Kraanwater voor flesjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Chivay, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hoe doen jullie dat?
    Ik merk dat heel erg verschilt...

Hier nog steeds gekookt water.. maar omdat ze ook gewoon kraanwater drinkt bij bv het fruit is dat een beetje onzin...

Warm kraanwater?
    Of koud kraanwater opwarmen??

Ook gehoord dat warm kraanwater niet goed zou zijn?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De meeste waterbedrijven geven op de site aan dat ze de kwaliteit van warm kraanwater niet kunnen garanderen.

Wij warmen koud kraanwater op in de magnetron of in de waterkoker, al vanaf geboorte bij beiden meiden.

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Toen onze oudste geboren was, dacht ik ook dat je het water eerst moest koken. De kraamverzorgster zei dat dat tegenwoordig gewoon in de magnetron opgewarmd mag worden. Dit hebben we bij de oudste dus gewoon gedaan (en die is 2,5) en bij de jongste doen we het ook. Beiden hebben nooit krampjes gehad.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Jaimy heeft tot vorige maand altijd bronwater gehad, ook tussendoor.. Toen was het zondags en had geen pak in huis dus toen moest ik wel aan de kraanwater. Sindsdien maar bij kraanwater gehouden en warm dat op in de magnetron. Heb geen verschil gemerkt bij haar...

5. fafje

fafje Niet meer actief

gewoon kraanwater opwarmen, hij drinkt gewoon water uit de kraan dus zie het evrschil dna niet...bij warm water uit d ekraan heb ik mn bedenkingen...dus die 30 sec op magnetron wahcten vind ik nie zo erg :D

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook altijd kraanwater gebruikt, en dan opgewarmd in de magnetron. Alleen bij mijn ouders gebruik ik bronwater, want dat ik een oud huis met mogelijk loden leidingen..

7. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    koud kraanwater opwarmen in magnetron...idd 30 sec (net als Fafje haha)

8. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    30 sec gaat over 180 ml??

;) het gekookte water dat ik uit de koelkast haal moet 55 sec haha... scheelt toch weer!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is het 25 seconden, maar rond de 30 seconden inderaad omdat het water niet zo extreem koud is ja, 180cc inderdaad :)

10. fafje

fafje Niet meer actief

900watt :p

11. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Ik gebruik ook koud water uit de kraan, 30 seconden in de magnetron 700 watt, 180 ml.

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    ;) Nou... morgen toch maar eens doen dan haha..

Iemand ook de tijden voor een 90+3 flesje?
    Krijgt ze hier na het brood...

Scheelt weer uitzoeken haha

Kan de Waterkan mooi uit de koelkast weg.. mooi weer een plekkie vrij voor een pak sap... :D

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik doe voor 120 - 20 seconden. Dus ik zou gokken op 15 - ook gewoon de helft dus van 180/30 sec :)

14. Chai

Chai Niet meer actief

Tegen mij heeft de kraamzorg gezegt dat ik gewoon handwarm water kon gebruiken. Ik begin onderhand echt zwaar mijn twijfels te krijgen hierover, me dochter lijkt steeds meer last te krijgen van kramp. Ik denk dat ik maar overga op magnetron en gedestileerd water...

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook koud kraanwater 30 sec opwarmen :D

16. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Zooo... de waterkan is de koelkast uit..
    Gaat prima zo...

Gaan idd dus voor het koude kraamwater en dan opwarmen.. lees te vaak dat het niet aangeraden wordt om warm kraanwater te gebruiken..

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou maar geen gedestilleerd water nemen. Dat is niet zo goed voor je.
    Gewoon water uit de kraan, kraan even paar tellen laten doorlopen en dan gewoon koud water nemen en opwarmen. Mag in magnetron, pannetje of waterkoker.

Deel Deze Pagina