Truusje: ik geloof niet dat het de vruchtbaarheid beinvloed nee, dus zwanger worden zou wat dat betreft geen probleem moeten zijn. Maargoed, zit meer met t feit dat mocht t wel erger worden, hoe gaat de behandeling dan (niet dus?) Mart: Ja mijn gevoel zegt ook dat ik wil wachten, maar zoals ik hier boven al schrijf, wat als ik zwanger wordt en het dus toch erger wordt oid, hoe ziet de behandeling er dan uit. Vandaag ben ik een beetje uit t veld geslagen. Vanochtend van een hele goede vriendin gehoord dat zij zwanger is, poging 1 raak, wist niet dat ze er voor gingen. Maargoed, ik weet realistisch gezien natuurlijk ook dat wij in ronde 4 ook nog niet lang bezig zijn, maar na alle tegenslagen kwam dat toch wel even hard aan. Ik ben gewoon zo bang dat het misschien bij mij niet gaat lukken om zwanger te worden. Mijn moeder heeft er ook heel lang (6 jaar!) over gedaan om zwanger te raken. Hier is overigens nooit een reden voor gevonden... Weet nu niet wat ik met mijn gedachten moet... Nou dames, ik hoop dat we allemaal snel in verwachting mogen raken...
Wensje: mijn gyn zei dat het proces heel langzaam gaat. Als het erger wordt en je bent zwanger dan halen ze het alleen weg als het echt niet anders kan. Anders wachten ze tot na je zwangerschap, als ze in dit stadium ontdekken zijn ze bijna altijd op tijd ook na een jaar zwangeren zeg maar. Colpo doen ze tot 3 maanden geloof ik. Ik denk dat je het wel moet aandurven om me dit zwanger te worden. Als je dat heel eng vond moet je misschien overwegen om het dan weg te laten halen. Voordeel is dat het nu een klein gebied is, als het erger is moeten ze meer weg halen. Maar ja als het geneest is een ingreep niet nodig. Wij zitten nu in ronde 6, ik heb ook heel erg het gevoel dag het ons niet zal lukken. Mijn zusje was in ronde 1 zwanger en mijn moeder ook heel vlot. En dan iedereen om je heen die in een 'wip' zwanger is. Voelt of een bepaalde manier als falen. Wordt er zo moedeloos van en kan het gevoel niet wegstoppen. Ook qua planning is het niet handig, wat doe je met de vakantie, werk, auto etc. Toen wij begonnen 7 maanden geleden was ik er nog niet helemaal klaar voor. Ik twijfelde nog echt. En nu: hoe eerder hoe beter. Nooit geweten dat zwanger worden zo frustrerend was. En dan die twijfel of het überhaupt lukt bij ons..
Goedemorgen meiden! Hier nog een onzekere meid. Ik ben er even helemaal klaar mee. Ik dacht eerst wel dat het ging wennen elke keer ongesteld worden, maar ik ben de afgelopen 2 dagen zwaar chagrijnig. Ik heb natuurlijk al een zoontje en ik ben daar ontzettend blij en gelukkig mee!! Maar ik zou het zo leuk vinden als er een broertje of zusje bij komt. Te groot leeftijdsverschil vind ik namelijk ook niet leuk. Geen idee waarom, het is een gevoel. Bij mijn zoontje was ik in ronde 2 zwanger. Waarom lukt het nu niet?? Was het bij mijn zoontje gewoon geluk?! Ppffff, we zijn even de positieve drive kwijt met z'n allen! Ik heb zojuist de Matcare ovulatietesten gekocht. Zwanger&kids werkte niet bij mij. Ik ga het nog 2 rondes proberen en anders las ik een pauze in om alles op een rijtje te zetten. In Maart/April moet ik toch naar de gynaecoloog dus dan kan in het er mooi over hebben. Wensje; zoals Mart al zei, het proces verloopt heeeeeel langzaam. Dat heeft mijn gynaecoloog ook gezegd. Dus misschien is het wel de moeite waard om de half jaar te wachten. Als je lichaam het zelf opruimt, zou toch fantastisch zijn!! En anders kan je de ingreep alsnog doen. Ik ken het gevoel heel goed dat er vrienden in de omgeving zijn die met een poep en een scheet zwanger worden. En ze moeten het dan ook nadrukkelijk 10x vertellen dat ze zo zwanger raakten. Sommige mensen beseffen niet dat je anderen daar ontzettend mee kan kwetsen. Maar goed, je moet hun geluk natuurlijk ook niet weg nemen, want het blijft een wonder. Maar voor ons komt het hard aan natuurlijk. Mart; succes met zoeken van je ei! Ben je nog steeds met ovulatietesten bezig? Of doe jij tempen?
