Help!Mijn zoon van 1 weigert pap!

Discussion in 'Voeding' started by Wila, Aug 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is vorige week 1 geworden en ik ben gaan proberen te starten met pap (bambix) alleen hij weigert dit pertinent! Ik gebruik een difrax fles en de pap kan alleen door speen L die voor hem erg groot is omdat t nu met een behoorlijke hoeveelheid doorheen komt. Daarom eens geprobeerd in de avond met maar 1 schepje en speen M. Maar ook dit komt niet door de speen heen. Omdat ik m toch wilde laten wennen wederom L geprobeerd en zelfs zijn tuit beker, maar hij wil het echt niet! Ik wil heel graag pap gaan geven, omdat ik het ochtend moment samen door de fles nog te geven een heerlijk belangrijk moment van ons samen vind. Een boterham in de ochtend zie ik nu eigenlijk nog helemaal niet zitten!
    Ik hoop dat jullie mij handvaten, tips en adviezen kunnen geven wat ik nog zou kunnen proberen. Mischien mensen met ervaring?

Groetjes!

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Je kan toch ook fles èn boterham geven? Als hij geen pap wil zou ik het niet geven ;)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als ie geen pap wil wil ie geen pap, je kan het er toch moeilijk in proppen...hier ook geen papkindje, zowel niet uit de fles als uit een bord. Zo hoopte ik dat ie nog lang een avondfles wilde maar met 14 maanden was dat echt klaar, tja...

Toch maar een broodje en nog een klein flesje daarnaast maar die gaat er toch een keer af ;)

4. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb het ook 3 keer geprobeerd een hele tijd geleden, maar ik eet de bambix dus lekker zelf op ;) Ach, als ze niet wil, jammer dan, het is geen verplichting.
    Hier dus al lange tijd 1 boterham en melk/thee als ontbijt.

Je kan toch idd wel gewoon een fles melk geven, en dan later lekker zelf een boterham laten eten?

5. tuc

tuc Niet meer actief

tja met 1 jaar vind ik dat persoonlijk niet zo belangrijk en vind ik het veel belangrijker dat hij een boterham in de ochtend gaat eten of een bordje pap. Flessen zijn met 1 jaar helemaal niet meer nodig, alles kan uit een bordje of een bekertje.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Pap lust mijn dochter ook niet, in de ochtend valt het te zwaar ben ik achter gekomen. Naja, missen doet ze het niet. Als je kleine het niet eet is het geen ramp.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik gebruikt voor de papfles de 1-2-3 speen van difrax. Op 200 cc melk gaan 6 volle scheppen (van die schephes die bij de nutrilon opvolgmelk zaten) pap erbij. Hij gebruikt stand 3. Misschien gaat het in die andere flessen te snel of te langzaam voor je kindje ennkannje dit nog proberen. Lukt dit ook niet en je wilt echt vast houden aan de fkes zou ik gewone melk uit de fles geven en erna een boterham.

8. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede tip Justy! Dat ga ik nog eens proberen!
    En vanuit nutricia hadden ze ook nog de tip granen met vanille smaak....
    Toch de moeite waard! En als het dan nog niet lukt.... Inderdaad de boterham maar!
    En een fles blijft er hier er echt nog wel even in.....niks zo lekker als dat momentje samen!

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Vanille zou ik niet aan beginnen. Lekker samen de fles en dan samen aan tafel een boterhammetje eten. Geen zoete smaken aanwennen als het niet nodig is :)

10. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    Vanille zou ik niet doen, zoveel suikers enz

ik zou persoonlijk gewoon een boterham geven met een beetje melk.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn zoon weigert ook pap, maar die drinkt gewoon 's ochtends lekker zn fles bij me op schoot en daarna gaan we met zijn oudere zus aan tafel voor een boterham. Prima oplossing toch?

12. 2jees

2jees Niet meer actief

ik deed toen gewone melk opwarmen en uit de fles geven. Met brood erbij dus.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Je kan de pap toch met een lepel geven? Hier waren de flessen allang de deur uit met 1 jaar.
    Dochter wilde op een gegeven moment ook geen pap meer, samen een boterham eten is zeker zo leuk en gezellig.

14. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Als je kindje pap echt niet lekker vindt (mijn dochters wilden hier beiden niets van weten), dan geef je toch gewoon een boterham en daarna een gezelligheids flesje melk op schoot?

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Mijn eerste reactie was "lekker belangrijk". Niet zo aardig misschien, maar wat maakt het uit dat je kindje geen pap uit de fles wil? Hoe moeilijk het ook is, je kindje leidt zijn/haar ontwikkeling en niet jij. Maak van jouw wens, niet het probleem van je kindje. Probeer idd gewoon eens een boterham en lees een leuk boekje naderhand.
    Zou ook op deze leeftijd zeker geen fles meer geven.

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind de boterham eten juist zo leuk... Samen dat tafelmoment! Die fles heb ik nu al zo vaak gegeven dat ik straks blij ben als ik er vanaf ben!

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik vind eigenlijk dat een eenjarige gewoon een boterham hoort te krijgen sochtends!
    Zeker als hij geen pap lust, anders zou dat een beste vervanging zijn, dat wel.

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

dat was mijn exacte gedachte ook maar dan "lekker boeiend" :D ook niet aardig, sorry ts :) mijn dochter lust heel erg graag pap maar als ze teveel eet valt het te zwaar op de maag. Ze krijgt dus een mini bordje (gemaakt van 60/2 melk en 2,5 schep) en de rest krijgt ze erbij (dus fles op schoot) en dat gaat prima. Een boterham gaat te langzaam 's morgens en aangezien ik al om 6.30 de deur uit gaat dan wil ik haar niet nog vroeger wakker maken.

Share This Page