wat mag een baby van 8 mnd allemaal eten

Discussion in 'Voeding' started by Dora, Mar 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    ik ben bekend met potjes, fruit af en toe een soepstengel of wat brood.
    wat nutrix door de fles
    maar verder? ik lees bij jullie groente/brood/yoghurt etc?
    ik wil hem wel eens iets anders laten proeven...maar wat mag exact?
    (mijn afspraak bij cB duurt nm nog wel even)

dank!
    dora

2. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Marleen krijgt 's morgens bambix.
    Dan een fruithapje. Maak ik meestal zelf van het fruit wat er nu te koop is.
    Tussen de middag een boterham met een fles melk na.
    's middags diksap met een koekje wat voor haar geschikt is. (bambixkoekje, nijntjekoekje, rijstwafeltje, ligakaak)
    's Avonds een prak en dat is gewoon wat wij ook eten. Maar geen scherpe kruiden of wat dan ook.
    Daarna eet ze een kommetje biogarde.
    Voordat ze naar bed gaat drinkt ze nog een klein beetje melk. Gewoon, omdat het lekker is, maar nodig heeft ze het niet.

Ik laat haar nu ook veel meer proeven aan dingen.

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Dora,

Ik heb je topic verplaatst naar voeding.

Groetjes
    Elvira (moderator)

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hoi,

Alles wat je weten wil over bijvoeding, vind je op het bijvoedingsforum van borstvoeding.com
    Dit is geschikt voor alle kindjes dus ook met bijvoorbeeld een allergie.
    Er wordt heel duidelijk uitgelegd, hoe je bepaald voedsel het beste kan introduceren maar ook vanaf hoeveel maand ze iets mogen.
    Het is in beheer van een kinderdieetist dus die heeft er echt verstand van.

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    wij geven sinds 6.5 maand het volgende:

830 fles en boterhammetje of plak ontbijtkoek
    1130 boterham en flesje na
    1430 fruit en wat drinken
    1700 warm eten en yoghurt na'
    1900 flesje

af en toe een nijntje koekje of liga tussendoor

6. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    hoi ik weer, wat voor yoghurt mag ik geven? en brood gaat bij hem nog niet zo goed, hoe doen jullie dit?
    x

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik geef vaak de milde variant (vol) of ik geef magere yoghurt met wat diksap of een beetje fruit er door geroerd

met brood ben ik met 6.5 maand al begonnen en dan in het begin hele kleine stukjes en en in het begin in de wang stoppen zodat het niet meteen naar zn keel schiet.
    Ik deed er dan dun laagje halvarine op en dun laagje smeerkaas of smeerworst en nu af en toe dun laagje jam

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik gaf eerst een korstje om op te sabbelen.
    Vanaf 7 maand de boterham in repen of blokken ( 6 stuks) verdeeld met roomboter of appelstroop, en happen maar. Ging eigenlijk meteen goed, zonder veel verslikken.
    Tegenwoordig doe ik er ook banaan of notenpasta op.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt volle kwark, hij vind yoghurt nog een beetje te zuur. In magere producten zit eigenlijk te weinig vet voor die kleintjes vandaar dat je ze beter volle producten kunt geven.. :)

Brood gaf ik in het handje en dat sabbelde hij dan lekker op. Nu geef ik het zo in zijn mond, anders gaat hij ermee zitten spelen.. :)

Voor de rest krijgt hij: Gewoon warm eten dwz Aardappels groente en vlees als ik het zelf maak en anders een potje. We zijn nu aan het proberen wat hij van mama's zelfgemaakte macaroni enz vind.. :D (tot nu toe gaat het goed) Ik maak het nog wel even fijn met de staafmixer, maar niet meer vloeibaar zeg maar. Er zitten wel stukjes in. Tussendoor een ligaatje of rijstwafel. Hij drinkt water of thee. Fruit eet hij wel altijd uit een potje, ik ben erg lui aangelegd.. :)

Share This Page