Truusje, ben blij om jou reactie te lezen. Rationeel gezien weet ik natuurlijk ook dat het best mogelijk is om nergens last van te hebben, er zijn denk ik genoeg mensen die zich goed voelen tijdens zwangerschap. Maar t is toch wel fijn om het bevestigd te zien. Ik hoop maar dat ik niet alsnog misselijk wordt. Heb alleen het idee dat mijn borsten wat steviger aan gaan voelen, maar groter ook nog niet hoor. Ik wacht maar gewoon braaf af, hoe moeilijk dat ook is! Morgen naar de huisarts, ben benieuwd wanneer je terecht kan bij de gyn! Succes!
Jaaaa ik mag! Mijn herstel duurt nog wel een paar weekjes maar ik mag er wel voor gaan. Toch wel fijn en een geruststellende gedachte. Omdat mijn volledige herstel nog wat weekjes duurt moet ik wel echt rust in acht nemen.
Yeah Mart!!!!! Wat een goed nieuws!! Gelijk aan de klus vanavond want je ei zit eraan te komen, hahaha! Daarna wel gelijk een dutje doen, want dan heb je weer even genoeg gedaan. Je moet wel je rust pakken. Doe je ovu-testen deze maand?
Nou meiden, zojuist het ziekenhuis gebeld en wij kunnen morgenochtend om 9.00u al terecht!! Er was toevallig een gaatje. Vind het nu wel spannend. Ik houd jullie op de hoogte!
Dat is al super snel! Fijn zeg! Hier erg moe en veel hoofdpijn. Dus dat is niet echt relaxt klussen. Ik heb denk nog wel een klein weekje tot ei. Doe deze maand alleen tempen. Ben er trouwens wel veel minder mee bezig. In mijn hoofd geef ik deze ronde toch geen kans.
Wat fijn dat je gewoon al aan de klus kunt mart! ik ga voor je duimen dat het deze ronde raak is!! & Balen dat je nog zo moe bent en hoofdpijn hebt beterschap. En truusje fijn dat je zo snel terecht kon zeg! wel spannend hoor ben benieuwt wat ze zullen zeggen hou ons op de hoogte. Ik ben sinds vandaag weer begonnen met ovu testen nou had ik al een vrij donkere streep moet ik zeggen.. nog niet zo donker als ie moet zijn maarr niet ver er vandaan dus ik denk dat het niet lang zal duren voor mijn eitje komen gaat! Afwachten maar. Echt een beetje dubbel op bij ons want mn moeder betaald m'n jurk zo word dat bij ons hier gedaan en ze zij dat het beter was om het eerste half jaar even niet zwanger te worden omdat anders alles uitgesteld moet worden! mja ik heb zoiets van een kindje plan je niet! En wie weet hoelang je er anders nog over doet Echt moeilijk! want we willen het zooo super graag. En dan zie je dat je ovu test donker is en je eitje gaat komen en als we die kans niet pakken voelt het een beetje als verspilling(een kans voorbij laten gaan) Hoe denken jullie hier over? Jurk kon eventueel ook wel vermaakt worden maar dan was het mooie er van af zij de verkoopster dus dan zou het wel uitstellen worden.
