pap

Discussie in 'Voeding' gestart door Joeja, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Het CB vind het tijd dat Louke 's ochtends een bordje pap kan eten met een lepel en niet uit de fles. Nu gaf ik haar al geen pap uit de fles 's ochtends maar gewoon opvolgmelk. Ik ga dus nu haar 2de voeding 's ochtends wel vervangen door een bordje pap (gelijdelijk aan). Rijstebloem kreeg ze wel al in haar laatste fles.
    Er bestaan echter zoooooooooveel soorten pap dat het mij ervan duizelt. Op het bureau vertelde men mij dat ik het zo simpel mogelijk moest houden met zo weinig mogelijk poespas. Normaal 7-granen pap gemixt met rijstebloem. MAAR, ik vind het niet! :confused: Ik zie zoveel, er is gewoon te veel van alles!
    Het heeft me veel moeite gekost er achter te komen wat rijstebloem precies was en in welke verpakking het zat. Nu komt dat overweldigende gevoel weer opnieuw.

Mijn vraag:
    Wat geven jullie? Wat bevalt wel en wat juist niet?

gr. Joeja

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben begonnen met Bambix, en dan gewoon de variant vanaf 6 mnd, fijne granen groeiontbijt. (met blauw op de verpakking) Met die poespas bedoelt het cb denk ik al die smaakjes die je tegenwoordig hebt (met appel enz) Ik vond dat ook niet nodig, laat ze eerst maar eens gewoon eten en dan komt de rest vanzelf... :D

Maar als jij het makkelijker vind om pap in een flesje te geven, moet je dat gewoon doen hoor! Jelle krijgt nog steeds 's ochtends een flesje pap. Hij word er echt niet vrolijk van als ik hem eerst aan moet kleden, dan naar beneden gaan, bordje pap maken.. Dat duurt hem veel te lang... Dan gilt hij echt de boel bij elkaar van de honger... :) En van een lepel eten leren ze wel met andere dingen, zoals fruit en groente, vind ik.

O ja, en pap is sowieso geen moeten. Als ze het goed doet zonder pap is er ook niks aan de hand... :D

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij geven gewoon de normale bambix, staat bij de babyvoeding. Op het pak staat vanaf welke leeftijd het is. Je hebt ook met allerlei smaakjes ed. maar wij hebben altijd de gewone. Het is toch maar voor de overgang naar boterhammetjes dus dan wil ik idd ook niet teveel poespas.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zonder poespas is de gewone bambix!
    Ik gebruik de melkpap appel en avondpapje biscuit van bambix, omdat er alleen water bijhoeft.
    Wel smaakjes, maar ook wel heel makkelijk ;)

5. Marlous

Marlous Niet meer actief

Ik dacht dat je pap moest maken met opvolgmelk, dan heb ik dat verkeerd begrepen! Dus gewoon bambix ofzo...
    Ik geef het voorlopig toch wel uit een fles, vind ik wel lekker zo 's ochtends vroeg...

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier krijgt Quinn de pap ook nog uit de fles, hij heeft in de ochtend zo'n trek dat hij het geduld echt niet heeft om een boterham te eten of pap met een lepel te eten.

Idd bambix inde fles doen, en hopa je hebt een pap fles. Ideaal

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja je neemt gewoon een flesje opvolgmelk en voegt daar de bambix aan toe. Dan heb je een papfles ;)

8. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ok, ik heb de pap :)
    Bambix 6 granen pap ofzoiets zonder smaakjes.
    Hoeveel schepjes pap moet ik doen op een fles van 180 cc + 6 scheppen opvolgmelk? En moet ik er ook nog rijstebloem bij doen?

9. Niet meer actief

Rijstebloem is overbodig bij de pap.
    ikzelf doe 4 scheppen bambix door 180 cc +6 opvolgmelk, anders vind ik het te dik worden en krijgt mijn zoontje het niet uit de fles.
    het bodempje wat hij er niet uitkrijgt geef ik met een lepeltje.

Deel Deze Pagina