Pff hier iemand die gek word van onzekerheid! toen bij de Gyn geweest en naar de dokter zoals ik jullie zij en lag toen een eiblaasje klaar wat nog open moest barsten! nou doe ik elke dag netjes op tijd ovulatie testen (sensitest dipsticks) nou heb ik de 16e een bloeding gehad(ovulatie bloeding) heb ik altijd.. Maar geen ene positieve ovulatie test gehad!! Terwijl de Gyn & de dokter er wel gezien hadden die nog moesten barsten zeg maar(vandaar die bloeding) Ik vind dit zooo stom! en snap er ook echt niks van ik denk dat ik maandag maar even persoonlijk met de dokter ga bellen en dan vraag ik of ik voor de volgende vruchtbaren dagen eens een echo mag laten maken om het zeker te weten want zo word ik er ook gek van Snappen jullie dit? Ow ja heb nog wel goed nieuws Ik ben ten huwelijk gevraagd door mijn vriend! Super blij mee dus ga deze zomer in Sept trouwen! Zul je natuurlijk altijd zien als ik straks mijn jurk heb dat ik zwanger ben en de jurk niet meer past haha! & Truusje ik snap je frustratie helemaal! Echt balen dat het zo lang duurt nu! Ben benieuwt wat je gyn zal gaan zeggen ze zullen ook eerst wel een inwendige echo gaan maken net als bij mij denk ik om naar de baarmoeder en naar de eierstokken te kijken! En inderdaad bij mij precies hetzelfde verhaal een vriendin zelfs 2 die zwanger zijn en die het wel tig keer moeten zeggen en hoe ze er wel niet van genieten ect ect.. soms denk je wel eens doe je het er nou om Echt niet leuk gewoon. & Hoe gaat het met jou Mart & Wensje?
Hai meiden, Mandy wat gaaf! Gefeliciteerd! Hoe heft ie je gevraagd? Ik wil alles weten Truusje: vreemd hè dat het ineens zo lang duurt. Je weet dat het mogelijk bij jullie is, maar dan toch elke maand die teleurstelling. Ik kan je niet echt adviezen geven. Wij zitten überhaupt in de twijfel of het wel bij ons lukt. Maar.... Vandaag een positieve ovutest! Dus wij gaan nog even aan de klus
Mart, dankje voor je reactie! Ik deel je mening wat betreft dat gevoel dat je faalt! Vreselijk, word dr zo onzeker van. Ben ook steeds bang dat er misschien wel iets aan de hand is, dat t niet lukt bij mij.. Niet realistisch, maar t gevoel verandert er niet door he... Omdat mn moeder dr zo lang over heeft gedaan, die chlamydia heeft gespeeld (zonder dat ik t wist, en weet niet hoe lang) en gewoon omdat ik onzeker ben. Mijn vriend vindt dat t zinloos is om zo te piekeren omdat er toch geen arts onderzoek doet als je 25 bent en pas 4 maanden aan t proberen bent.. Ik vraag me dat overigens af, of ze ook niks onderzoeken met bovenstaande redenen.. Maargoed, misschien nog maar even proberen te relaxen en afwachten. Hoe moeilijk dat ook is. Truusje, ik kan me heel goed voorstellen dat t voor jou frustrerend is, ook al heb je al