Hoi, Mn zoontje krijgt tegenwoordig ook een warm zelfgemaakt prakje, alleen ben ik een beetje door mn groente heen bloemkool, broccolie,sperciebonen en wortel wat kan ik nog meer maken?? Ik dacht erover om pot groente te maken vanavond maar ja daar zit wel iets zout in Alle ideeen zijn welkom!!! liefs Violet
Bedankt voor alle reakties! Hij is nu 7 maanden, aardappelen krijgt hij ook al, maar ik het al gezien spruiten en witlof dan kan ik weer 4 dagen vooruit hihi
oja iemand zei bruine bonen dat zou ik ook wel willen geven maar die zitten weer in een pot ikweet niet of dat mag.
Ja dat mag. Eerst even afspoelen in de zeef en dan lekker met appeltjes. kan ook aardappel en rundvlees bij.
Peulvruchten zijn erg zwaar verteerbaar, kan je beter nog een paar maanden mee wachten. En dan beginnen met kikkererwten en linzen.
Dat weet ik en ik snap dat dus ook niet. Je kan het wel geven, maar als je kind winden of krampen krijgt of erg moet persen of als je stukjes in de ontlasting terugvindt, dan kan je er nog beter even mee wachten. "Je kunt peulvruchten op het menu van je baby zetten, maar zorg ervoor dat alle bonen gekookt zijn tot ze zacht zijn en dat de velletjes verwijderd zijn. Een dunne groene bonensoep of erwtensoep is een goede manier om je baby aan het eiwit van peulvruchten te laten wennen. Goed gekookte en gepureerde erwten, linzen of bonen met toegevoegde olijf-, zonnebloem- of walnootolie, tahine (tahini?)of amandelboter zijn goede opties (met een voorkeur voor oliën van eerste koude persing, die je het best toevoegt nadat het voedsel gekookt werd). Hummus, gemaakt van kikkererwten (wel de velletjes verwijderen na het koken) en tahini zijn smaakvolle eiwit- en calciumrijke voedselbronnen die de inname van voedingsstoffen verhogen. Controleer de stoelgang van de baby om te zien of de bonen goed verteerd worden. Als de stoelgang zurig ruikt, als de billetjes rood zijn of uitslag vertonen, of als je stukken boon kunt zien, wacht dan even alvorens verder te gaan met peulvruchten." bron:gezondheid.be
Ik geloof niet dat ik zin heb om al die bonen te ontvellen, dus ik denk dat t witlof wordt. Ik las ook iets over pastinaak maar hoe maak je dat klaar? en waar smaakt t naar?
Pastinaak smaakt licht naar winterwortel, iets meer anijzig. Ik maak er een ovenschotel van met om en om aardappel en dan gratineren met kaas. Ik geef gewoon gekookte plakken aan mijn zoontje, hij vindt het erg lekker. Witlof vond hij veel spannender in 't begin, is ook bitter natuurlijk, maar ben zelf ook dol op witlof.
Nou, de witlof ging er met smaak in , ik heb er zelf ook lekker van gegeten zit lekker vol nu Als iemand nu nog een lekker kindvriendelijk recept heeft hou ik me graag aanbevolen hihi. oja en pastinaak ga ik ook maar s proberen klinkt lekker. bedankt voor alle tips iedereen. liefs Violet