Hi meiden, Mijn gesprek vanmorgen was geruststellend! Gynaecoloog nam het serieus en hij heeft gelijk een echo gemaakt. Mijn ongesteldheid was gister afgelopen, dus hij zag dat mijn slijmvlies mooi dun was en mijn eierstokken zagen er ook mooi uit. Hij kon de eitjes al zien liggen. Grappig! Hij heeft mij geen bloed laten prikken. Ik heb hier eigenlijk ook niet naar gevraagd. Weet iemand waarom ze dat eigenlijk doen? Voor de rest heeft hij ook gelijk een uitstrijkje laten maken. Nu hoef ik in april niet meer te komen. Mijn man moet zijn zaad inleveren. Wel relaxed dat hij het gewoon thuis mag doen. Hij moet het dan binnen 45 minuten inleveren. Wij wonen 10 minuten van het ziekenhuis, dus dat moet geen probleem zijn. Als zijn zaad goed is, dan mogen we verder onderzoeken laten doen, maar ik heb al overlegd dat we dan eerst weer een half jaar willen proberen. De gynaecoloog zei dat bij mij alles er gezond uit zag. Wel een geruststelling! Mart, balen meid dat je je niet lekker voelt. Hopelijk gaat het klussen nog wel lukken ook al lijkt het voor je gevoel geen kans te hebben deze maand. Wie weet dat je lichaam dan juist zin heeft om een baby te maken. Mandy, hoe is de test gegaan?? Ik was daar zo nieuwsgierig naar!! En wat betreft je jurk, weet je wat de levertijd is? Want dan kan je 'm misschien op het aller laatste moment bestellen. Sommige jurken hebben een levertijd van 3 maanden. Dat is nog best te overzien, toch? Anders wordt het wel lastig...
Zo, dankzij Truusje81 ook op dit forum.. Ik mag me hier (helaas) ook aansluiten. 3 maanden geleden pap 3a en eergisteren uitslag gehad van mijn herhaling. Pap 2, maaarrrrr... wel het hr-hpv virus. Ik heb dus een doorverwijzing gekregen naar de gyn, volgende week woensdag ochtend kan ik er terecht en hij gaat dan verder kijken.. Wij hebben ook een kinderwens. Ik heb al een dochter uit een eerdere relatie. Zij word bijna 10 dus wij willen nu ook weer niet te lang wachten met een kindje (leeftijdsverschil) maar nu ik dit gehoord heb dacht ik gelijk: KAN/MAG het wel..? Als ik jullie verhalen lees mag het dus gewoon wel en ik zal er natuurlijk nog wel even met mijn gyn over praten. Maar mijn gedachte was wel: Als ik van pap3a naar pap2 ben gegaan..... Dan is dat toch wel licht positief?? Voor alle meiden/vrouwen die in het zelfde schuitje zitten: Ik ervaar het als iets zenuwslopends.. Hoop dat iedereen weer lekker op pap1 komt te zitten en we allemaal gezonde kindjes op de wereld mogen zetten!! Groetjes!
Hoi Truusje, Wat fijn dat je een positief gesprek had met de gyn. En natuurlijk nog fijner om te weten dat het er nu allemaal goed uitzag. Afwachten wat die test van je man gaat uitwijzen. Hopelijk hebben jullie heel snel geluk, en ben je in verwachting! Saffira, welkom! Klinkt heel goed dat je van Pap3a naar Pap2 bent gegaan, lijkt erop dat je lichaam zelf aan het opruimen is! Je hebt wel snel herhaling gehad. Mijn gyn vertelde me dat dat na een half jaar pas zin had, omdat je dan pas echt goed kon zien of je lichaam het zelf opruimt. Dus alleen maar positief dat t bij jou zo snel zichtbaar is. Ik zou in juli weer moeten voor een controle, maar ik ben zwanger nu. Dus dat wordt uitgesteld. Wat ik wel vreemd vind, tijdens het gesprek wat ik had met mijn gyn vertelde ze me dat ze t wel in de gaten konden houden tijdens zwangerschap maar niet behandelen. En nu had ik een belafspraak met een andere gyn om dus door te geven dat ik zwanger was, en die vertelde mij dat ik dan 3/4 maanden na mijn bevalling maar een afspraak moest maken voor een uitstrijkje. Dus dan zit er ineens ruim een jaar tussen! Ik denk dat ik toch even navraag ga doen bij mn eigen gyn.. Vandaag inmiddels nog maar 2 nachtjes slapen tot mijn eerste echo. Vind het heel spannend en hoop dat alles goed is met onze kleine friemel!! Liefs
