huilen van een iets grover gepureerd groentehapje.
Een banaan zou ik gewoon prakken. Dat is klein genoeg. Of zelf happen inderdaad. Maar met 5 maanden is dat misschien nog wat vroeg.
Banaan idd gewoon zelf prakken had eerst een staafmixer erop gezet, maar dan krijg je een soort milkshake hahah, net iets te schuimig om als hapje te geven. Rijpe peer kan je ook prakken, is ie nog wat hard, kan je hem net als appel eerst even in de magno met wat water/ stomen, en dan de staafmixer erop zetten.
Hier hapten ze gewoon af of kregen ze stukken. Maar ze begonnen hier met groente, met 6 maanden en fruit kwam later aan de orde.
Ik pureer met de staafmixer, vaak appel en banaan als basis en dan varieren met kiwi's, aarbei, mango, peer, etc. kiwi's en aarbeien heb ik trouwens pas vanaf 8maanden gedaan. Ik maak dan wel gelijk voor een hele week en dan in de vriezer. Werkt prima. Mijn dochter eet nu vaak uit de hand overigens, voor mijn zoontje pureer ik nog steeds
Hoe doe je dat dan in de magnetron? In een bakje en dan een laagje water met een appel erin?? Hahaha sorry ben echt een leek erin
Thnx meiden! heb een banaan geprakt en gegeven. Ze heeft maar iets van 7 hapjes genomen en wilde daarna niet meer. Maar gaat wel helemaal goed Lekker oefenen!
ik prak alles met een vork, wahct tot het fruit goed rijp is ik mix van alles, vandaga avocado met banaan gister mango en peer hier eet ie alles een prakje met stukjes...glad houdt ie niet van, eet ook veel uit het handje
Hier als fruit echt zacht is zoals banaan prakken met vork anders hoogste stand staafmixer zodat er toch stukjes inzitten. Ben met 6,5 maanden begonnen toen eerst 1 vrucht per keer per week. (appel, peer, meloen, mango.) (wel helemaal gepureerd). Nu wordt alles gemengd meestal 2 vruchten. Hij lust alles. Aardbei geef ik pas na jaar omdat ik daar zelf niet allergisch voor was.
Ik denk dat Lisa nog een beetje jong is om stukjes te geven? Of kan ik het wel raspen denken jullie? Heb haar vandaag banaan gegeven en gister ook. Ze eet er niet zo heel veel van maar denk toch dat ze het wel lekker vindt Ik doe deze week gewoon banaan en dan volgende week een ander soort fruit. Is er nog iets wat ze niet mogen hebben voor de 6 maanden?