wat mee nemen voor baby van 13 maanden op vakantie (op gebied van eten)

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al. Wat nemen/namen jullie mee toen jullie kindje rond het jaar was op vakantie?

Zit namelijk een beetje te dubben. Brood eet hij tot nu toe slecht in de ochtend dus vandaar dat hij pap krijgt. Pap zal ik dus mee nemen maar verder.... Namen jullie nog potjes mee? Of at je kindje met jullie mee in restaurants en t appartement?

De laatste fles, gaven jullie dan gewone melk die je daar kocht of ging er nog opvolgmelk mee.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waar ga je heen?

Onze dochter dronk met 10 maanden al gewone melk dus had ik niet meegenomen. ik had op vakantie wel potjes bij me omdat ze nog niet alles at, als we uit gingen eten, kreeg ze een potje en als we zelf kookten at ze gewoon mee.
    Verder had ik bij een fles roosvicee, koekjes, rozijntjes en wat knijpfruitjes..

3. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Dan ben je 3 maanden verder, kun je nu toch nog niet zeggen. Misschien lust hij tegen die tijd wel brood bij het ontbijt.

Wij gaan ook als ons zoontje 13,5 maand is op vakantie. Ik neem alleen cracottes mee en 2 potjes voedingen (voor het geval dat) en meer niet. Hij kan gewoon met ons mee eten.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh ja wel handig om er bij te zetten :D we gaan naar oostenrijk.

Kreeg jouw dochter met 10 maanden echt alleen nog maar gewone melk? Of nog wel een momet op de dag (bijvoorbeeld laatste fles) opvolgmelk? Ik zit er namelijk aan te denkennde opvolgmelk langzaam aannte vervangen voor gewone melk maar kan nergens vinden of ze met 10 maanden nog opvolgmelk nodig hebben of dat dit ook net zo goed gewone melk mag zijn.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Als hij al yoghurt krijgt en hier geen reactie op geeft kan je rond de 10 mnd langzaam aan over op gewone melk.
    Aan eten zou ik rijstewafels mee nemen. Misschien 1 of 2 potjes. Denk dat je in het ergste geval gewoon daar potjes kopen.
    Maar met 13mnd kunnen ze inprincipe alles mee eten het ligt natuurlijk aan je zoontje.

Hier zou ik alleen bambix/pyamapap en tussendoortjes mee hoeven te nemen. Ze eet verder alles op een paar kleine dingen na.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja dat is lastig te bepalen nu al idd... Hij eet nu wel goed mee maar dat is gewoon de gezonde kost (prakkies die ik voer zeg maar) maar echt zelf eten wil nog niet zo (komt niks binnen)

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.955
    113
    Vrouw
    Toevallig paar jaar terug ook in oostenrijk geweest op vakantie, jongste dochter was toen wel iets jonger.
    Je hoeft echt niets mee te nemen want de de winkels daar verkopen precies hetzelfde als hier in nederland! Ik gaf bv dus hoefde geen flesvoeding mee te nemen, maar je zou als je erg aan je eigen merk hangt dat natuurlijk wel kunnen inpakken. Maar voor de rest....no problemo!:)

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Snap dat je het daar ook kan kopen hoor maar ben graag goed voorbereid, haha sorry maar das een tik van me!

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Als ik hier zo wel eens het forum lees, is 13 maanden ook nog eens zo'n fase dat ze niks/weinig eten. Dan wordt het helemaal lastig bepalen wat je dan mee moet nemen.

Misschien zet ie tegen die tijd z'n tanden wel in zo'n lekkere deegknödel (bleh :D:p)

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha ja zal je net zien. Bah een knodel... :cool:

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.955
    113
    Vrouw
    Hihi begrijp het hoor!
    Dan zou ik zeggen neem een paar potjes mee, idd pap, melkpoeder en dan kom je al een heel eind!
    Succes :p

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Het is echt heel moeilijk te voorspellen wat en hoe die eet dan maar in principe kan ie met 13 maanden alles eten en in restaurants staat er ook vast wat lekkers op de kaart voor 'm. Met 13 maanden stapte we hier over van de opvolgmelk naar gewone warme melk voor het slapen gaan. Maar als het jou een goed gevoel geeft dan neem je toch gewoon ook potjes mee, of je die gebruikt en of hij die dan nog wil zie je dan wel...