Hoi meiden, Ik heb het erg druk gehad en daardoor hier even niet geweest. Wensje; nog maar 1 nachtje slapen!!!!!!!! Spannend joh! Ik vind het gewoon ook spannend. Je laat wel morgen weten hoe het was he! Saffira; welkom!! Leuk dat je je hier hebt aangemeld. Wat Wensje al zei, het is enorm positief dat je lichaam al zo snel naar PAP2 is gegaan. Dat is echt een goed teken. Wensje heeft PAP3a en zei is nu hartstikke zwanger, dus ons levende bewijs dat het gewoon kan. Ik heb toevallig ook een collega die met PAP3a zwanger is geraakt en nu moeder is van een gezonde zoon. Bij PAP2 doen ze ook niks qua ingreep, dus ik zou lekker op je vent duiken en een kindje gaan maken. Wat betreft het HP-virus. Ik heb dat ook en mijn gynaecoloog zei dat 90% van de vrouwen dat met zich mee dragen maar dat meer dan de helft daarvan het geen eens weten. Er zijn ook vrouwen die nooit een uitstrijkje doen en waarschijnlijk PAP3 hebben, 4 gezonde kinderen en met 95 jaar in hun slaap overlijden. Zo legde hij het uit. Dus dat ze het bij jou hebben ontdekt is super vroeg en dat je lichaam het zelf al op ruimt is helemaal super! Tip; schrijf al je vragen even op, maar door alles spanning ga je geheid een vraag vergeten tijdens je afspraak. Laat je even weten hoe het is gegaan? Mart; heb je je ei al gevonden? Mandy; hoe zit het met jouw ei? Is je ovu-test nog donkerder geworden?
Saffira: welkom! Goed dat de pap afneemt! Hopelijk straks gewoon 1 en is er niks meer aan het handje! Even een correctie op truusje: ik heb pap2 gehad, nooit hoger geconstateerd. Was helaas wel cin2 dus het moest weg. Dus toch die ingreep. Maar saffies, het neemt af bij jou dus dat is een goed teken. Wensje: spannend!! Morgen de dag! Ik hoop dat je een mooi hartje ziet! Ben trouwens ook wel benieuwd wat je gyn zegt. Mijne zei dat ze tot 3 mnd nog uitstrijkjes doen. Mandy: hoe was de test? Truusje: wat is bij jou nu het plan de campagne. Heb ik denk even gemist. Hier: dag 16. Gister was temp heel laag en net flink hoger. Heb wel beide dagen uitgeslapen, dus heel laat getempt. Ik dacht overigens gister ook wat te voelen wat op een eisprong duidt. Ben benieuwd wat mijn temp komende dagen doet. En of ie echt geweest is.
Correctie, ik ben zwanger met Pap3b! Wel spannende tijd nu zeg.. Dit weekend maar vol geplant haha dan gaat de tijd snel! Ik zal vd week maar eens een belafspraak maken met mn eigen gyn. Ik zal ff afwachten wat de echo voor nieuws brengt. Begint nu wel heeeeel spannend te worden. Als k t hartje maar zie, dan ben ik in de zevende hemel!
Welkom Saffira leuk dat je samen met ons komt praten over een te hoge pap en zwanger worden! Truusje eindelijk vind ik het heel erg raar mijn ovulatie testen blijven met de dag nu vrij donker! ze zijn veeeel donkerder als normaal alleen net niet genoeg om posi te zijn denk ik.. beetje moeilijk & raar! En nog over de zaadtest hebben we nog steeds niet gedaan je mag dan zowiezo minimaal 2 dagen niet klussen maar voor een betere uitslag zeker 5 dagen niet te klussen of mn vriend en ik dat vol houden denk dat we het is proberen als m'n eitje dan geweest is & Spannend mart klussen maar en afwachten ik zal voor je duimen!! & Wensje morgen is je eerste echo echt super spannend laat je ons daarna weten hoe het is gegaan?
