pap?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamamadelon, Mar 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mijn zoontje krijgt fruit en groentehapjes,hij is nu bijna 5 maanden.
    maare wat bedoelen mensen met pap geven? moet er dan rijstebloem door de fles of van een bordje en hoe vaak per dag geef je dat dan?
    :rolleyes:

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik denk rijstebloem (nutrix) dat kun je door de fles doen, of op een bordje maken. Ik gaf het steeds in de laatste fles, maar hier heeft het weinig effect

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik gaf Louise vanaf ongeveer 5,5 maand in de avondfles een paar schepjes Nutrix maar dat gaf ik met een lepeltje om vast te oefenen. Als ze erg moe werd draaide ik de speen erop en kreeg ze de rest dus gewoon uit het flesje.
    Toen ze haar groenten en fruit goed at, ben ik overgestapt naar bambix smiddags en dat geef ik ook van een lepeltje. We geven dus nu geen nutrix meer maar alleen Bambix.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje groeide niet goed, dus wij geven hem 2 keer per dag pap.

Van 4 tot 6 maanden kun je het beste rijstebloem (Nutrix) geven.
    In een fles kun je dan 2 a 3 eetlepels gebruiken, dat kan dan door een M of L speen.
    Op een bord moet je toch wel 4 a 5 eetlepels gebruiken, anders is het te dun om met de lepel te geven.

Wij geven het gewoon in een fles, omdat hij nog een beetje moet wennen aan het eten van een lepel, dat doen we met een fruithapje en groentehapje. Als dat goed gaat, dan ga ik 's ochtends ook pap van een bord geven, omdat wij zelf ook brintapap eten van een bord als ontbijt.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa heeft vanaf een maand of 6 2 flessen per dag met Nutrix gekregen. Vanaf dat ze 1 jaar is krijgt ze 1 fles met Bambix. Nog steeds uit de fles, heerlijk samen op bed. De andere fles krijgt ze bij haar boterham, tussen de middag. Daar doen wij niets doorheen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pap is melk met granen. In het begin wordt vaak melk met rijstebloem gegeven, als kinderen ouder dan 7 maanden zijn kunnen ze ook melk met glutenhoudende granen zoals tarwe (bambix) krijgen.

Of je wel of geen pap geeft is een beetje persoonlijk. Pap is niet verplicht. Vaak wordt het als eerste bijvoeding gegeven om de overgang van melk naar iets anders minder groot te maken en om van een lepeltje happen te oefenen.
    Het ene kind is er dol op, het andere kind slaat het liever over en begint liever meteen met een boterham met 7 maanden. En sommige volwassenen eten zelf natuurlijk ook gewoon Brinta als ontbijt, en als je dat thuis zo gewend bent zul je je kind ook eerder pap geven.

Omdat pap ook bijvoeding is begin je er normaal gesproken rond 6 maanden mee, als je het geeft.

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    oke dank jullie wel!

ik ga het gewoon eens proberen!

Share This Page