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik denk dat ik dat inderdaad maar doe mmarianne. Dan heb ik ze in ieder geval achter dehand. Ook potjes fruit maar weer want hij eet nog niet echt fruit uithet vuistje. Al wili k dat wel graag hem aanwennen. Dan kan ik gesneden fruit mee nemen en hem zelf op laten peuzelen in een berghutje. Tis een eetje een lasige overgangsperiode. Zal hijhet dan al zo eten of niet?! Dan maar tot het laatste moment wachten met hoe en wat (en dar ben ik zooo slecht in, haha)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik nam met 13 maanden mee naar Italië pap en opvolgmelk. We zijn expres iets langer door gegaan met de opvolgmelk. Ik neem ook altijd mee: knijpfruit en kinderkoekjes en rozijnen.

En verder....gewoon mee doen met alles en het een beetje loslaten

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hij mag van mij ook zeker mee doen en als hij een keertje wat ongezonder eet vind ik dat ook geen ramp. Wij eten tenslotte op vakantie ook ongezond. T gaat er meer om dat er (behalve prakkies) niet veel binnen komt. Patatjes bijvoorbeeld zuigt hij wel wat aan maar er komt nou niet echt veel binnen. dus dat is mn enige "probleem" zeg maar.

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar wat at hij toen hij 7 maanden was, vergelijkbaar met nu? Want het is pas over 3 maanden, enorm lang in verhouding tot wat hij al heeft gehad. Zou er echt mog niet over nadenken. Potjes zijn zo gehaald, opvolgmelk ook. Wie weet eet hij dan geweldig mee.

Hier neem ik rozijntjes mee en voor onderweg mini krentenbolletjes.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#17 MMarianne, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2013
    Patatjes is ie hier nog steeds geen fan van, hij is meer van de pasta's en rijst, maar kipnuggets en miniloempiaatjes gaan er wel lekker in en kipnuggets staan volgens mij bijna op iedere kinderkaart in restaurants om maar iets te noemen. Hij is ook gek op snoeptomaatjes dus als we 'ongezond' eten krijgt ie een extra snoeptomaatje, terwijl hij een maand geleden daar nog niks van moest weten...

Neem wat potjes, knijpfruit, rozijntjes, krentenbolletjes, opvolgmelk als ie dat dan nog drinkt mee en probeer het verder wat los te laten...weet hoe lastig het is en ook ik ben van de planning maar hij verhongerd echt niet, S.tijn is een lekkere eter maar hij gaat ook wel eens zonder eten naar bed ;)

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha ja echt erg he? Dat ik gewoon bang ben dat hij dan niet genoeg krijgt ofzo, pff waar komt dat toch vandaan!!!

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    daar heb je gelijk in. T kan zoooveel anders zijn straks. Hoop ik dan! Als ik het vergelijk met toen hij 7 maanden was zie ik nog niet zo heel veel verschil. maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hem toen gewoon prakkies voerde en nog niet zo veel uit t vuistje aanbood. Daar ben ik vanaf 7 maanden pas langzaam mee begonnen. Maar goed dat vind ik dus nog "langzaam" bij hem gaan zeg maar.

Wat ook een beetje in mn achterhoofd zit is dat hij soms zo verdrietig kan zijn voor t avond eten, en erna is hij dan weer vrolijk. Honger dus! En dat terwijl ik dan nog een flinke portie fruit heb gegeven rond half 4. Je zou zeggen: geef hem dan terwijl je kookt ff wat te eten alvast maar dit gooit hij gewoon op de grond net zo lang tot hij zn prakkie heeft. Dit maakt me hierin wat onxzeker. Anders zou ik denken: krentenbol mee altijd en je geeft hem die in zn handen en t probleem is opgelost! Maar dat is dus niet zo hier!

Deel Deze Pagina