een kleintje rondlopen! Een wens blijft een wens he.. Of er nu al 1, 2, 3, of weet ik hoeveel rondlopen.. Als t niet lukt, is dat frustrerend! Een goede vriendin van mij heeft een zoontje van 2, en was al ruim een jaar aan het proberen voor een broertje of zusje, en werd maar niet zwanger. Op t moment dat ze naar de gyn moest, bleek ze zwanger! Ik hoop dat t geluk ook snel met jou is!! Gefeliciteerd Mandy!! Wat een mooi nieuws! Ik zou t een cadeautje vinden als je ook nog zwanger zou blijken tijdens je huwelijk! Dan passen ze die jurk maar aan toch Vreemd allemaal met je ovulatie, doen die testen t dan wel goed? En mss kun je ook temperaturen? Of doe je dat al? Hoe lang waren jullie nou ook alweer bezig, en met welke reden mocht jij een echo laten maken? Met al mn onzekerheid zou ik zo graag een echo oid willen om een stukje bevestiging te krijgen dat er niks mis is met mijn lichaam.. Zou mij zoveel rust kunnen geven... En natuurlijk gun ik t anderen, van harte zelfs. Ik heb nu zelf die wens, dus weet hoe welkom t kan zijn! Ik ben dus ook heel blij voor ze, maar stiekem baal k dr wel weer van dat wij dat geluk niet hebben.. Met mij gaat t inmiddels gelukkig wel beter, ik had van de week echt even een flinke domper. Was gewoon teveel tegelijk om meteen een plekje te kunnen geven. Heb inmiddels ook een beslissing genomen, ik ga nog wachten met behandeling. De gyn leek ook niet gehaast om te willen behandelen, vertelde indd ook dat t zo langzaam ontwikkelt, wat jullie dus ook zeggen. Dus ik schuif t nog even voor me uit. Mocht ik er dan net als jou Mart toch een slecht gevoel bij krijgen, kan ik altijd contact opnemen met mn gyn denk ik.. Nou, dat was mn hele verhaal weer voor vanavond! Fijn weekend dames!
Ja is ook helemaal geweldig hij is ook op zijn knie gegaan hehe ben er echt heel erg gelukkig en blij mee! Alleen nou vraag ik me af zometeen bestel ik een trouwjurk met corset vol met steentjes en dan raak ik ineens zwanger en dan past de jurk niet meer! een corset trouwjurk is denk niet zo snel te vermaken ofwel? Ik vind dit zo erg haha en moeilijk vooral! Want ik heb gister avond laat toch een posi ovulatie test gehad!
Hallo allemaal, alles goed hier? Mandy, gefeliciteerd!!!! Wat een geweldig nieuws! Zover ik weet, kunnen ze jurken 1 maat kleiner maken en 2 maten groter. Dus er zijn mogelijkheden. Ik zou gewoon eens informeren bij een jurkenwinkel. Wensje, wat vervelend die bezorgdheid, maar ik kan het me heel goed voorstellen! Ik zag al dat je een andere topic had geopend. Is het niet een idee om een afspraak bij de huisarts te maken om dot te bespreken? Of de volgende keer bij de gynaecoloog? Moest je daar nog binnenkort nog heen? Mart, goed geklust? Wanneer verwacht je je NOD?
