Pap2 en zwangerschapswens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama2011, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama2011

Mama2011 Lid

12 mrt 2012
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vorige week uitslag gehad van bevolkingsonderzoek en flink geschrokken: Pap2 :(. Op zich nog niets ernstigs maar moet wel over 6 maanden vervolg-uitstrijkje laten maken. En wilde eigenlijk juist dit voorjaar voor een brusje gaan.

Iemand ook zoiets meegemaakt? Moet je nou wachten met zwanger worden of is dat niet nodig? :(

2. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

18 mrt 2011
    230
    1
    18
    Vrouw
    Thuizorg
    Markelo
    Ik heb ook PAP2 en moet 17 Juni weer heen voor een uitstrijkje maar ik mocht gewoon bezig met onze kinderwens, en ik ben nu 20 dagen overtijd ik moet 7 maart naar de VK toe.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Precies je mag gewoon proberen zwanger te worden.
    Pap 2 betekent alleen dat de cellen wat onrustig zijn en voor de zekerheid doen ze nog een uitstrijkje maken. Maar je moet je er niet door af laten schrikken.

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hoi,

Ik had 3 maanden geleden pap 3a. vorige week nieuwe uitslag gehad en nu heb ik pap 2 MAAR met het hr-hpv virus. Morgen onderzoek bij de gyn..

Maar wij zijn ook bezig.. En naar wat mij is verteld mag je gewoon zwanger worden. Ik ga het morgen nogmaals checken, maar ik zit al bijna in mijn vruchtbare dagen en ga toch echt lekker klussen hoor!

En als je het echt wilt weten, gewoon even naar je dokter bellen.

Maar het schijnt dat 90% van de vrouwen wel eens pap2 heeft en daar niet eens weet van heeft..

"probeer" je niet te druk te maken! (valt vies tegen, i know)

succes! En hoop dat je snel weer op pap1 zit..

5. Mama2011

Mama2011 Lid

12 mrt 2012
    5
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, klinken gelukkig positief. Zal het ook nog maar even bij de huisarts navragen.

@kiimberleeyy van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Saffira29 hoop dat alles goed was bij gyn. En inderdaad je geen zorgen maken valt dus echt niet mee....

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nee dat snap. Tuurlijk maak je je zorgen.
    Toen ze mij niet op het afgesproken tijdstip belden en ik te horen kreeg dat ik pap2 had was ik ook overstuur.
    Maar gelukkig konden ze me geruststellen dat je gewoon zwanger mag worden ermee en dat het bij heel veel vrouwen voorkomt.
    De keren daarna had netjes pap1!

Deel Deze Pagina