Pap werkt niet!

Discussie in 'Voeding' gestart door Sjors82, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

#1 Sjors82, 30 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2010
    Ik 'moest' op aanraden van het cb 's ochtends pap gaan geven, dus dit ben ik vandaag voor het eerst gaan proberen. Maar het werkte voor geen meter! De pap was te dun, waardoor hij helemaal onder zat. Het ging niet snel genoeg, waardoor hij ging huilen. Het duurder erg lang, wat normaal niet geeft maar er zijn ook nog dagen dat ik moet werken ;) Ik heb het in een bordje gegeven omdat dat beter voor de mondmotoriek schijnt te zijn, maar nu neig ik toch weer naar een fles hoor! Tenzij jullie goeie tips voor me hebben :) Thanks!
    p.s. er staat 200 ml opvolgmelk verwarmen maar 180 is met 6 schepjes en 210 met 7 schepjes dus ik snap het niet??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat voor pap gebruik je? En wat voor melk?

Als je 200 ml opvolgmelk moet opwarmen volgens de verpakking, dan neem je gewoon 180cc water en 6 schepjes kv-poeder, dat maak je aan en dan meng je het met de pap.
    ALs de pap te dun is neem je gewoon een schepje extra papvlokken. Tenzij je van die instantpap hebt waar al opvolgmelk door zit.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Je kunt ook een boterham en melk geven ipv pap.
    Stuk gemakkelijker :)

4. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Die boterham met melk moet ik om 12 uur gaan geven ;)
    dirksmama ik gebruik Bambix fijne granen, en Friso 2. Ik heb nu 210 gedaan met 7 scheppen, dus misschien was het daardoor ook te dun. Morgen zal ik 180 met 6 scheppen proberen, en er moet 7 scheppen Bambix bij volgens de verpakking. Normaal gebruik ik ook Nutriton, misschien ligt het daaraan? Maar als ik dat nu ook nog erbij moet doen, wordt het wel erg ingewikkeld!

5. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Waarom geef je de pap van een bordje?
    Ik geef mijn meisje pap in een fles (is makkelijker, en je hebt weer een lekker 'samen knuffelen/zitten' moment met je kleintje).

De rest krijgt ze gewoon vanaf een lepel/vork (bij jou ook toch?), dus oefening genoeg lijkt mij.
    En over een maand of zo kun je nog een keer proberen of hij het vanaf een bordje wil hebben.

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien de helft in een fles (en dan dus wat dunner) en de rest wat dikker in een schaaljte zodat je kindje's trek eerst wat gestilt is met de fles?

7. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste, je MOET helemaal niks. Er zijn genoeg kinderen die geen pap krijgen en het ook niet willen, en die worden ook groot.

Als je het 's ochtends druk hebt op de werkdagen zou ik gewoon papfles geven, dan doe je 180/6 + ong 3 schepjes papgranen.

Pap in het bordje kun je het beste aanmaken met 180/6 en 7/8 schepjes papgranen. De dikte bepaal je zelf, dus als het te dun is gewoon nog een schepje toevoegen.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Zat ik ook aan te denken..
    En daarbij, je 'moet' niks natuurlijk. Als jij liever een boterham/flesje melk geeft mag je dat zelf weten.
    Wij geven ook altijd granenpap. Ik gooide altijd zoveel pap bij de melk, totdat het stijf genoeg was. Ik telde eigenlijk nooit de scheppen..

9. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik geef soms pap 'smiddags en als ik de gebruiksaanwijzing volg word het ook te dun. Ik doe er dus gewoon twee of drie extra schepjes pap doorheen. Volgens mij maakt dat echt niks uit.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als de pap te dun is kan je er gewoon nog een schep granen bij gooien, dan wordt het ook dikker.
    Je kan ook een papfles geven. Dan moet je wel wat minder granen gebruiken anders komt het niet uit de fles. Dit deden wij altijd, een stuk makkelijker want pap van een bord was hier ook geen succes. Dan zat ik met een krijsend kind omdat ze honger had en het niet snel genoeg ging.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hahhaah hier ook het advies van het cb gekregen om pap te geven sochtends ipv een flesje. maar maddi krijgt het niet door zn strotje. wat we ook doen.
    ik stap maar weer gewoon over op de ochtend fles en daar doe ik dan was bambix fijne granen in. zo krijgt hij het weer wel naar binenn maar niet uit een bordje zoals het cb het graag wilde hebben.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb 'pap van een bordje' nooit begrepen, het duurt erg lang, koude pap en een hongerig kind...