Hoi Truusje, ja ik kon op internet niks vinden over erfelijkheid oid (weet dat google niet altijd t beste idee is, maarja.....) dus heb ik nog een topic aangemaakt.. T was zo stil hier.... Ik hoef niet meer naar de gyn, nu ik besloten heb om t eerst even aan te kijken allemaal wat betreft die onrustige cellen. Wel heb ik woensdag een belafspraak om dat door te geven. Denk echter niet dat het handig is om dan over deze vragen te beginnen. Mijn vriend zegt ook dat ik me niet zo druk moet maken, maarja als je eenmaal gaat malen he.. Nouja hij zegt er van overtuigd te zijn dat t deze maand raak gaat zijn, omdat we dat verdiend hebben Heel lief natuurlijk, maar eerst zien dan geloven. Soms heb ik zijn nuchterheid wel nodig. Ik denk dat ik dus nog maar even afwacht, maar als t mij te lang duurt nu nog, ga ik denk ik naar de huisarts om mn zorgen te bespreken. Denk nl dat ik dan een nieuwe verwijzing nodig heb, omdat t n andere klacht / vraag is.. Bedankt voor je reactie!
Mandy: romantisch! Als je een jurk met vetersluiting hebt heb je meer speling. Maar stel de aanschaf zo lang mogelijk uit. Hou wel rekening met levertijden. Die kunnen oplopen tot 3 maanden. Truusje: hoe is het met jou? Heb je wat meer rust gevonden? Mijn nod is over 12 dagen. 2 februari is dat geloof ik. Wensje: ik moest voor controle en daar heb ik ook heel veel gevraagd. Maar mijn klacht was eigenlijk dezelfde als waarvoor ik 1,5 jaar geleden bij de gyn kwam. En nu is daar dus ook het niet zwanger worden bijgekomen.
Groot gelijk Wensje! Die onzekerheid is vreselijk hè. Ik ben ook zo onzeker als de pest, aangezien het ronde 11 is. Ik weet dat ik zwanger kan raken, maar waarom duurt het nu zo lang?! Ik heb gelukkig ook zo'n nuchtere lieve man. Uiteindelijk raken we wel zwanger Wensje!! Dat weet ik zeker! Ons geduld zal beloond worden, maar het is wel fijn als het niet meer te lang duurt. Ik ben momenteel op zoek naar mijn ei. Waar zit jij in je cyclus? En bij je belafspraak zou ik het gewoon tussen neus en lippen door gewoon vragen! Je kan toch zeggen dat je onzeker bent en je afvraagt of het erfelijk is? Gewoon doen hoor! Is helemaal niet gek!
Hier alles goed Mart! Lief dat je er naar vraagt. Inmiddels mijn rust gevonden en we gaan weer verder. Ik ben er wel veel mee bezig in mijn hoofd en soms denk ik dat ik meer afleiding moet zoeken. Dus ook niet teveel op het forum kijken. Maar om de een of andere reden lukt mij dat toch niet. Ik ben momenteel op zoek naar mijn ei. Ander merk ovulatietesten maar ze zijn nog witter dan wit. Kan ook wel kloppen, want ik verwacht mijn ei dit weekend. Je zou zeggen dat ik dan nu een lichte streep zou moeten zien. Ik merk het wel...
Truusje: Fijn dat het beter gaat. Super dat je man er voor je is. We doen het toch allemaal samen! Je ovutest kan ook ineens knallen. Ik heb ook niet altijd een duidelijke opbouw. Vorige ronde had ik op dag 14, dag 16 en volgend een negatieve test, amper een streepje. Werd ik ongesteld op dag 28. Precies op die ene dag dat ik niet testte is mijn ei vermoedelijk geweest. Maar ik dacht hij loopt toch op, dus dan test ik om de dag. Dus ik test nu braaf elke dag Inmiddels hier 3 DPO, laat de overige 11 wachtdagen maar lekker snel gaan!
