weinig eten??? GEEN ETEN!!!

Discussion in 'Voeding' started by loesjej, Oct 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    ik begin me intussen echt zorgen te maken, peuter van 2 jr en 2 maanden eet echt niets meer.
    tot 1 jaar alles. na 1 jaar ineenes geen warm meer, af en toe vlees.
    ik dwing niet, ik maak er geen strijd van, cb zei 1 warme maaltijd is voldoende per week, zo lang hij goed groeit en doet. Dit was zo, dus geen zorgen.brood ging altijd super 2 a 3 boterhammen, divers beleg, alleen geen kaas lust hij niet.
    maar inmiddels ook geen brood meer.
    hij smeert (leren ze op kdv), ik snij in stukjes, wil hij ander beleg, dit kan zo doorgaan tot 10 belgede boterhammen, alleen laat ik het niet z o ver komen. 1x is prima.
    zo ook met het fruit. banaan? ja. banaan klaar.nee. appel? ja etc etc etc.

melk dronk hij ook, met de nadruk op dronk. ook dit niet meer.
    hij krijgt dus niets meer binnen, behalve water thee en roosvicee,
    als hij brood eet krijgt hiuj tussendoortjes.

ergens voel ik dat het proberen is, namelijk de blik in zijn ogen. als ik zeg boterham? nee, koekie?????? nee dus!
    hij koppig, maar dat heeft ie niet van een vreemde!

Moet ik toch hiermee naar de huisarts oid? want hij krijgt dus nada binnen, als ie nou melk dronk, kon ik opvolgmelk geven ofzo.
    moet ie aan de vitaminepillen?

of is het afwachten????

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als hij echt NIKS eet, zou ik wel stappen ondernemen.

Maar ik denk dat hij gedurende de dag toch wel eea binnen krijgt.

Schrijf eens op wat hij aan hapjes tot zich neemt; vaak is dat meer dan je denkt!;)

Zolang hij geen zieke indruk maakt, vrolijk is en goede luiers heeft, hoef je je nog geen zorgen te maken!

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik zou me ook zorgen maken in jouw situatie. Je peuter eet inderdaad weinig.

Wel raad ik je aan om geen tussendoortjes te geven. Dus geen vervanging voor het brood/warm eten etc.
    Als dochterlief haar brood 's ochtends niet op eet dan vraag ik aan haar of ik het moet 'bewaren'. Ik zet het dan in de koelkast en als ze vraagt om een koekje dan mag ze eerst haar bewaarde broodjes opeten.

Probeer vaste eetmomenten aan te houden en daartussen wordt er niet gegeten. Bijv. 7.30 ontbijt, 10.00 tussendoortje 12.30 lunch, 15.00 fruit en 18.00 avondeten. Wil hij op dat moment niet eten of eet hij niet alles op? Dan is jammer, maar er komt een volgend eetmoment.
    Probeer maar of het werkt. En anders raad ik je toch aan om contact op te nemen met het cb / deskundige want, ik ben bang dat er een verkeerd eetpatroon is ontstaan.

4. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Nog even een tip: onder Peuter en Kleuter is een topic geopend over peuters die slecht eten met moeders die dezelfde zorgen hebben als jij.

5. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    hoi
    bedankt voor de berichtjes.
    wij hebben absoluut vaste eetmomenten, ook omdat ie anders te moe is om te eten.
    en inderdaad ook niet gegeten, hup afruimen en wachten op volgend eetmoment, doen we ook wel.Want ik hou niet van de hele dag door eten. ook al is het brood.
    Alleen, heeft ie s ochtends niets op, tja dan krijgt ei om 10 uur geen koekje, maar fruit oid, want dat is het em, snoep en koek gaat erin en eten niet. misschien wel een idee om zijn boterham te bewaren voor dat moment, alhoewel ik al bijna weet wat ie doet...
    wij vragen ons echt af waar ie luiers van produceert...?!??!?

ik ben zo benieuwd of er meer kindjes zijn en zo ja, is het uitpoberen?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat Zogelukkig zegt... schrijf het eens op (Alles!) Er gaat echt altijd meer in dan je denkt. Koekjes e.d. gewoon geven maar wel op het vaste moment en niet extra. (1 per dag). Stop eens met keuzes geven en geef hem gewoon een stuk fruit wat jij uitkiest.
    Moeilijk doen met eten is heel gewoon in het derde levensjaar en heeft alles te maken met macht en niets met eten. Maak er dus inderdaad geen strijd van maar maak je vooral ook geen zorgen. Schrijf het eens een weekje op voor je naar een huisarts stapt (die zal dat namelijk zeker ook van je vragen EN het geeft veel inzicht). Let er ook even op hoeveel er gedronken wordt. Kinderen kunnen namelijk heel goed zoveel drinken dat ze veel minder trek hebben. Een liter per dag is voldoende.

Share This Page