Gestopt met pil maar nog niet ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1984, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby1984

Baby1984 Lid

29 jul 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Even een vraagje...ik ben nu een maand geleden gestopt met de pil. We wilden eerst mijn ongesteldheid afwachten, maar dat gedoe met condooms...
    Dus zijn toch maar ervoor gegaan! Alleen nu is de vraag: ik weet natuurlijk niet wat mijn cyclus is na jaaaaren aan de pil te zijn geweest.

volgens een 28 dagen cyclus had ik 2 dagen geleden ongesteld moeten worden.
    Maar hoe weet ik nu of ik niet ongesteld wordt omdat mijn cyclus nog niet normaal is of omdat ik misschien toch al zwanger ben (al is die kans heel klein denk ik)

Moet ik er af en toe maar een testje tegenaan gooien?

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Grote kans dat je aan het ontpillen bent, maar zolang je niet ongesteld bent zou ik inderdaad af en toe testen!

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Uit mijn eigen ervaring ging m'n cyclus ook wat langer duren dan tijdens pilgebruik .. van 28 naar min 31 .. je zou een testje kunnen wagen, en anders iedere week 1 testje tot je ongi of positieve test (dat laatste liever natuurlijk!) ;):D

4. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Beste Baby1984, grote kans dat je lichaam nog moet wennen aan het 'leven zonder pil' en dat je natuurlijke menstruatiecyclus dus nog op gang moet komen.

Ik ben eind februari gestopt met de pil en ook bij mij duurde het allemaal heel lang. De eerst cyclus heb ik 2 maanden gewacht, de tweede cyclus maar liefst 3 maanden (!!!) voordat ik ongi werd. Ik heb in het begin heel vaak getest, maar heb het daarna steeds om de week gedaan (om mezelf niet helemaal gek te maken ;)).

Ik zou dus zeggen: test zo af en toe, waar je jezelf goed bij voelt, zodat je weet of je aan het ontpillen bent of inderdaad wel zwannger (waar we natuurlijk op hopen :D!). Succes en ik hoop dat je cyclus snel op gang komt!

5. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was gestopt met de pil en daarna na 26 dagen ongesteld. Kans kan dus aanwezig zijn dat je al zwanger bent. Het kan natuurlijk ook zijn dat je aan het ontpillen bent. Ik zou ook iedere week/ om de week even testen :)

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat rest ons nog 1 vraag; Wanneer ga je testen? ;):D

7. Kletskop

Kletskop Lid

2 aug 2012
    19
    0
    0
    Brabant
    Ik wacht al vanaf april op mijn menstruatie, dus bij mij is er nog niks van een cyclus. Volgens mijn huisarts niet gek ofzo. Ik vind het in ieder geval frustrerend. Ik hoop dat je snel ongesteld of zwanger bent!

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 41 dagen moeten wachten.. Je kunt natuurlijk altijd een testje wagen, maar vaker hoor je dat het gewoon wat langer duurt.
    Wachten is alleen zooooo vervelend!

9. Baby1984

Baby1984 Lid

29 jul 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachten is zeker heeeel vervelend. Ik heb op zich wel veel geduld maar niet met dit soort dingen.

Maar ik zal vast niet de enige zijn. Misschien woensdag maar een testje wagen?
    Heb de testen van t Kruidvat zaterdag maar vast in huis gehaald....

T zou wat zijn hè...maar ik ga er niet vanuit hoor!
    Alvast bedankt voor alle reacties.

10. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Ik ben begin juni gestopt, tot nu toe ook nog steeds niet ongi!

11. FLoortje 81

30 jul 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht ook al meer dan 100 dagen. :(

12. r0my

r0my Actief lid

17 mei 2012
    307
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde probleem.. Wachten, wachten, testeb, wachten pff gek word je ervan!

13. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    @ Krista84 & Floortje81:

Frustrerend he! Bij mij duurde het eerst 2 maanden, daarna 3....niet logisch, zou eerder denken dat het steeds korter wordt haha Hopelijk worden jullie ook snel ongi, want die onzekerheid is zo vervelend :(

Sterkte ermee en zoals mijn huisarts zei: als je nog niet ongi bent, betekent het ook dat je eisprong nog moet komen....dus gewoon lekker van elkaar blijven genieten ;)

14. Baby1984

Baby1984 Lid

29 jul 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een testje gedaan vanmorgen en zoals wel verwacht was hij negqtief. Nu maar hopen dat ik snel ongi word.

Ging t allemaal maar sneller hè...!

15. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Ik ben in maart gestopt. Eerst een cyclus van 53 dagen en daarna niks meer. Zit nu inmiddels op dag 95. Vanmiddag ga ik het aankaarten bij de huisarts.
    Huisarts had me in feb. al wel verteld dat het wel een half jaar kan duren voor je de eerste keer ongesteld wordt.

16. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Hoi Marral, zo te zien lopen wij min of meer gelijk. Ook ik ben voor de vakantie bij de huisarts geweest en zij stelde me een aantal vragen:
    * Ooit blindedarmontsteking gehad?
    * Ooit glamidia gehad?
    * Had je voor de pil ook een onregelmatige cyclus?

Bij mij was het 3x nee, en het antwoord dus: dan maar afwachten...! Nou voel je je ook lekker geholpen, maar ik was er al bang voor. Ik ben vorige week op dag 96 ongi geworden en hoop heel erg voor jou dat je dat ook heel snel wordt. Want die onzekerheid is zo vervelend en laten we eerlijk zijn....je wilt ook gewoon maandelijks kunnen klussen toch ;)?!

Succes ermee meid :)

17. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg

Ja, dan lopen we idd ongeveer gelijk. Pff... Lekker antw. zeg van je huisarts! Volgens mij zit er best veel verschil in per huisarts. Ben heel benieuwd wat die van mij straks zegt.
    Die onzekerheid is zeker vervelend. Het klussen doe je dan wel, maar je weet eigenlijk dat het geen zin heeft. Terwijl je zo graag wilt! Het zou ook gewoon fijn zijn als je gewoon een bevestiging krijgt van dat er niks aan de hand is. Want je gaat je toch afvragen of het allemaal wel goed zit.
    Gelukkig werd je nu dan wel ongi, maar ja, hoe lang moet je nu dan weer wachten... Ik hoop voor je dat dat nu niet zo lang is hoor.
    Zei de huisarts ook wanneer je wel weer terug mocht komen?

18. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ja is van de ene kant vervelend, maar mijn huisarts is wel heel fijn: altijd aardig en professioneel. Ze luistert echt naar je, dus ik heb het idee dat het advies 'afwachten' ook echt (hoe vervelend ook :() in deze situatie de meest gangbare is....

Toevallig heb ik net een ovulatietest gedaan en deze lijkt zowaar positief ;)! Dus er is nog hoop.....Laat me weten hoe het bij jou is gegaan, ik ben erg benieuwd wat jouw ha zegt! En zoals ik bij het andere onderwerp zei: misschien heeft die etos zwanger worden pil niet op iedereen een positief effect. Ik ga voor je duimen voor vanmdidag :)

Ps. ik weet dat dit niet de plaats is voor een ovu-test foto maar kan het even niet laten aangezien ik na 6 maanden eindelijk op een test een 2e streepje ontdek ;)

Bijgevoegde bestanden:

19. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Ach, ik probeer er maar op een positieve manier mee om te gaan (voor zo ver dat kan hahaha)
    Wie weet ben ik er dan minder mee bezig en krijg ik toch nog over een paar maanden een regelmatige cyclus.

Wat super dat je 2 streepjes had op je ovu-test! Volgens mij moet ie nog wel donkerder zijn, maar je bent op weg! Nu hopen dat het door zet! Zal voor je duimen de komende dagen dat dat het geval is!!

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Deze is inderdaad nog niet positief!
    Hij moet even donker zijn als de controlle streep.
    Succes ladys!

Deel Deze Pagina