Truusje, heb je je ei inmiddels al gevonden? Ik zit nu denk ik net na ovulatie. Heb geen oculatietests gedaan deze maand. Maar wel vruchtbaar slijm gehad, is eigenlijk sinds gisteren gestopt. Dus ik duim, duim, duim dat t raak is. Gelukkig zijn de mannen er voor ons, maar ergens heb ik ook t idee dat ze t niet echt begrijpen. K voel me zo machteloos dat ik niet weet wat mijn lichaam wel of niet voor me in petto heeft... Vanmiddag had ik bel afspraak met de gyn. Verteld dat ik nog even wil wachten met behandelen van de pap3b. Dus ik moet over n half jaar bij dr terugkomen voor een uitstrijkje. Ook heb ik dus toch maar mijn zorgen gedeeld over het feit dat mijn moeder zo moeilijk zwanger raakte, en of hierin een erfelijke component kan zitten. Haar antwoord was meteen nee, ik ga er dan maar vanuit dat dat klopt, ze heeft er lang genoeg voor geleerd. Toen begon ze natuurlijk weer over t feit dat ik nog erg jong ben, en dat de kans dat het wel lukt vele male groter is dan dat het niet lukt. Helaas ben ik daar nu, a la minute, niet mee geholpen, maar ik probeer het maar weer even naast me neer te leggen. Mart: Hoop dat jou 11 dagen heeel snel gaan, vandaag inmiddels 10 wachtdagen denk ik dan. Leuke dingen doen, afleiding zoeken, en voordat je t weet is t zo ver. Wanneer wil je testen? Als ik uitga van ergens afgelopen week (ik had zondagavond buikpijn, hopelijk ovulatiepijn??) mijn ovulatie, kan ik over een dag of 11 testen. Hoop dat we beiden positieve testen hebben!! Ik hoop natuurlijk dat we allemaal snel positieve testen hebben!!
Inmiddels alweer 3 dagen voorbij meiden!! Dus jullie zijn alweer dichterbij de testdag! Wensje; wat fijn dat de gynaecoloog zo geruststellend was! Je moet er gewoon vertrouwen in hebben en lekker doorgaan. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik vind het goed van je dat je het alsnog hebt gevraagd! Hier nog geen ei gespot. Gister een heeeeeeeel licht 2e streepje dus wie weet zit hij eraan te komen. Ik verwacht 'm ook zondag of maandag dus op zich zou het dan wel kloppen. Ik ga voor jullie duimen meiden!! Hopelijk komt er eindelijk een zwangere in de groep!
Ik heb mijn ei gevonden dames! Het lijkt wel elke keer als ik hier iets plaats, dat het vlak daarna gebeurd. Vorig keer schreef ik dat ik nog niet ongesteld was en toen werd ik het 3 uur later. En gister schreef ik dat ik mijn ei nog niet had gevonden en toen had ik tussen de middag een knaltest! Gisteravond een half uur een enorme buikpijn. Niet normaal! Dit had ik vorige maand ook rond mijn ei, dus ik denk dat dit mijn eisprong was. Omdat ik er normaal niet mee bezig ben, had ik de link nooit gelegd. En nu met de ovutesten verklaart het een hoop. Eergister en gister geklust, dus we zullen zien... Even een andere vraag; hebben jullie ook altijd meer "zin" rond jullie ei? Ik had dit ook altijd al voordat we met een 2e bezig waren. Het valt zo op. Zou dat de natuur zijn?!
Truusje wat fijn dat je je eitje hebt! Schrijf je volgende keer iets over een positieve test die nog moet komen Hier: vrijdag naar de gyn geweest en alles was goed. Niks raars gevonden dus die extreme ongies blijven vreemd. Verder al een week aan het kwakkelen met mijn gezondheid. En intussen zit ik ook al een week op het wachtbankje. 7 days down, 7 days to go!
Hey truusje wat toevallig haha toen ik jou bericht leesde dacht ik ik zal voor de gekheid toch weer eens een keer testen want ik had eerst de hoop opgegeven! Wat denk je? Ook een knaltest
Spannend dames!! Volgende berichten gaan dan over knalpositieve zwangerschapstesten. Oh wacht, ik moet juist zeggen dat ik nog geen positieve zwangerschapstest heb en dan heb ik 'm daarna juist wel. Zou zo leuk zijn... Mart nog maar 6 te gaan!! Weer een dag voorbij!