er komt geen melk met kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamabeer, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    na 3 maanden volledig borstvoeding te geven heb ik besloten om erbij te gaan kolven maar als ik kolf komt er geen druppel uit! wat nu? kolf me zowat suf :Siemand tips

2. Iloontje87

5 jan 2011
    24
    0
    0
    Heb je een handkolf? Bij mij lukte het namelijk ook absoluut niet met een handkolf.. Ik heb toen de Medela Swing (automatisch) gekocht en dat gaat als een tierelier :D..

3. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt bij de apotheek een neusspray krijgen waardoor je een goede toeschietreflex krijgt. Misschien kun je dat eens proberen. Schijnt heel goed te werken!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Andere kolf en/of groter/kleiner borstschild.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik had hier ook last van! heb nu Syntocinon neusspray. Werkt als een tiet ;)..

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ben nu de 2de dag aan het kolven en krijg er nu zo'n 50ml uit. Hoeveel krijgen jullie eruit?

Neusspray ga ik even voor kijken na het weekend misschien dat het helpt. Ik heb nu wel speciale thee in huis voor borstvoeding.

ik had eerst een handkolf van de tomme tippie en nu een electrische van de medela. Ik kolf dan meestal na de voeding of net 2 uur voor de volgende voeding.

7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik had een enkelv. electrische kolf, maar toen kreeg ik geen toeschietreflex. met een dubbelzijdige electrische wel. goed door ademen en even helemaal ontspannen terwijl je kolft wil ook wel eenns helpen. ik had eerst hetzelfde probleem, heb toen de neusspray gehaald (maar die is duur!) en heb gemerkt dat met wat oefening en goed door ademen ik hetzelfde bereik.. als de toeschietreflex eenmaal op gang komt dan spuit de melk eruit. dit kan soms wel even een paar minuten duren, dus heb geduld!

wat ook kan helpen is; borsten warm maken. en borsten masseren. voor kolven

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oohhww ik kolf ook altijd maar rond de 60-80 cc per borst. Is nog nooit anders geweest de afgelopen 6 mnd. Rhodé krijgt er wel veeeeeel meer uit. Die kan echt 10 min drinken en klokken..dan blijft de melk maar komen!

9. Bri

Bri Niet meer actief

... dubbel (wat is dat toch? ZP lijkt een beetje te haperen vanavond, of ligt dat aan mijn laptop?)

10. Bri

Bri Niet meer actief

50 cc bij eerste echte keer kolven, en dan ook nog direct na de voeding is keurig hoor!
    Als je meer melk wilt, zou je ook een uurtje na de ochtendvoeding kunnen kolven.

Toen ik weer ging werken, kon ik overdag met 2 kolfbeurten zo'n 500 cc kolven. Dat was genoeg voor de volgende werkdag. Maar dat was kolven ipv live voeden, logisch dat je dan meer melk hebt dan wanneer je direct na de voeding kolft.

Ontspan, zorg dat je echt gemakkelijk zit en dat je tepel echt netjes in het midden van het borstschild zit (wordt recht vooruit getrokken als het goed is), drink er wat bij, eventueel borstcompressie toepassen, foto van je kindje of misschien een speelgoedje wat echt bij haar hoort bekijken, dan heb je de beste kans op een goed toeschietreflex.

Kolf dan door totdat de melk stopt met stromen. Neem 5 min pauze en dan opnieuw kolven. Weer totdat de melk stopt met stromen. Eventueel nog een keer pauzeren en voor 3e keer kolven. Op deze manier stimuleer je je borsten het meest. Maar dit is alleen voor als je aan je huidige opbrengst niet genoeg hebt.

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb in de eerste week na haar geboorte ook 2 keer gekolft maar toen kreeg ik per borst zo'n 200 ml eruit. Vandara dat ik het zo raar vind dat het nu zo weinig is. Maar als ze zelf drinkt dan kan ze gerust een half uur drinken en zit ze ook helemaal vol. Ik denk dat het misschien eraan ligt ook de zuig beweging is. Vandaag had ik 70 ml dus het word wel steeds meer misschien moet mijn borst wennen aan de andere manier van zuigen

12. Bri

Bri Niet meer actief

200 ml uit één borst in één kolfsessie is voor een baby van een week oud veel te veel. Je had toen dus nog last van overproductie (had ik ook bij m'n tweede, borsten sloegen een beetje op hol leek het). Intussen is het proces van vraag en aanbod mooi op gang gekomen, en maak jij wat je dochter nodig heeft. Het kolven is extra, dus ik vind het wel netjes hoor, wat jij kolft.

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja het was toen echt te veel en dat kreeg ik eruit nadat ze al aan de borst had gedronken. Toen stonden mn borsten echt op klappen...soms dacht ik echt dat ze zouden ontploffen hahaha. ik heb nu rond de 60 a 70 ml per keer het word steeds wat meer. Het is me eindelijk gelukt nu kan papa ook af en toe een flesje geven

Deel Deze Pagina