Oepsie! Ik geef verkeerde info. Thanks voor het corrigeren meiden! Ik probeer alles te onthouden, maar ik word ook een dagje ouder, hahaha! Bijna 32... Pppfff... Ik was zo nieuwsgierig naar de zaadtest Mandy! We wachten het af... Als je ovutest nog niet even donker is, dan is het nog niet positief. Dus blijven klussen en testen! Mart; in principe was alles goed bij de gyn. Hij heeft alleen geen bloedtest gedaan. Waarom weet ik niet en ik ben dit ook vergeten te vragen. Mijn man moet nu nog een zaadtest doen. Dit mag hij gewoon thuis doen en dan binnen 45 min inleveren. Aangezien volgende weekend mijn ei ongeveer komt en wij voor de zekerheid al flink aan de klus zijn, wachten we daar nog even mee. Aangezien je minimaal 2 dagen geen sex mag hebben.
Truusje, Smandyke, Mart en Wensje.. bedankt voor het verwelkomen! Wensje: Ik heb daar ook zelf om gevraagd. Ik ben iemand die zich nogal snel druk maakt, binnenvettertje! Dus ze zei zelf al tegen me dat het Lab adviseerde om over een half jaar te herhalen maar dat ze dat zelf ook wat aan de lange kant vond en me daarom op 3 maanden zet. Ze heeft gezegd dat de gyn woensdag verder gaat "kijken" dus ga er vanuit dat er niets weg gehaald moet worden. En door jullie opmerkingen voel ik me weer een stukje beter!! Ik moet idd maar zo denken dat mijn lichaam het zelf aan het opruimen is, niet voor niets van 3a naar 2 gegaan, Nu alleen het volgende: Woensdag t/m vrijdag zijn mijn vruchtbare dagen..... We zijn vanaf afgelopen donderdag al (bijna) elke dag aan het klussen.haha.. Maar nu weet ik niet of we het voor woensdag nog moeten doen, beetje onfris als de gyn even een kijkje gaat nemen daar onder....... Goed om te horen dat er dus ook vrouwen zijn met een te hoge pap en toch zwanger... En volgens mij blijf je toch wel onder controle als je zwanger bent en te hoge pap? Ze kunnen er idd weinig aan doen volgens mij.... En de reden dat je volgens mij pas 3 maanden na de bevalling een uitstrijkje krijgt is omdat je baarmoeder en alles weer helemaal moet herstellen.. (ben geen dokter natuurlijk) Maar dacht dat het zoiets was. Nou, ik ben weer benieuwd naar jullie ervaringen en blijf voorlopig lekker mee lezen. Dat we allemaal maar lekker snel op pap1 zitten en hpv virus vrij zijn! Groetjes!!
We hebben gister tege de nacht de test gedaan helaas kwam er aan uit dat het niet zo goed was.. maar goed heb al gezegd gewoon sterk minderen met roken en fruit en groentes gaan eten want dat doet hij ook nooit en een suplementje erbij pakken nog! Ik heb net 5 minuten geleden een knal positieve ovulatie test gehad gister na de test nog wel geklust en ja zullen wel zien of het deze keer lukt maar zal wel niet zal wel een tijdje duren denk ik nu zo maar goed over 3 maandjes doe ik gewoon nog een testje als die weer niet goed is gaan we naar de dokter! Truusje heb jij je eitje al?
Hoi dames, hier vanaf mijn roze wolk een berichtje. Ik heb ons friemeltje gezien, heeeeel klein nog allemaal, maar t hartje klopt! Dat was voor mij t belangrijkste nu! Verder zag t er gewoon goed uit, en moeten we dus over n week of 4/5 termijnecho laten maken. Ben nu ergens tussen de 6 en de 7 weken in.
Hey Wensje, wat fijn om te horen dat het hartje klopt! en het gewoon goed zit! Heb je al veel symptoompjes? En nu verder genieten he meid