Hier heb ik dus pap uit de fles gegeven, 180+6, 4 eetlepels bambix erbij en dat in een fles met papspeen. Mijn zoontje vond dit altijd heerlijk, dus bij mijn tweede ga ik dat weer zo doen.
    Fruit en groenten wordt natuurlijk met de lepel gegeten, dus die mondmotoriek wordt echt wel geoefend.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ja precies hier ook zo hoor.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je nutriton voor het spugen gebruikt dan kan dat overal door, ook door de hapjes, zelfs door water.
    Ik denk dat je nu trouwens de verhouding voor een papfles gemaakt had? Voor een bordje neem je verhoudingsgewijs meer vlokken.

Maar als pap een geknoei is is er niemand die je kan verbieden om in de ochtend en tussen de middag brood te geven hoor. Uiteindelijk zo eten de meeste mensen toch?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier precies omgekeerd. Ik heb pap uit een fles nooit begrepen. Pap is eten en dat eet je. Melk drink je, uit een borst of een fles, maar daar mik je geen eten door.

Overigens, als je bv geeft is pap pure onzin. Gewoon een boterham na de borst is veel handiger.

16. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik denk dat ik maar weer naar de fles ga! Het is ook waar wat iemand zei dat de mondmotoriek met fruit en groente toch wel geoefend wordt, dus daar maak ik me geen zorgen over!

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik gaf eerst de papfles aan tim. toen ben ik in het weekend pap gaan geven uit een bordje omdat ik er de tijd voor kon nemen. nou, nooit meer :( hij heeft 's ochtends zo'n honger dat hij gehuild heeft tot het laatste lepeltje. Dat is niet leuk voor hem, maar ook niet voor mij zo op mijn nuchtere maag. Ik geef hem nu elke ochtend weer de papfles. Alle andere dingen krijgt hij van het lepeltje: fruit, groenten, yoghurt. en hij krijgt ook vaak wat in de hand om zelf te eten. met zijn motoriek zit het wel goed hiero ;)

Ik ben het met dirksmama wel eens dat je pap uit een bord geeft. Een keertje per week geef ik hem 's avonds pap met een banaantje erdoor. Dan heeft ie wel het geduld om op het volgende lepeltje te wachten :p

18. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Puur uit nieuwsgierighied: waarom 'moest' je van het cb pap geven 's ochtends? En is dat ipv een borst/fles of ipv borst/fles + boterham?

19. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Nou het moest niet en zoals iemand al zei je moet niks, maar ik vroeg om een geschikt schema puur omdat ik dat fijn vind als advies, en toen kreeg ik dit mee:
    (tijden hoeven niet precies zo)

07:00 papfles/bord 180cc + 7 scheppen Bambix
    09:00 fruit
    12:00 boterham + fles 150cc
    16:00 sapje + evt koekje/rijstewafeltje enz. (koekje is hij overigens niet weg van sapje gaat er goed in, beetje diksap met water)
    17:30 warme hap: aardappel, groente, paar keer per week vlees + toetje bijv yoghurt, danoontje
    19:30 laatste fles 180cc

En het werkt goed moet ik zeggen!
    De reden die ze opgaf voor een papfles is dat het goed vult om de dag mee te beginnen. Het is ipv een gewone fles, ik gaf geen borstvoeding. De boterham is dus om 12:00 uur.
    Overigens heb ik vanochtend de pap met fles gegeven en dit scheelde heel wat stress zowel voor hem als voor mij!

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik vond pap van een bordje eigenlijk veel makkelijker dan pap uit een fles, maar dat kwam waarschijnlijk ook wel omdat ons meisje niet uit een papspeen kon drinken:(, het bordje lepelde ze zo leeg als het dik genoeg was. Ik deed er gewoon zoveel schepjes bij als het nodig was. Een tip is ook om het een paar tellen te laten staan, het dikt ook vanzelf wat in.

Deel Deze Pagina