Pap3a en kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Smandyke, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Wij hebben idd geen voorkeur.. Gezondheid is het allerbelangrijkste!
    Maar vond het wel erg leuk om te horen dat het misschien wel weer een meisje is...
    Ik had eigenlijk 2 broertjes moeten hebben, de 1 is 17 dagen na de geboorte overleden en de andere na 16 weken zwangerschap. Ik denk dus dat als ik zwanger zou zijn van een jongetje, ik meer onzekerheid / zorgen zou hebben of alles wel goed is. Het slaat misschien nergens op, maar zo voelt het.
    En ik heb natuurlijk al een meid en meisjes zijn leuk! Haha..
    Jongens trouwens ook, alleen ik weet niet hoe het is om een jongetje te hebben. :)

11 weken is erg vroeg hoor om het geslacht te zien.
    Dat van mij is al erg vroeg maar ze zei wel dat je rond deze termijn vaak al de balzakjes en piemel kan zien en die zaten er niet.
    (Ik zei al: of hij heeft een heel klein piemeltje! Haha)

Maar Mandy, wat denk jij van je eigen zwangerschap dan? Al een gevoel over wat het kan zijn, een jongen of meisje?
    Leuk he, alvast een beetje dromen.

Ik heb het ook gefilmd trouwens, maar die kan ik hier niet op zetten.
    En verschrikkelijk ook trouwens om je Eigen kraaien stem te horen :p

Fijn dat bij jou ook alles goed gaat!
    Hopelijk blijft alles goed gaan bij iedereen en voelt truusje zich snel weer fitter! ;)

2. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker weten dat de gezondheid het aller belangrijkste is!
    En ik denk zelf dat het een meisje word omdat ik alleen maar naar de meisjes kleertjes pak en meisjes namen verzonnen krijg dat soort dingen, Maar goed je weet het natuurlijk nooit is altijd maar afvragen ben benieuwt of ze het misschien al kunnen gokken met de 11 weken van wat het heel misschien zou kunnen zijn dat zou wel leuk zijn natuurlijk maar ik ga er niet van uit want zoals je ook al zegt dat zou ook wel erg vroeg zijn.
    Jammer dat je het filmpje niet kunt uploaden zeg wel altijd geweldig mooi om te zien :)

3. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi dames,

Onze eerste bijna-moederdag vandaag :D Haha..

Saffira, ik weet dat t geslacht al eerder kan, in eerste instantie vonden we dit beiden niet nodig. Naderhand werd ik steeds benieuwder en wou ik wel, maar mn vriend vind het nog steeds niet nodig, hij vindt dat we de 20weken echo ook gewoon af moeten wachten. Nouja, nu ist nog maar krap 2 weekjes, dus nu moet dat wel lukken... ;)
    Mooie foto van jou echo, en ben benieuwd of ze goed zit met het geslacht! Wanneer heb je de 20 weken echo? Of is die nog niet geplant?

Mandy, flink buikje al zeg. Mijne is nog niet eens zo ver.. Haha en dan loop ik toch wat weekjes voor op jou. Ikzelf zie t nu wel redelijk goed,en mensen om me heen beginnen t nu ook te zien. Maar als k dan vraag of ze t zouden durven vragen als ze t niet wisten zeggen ze toch nee. Dus het is nog geen duidelijke zwanger-buik.. Maargoed zal vanzelf wel eens komen toch.
    Ik denk dat je met 11 weken wel erg vroeg bent om het geslacht te zien. Als ik me niet vergis gaan ze geslachtsorganen zich dan pas uitwendig ontwikkelen, en zijn ze nog niet waarneembaar op een echo. Ik zou er dus ook helemaal niet op hopen om t te zien, want dan wordt je (hoogstwaarschijnlijk) teleurgesteld. En kunnen ze wel wat zien, dan is t volstrekt onbetrouwbaar op deze termijn... Dus toch nog maar ff afwachten, moeilijk he... ;)

Ikzelf denk overigens een meisje te krijgen. Waar ik t op baseer, Joost mag het weten.. Haha.. Maar dat zegt mn gevoel. Ook afgaande op waar mn interesse door gewekt wordt wat betreft kleertjes en accessoires, en vanwege het feit dat we alleen een meisjes naam kunnen bedenken. Ben overigens net zo blij als t een jongen blijkt te zijn, maar dat zal wel even wennen zijn.. En hard nadenken over een leuke naam! Meisjesnaam hebben we al... Spannend... :D

Fijne zondag nog!

4. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja begin echt al een klein rond buikje te krijgen mensen om me heen zeggen het ook al zooo raar dat het zo snel gaat maar ieder lichaam is ook zo verschillend.

En sorry dat ik weer even niets van me heb laten horen hoor meiden voelde me niet zo lekker.. en nog steeds niet heb er een hele vervelende symptoom bij gekregen hele erge benauwdheid, kortademig, en er echt duizelig van worden nou heb ik vandaag de dokter maar gebeld en die heeft me een puffer voor geschreven Salbutamol heet het, Je mag het gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken maar toch heb ik er niet helemaal een fijn gevoel bij. misschien hebben jullie er ervaring mee?

En qua vitamines bij ik van vsm mama visolie erbij gaan slikken dat rade de verloskundige me ook aan aangezien ik vegetarisch eet en amper vis eet!

Ik ben ook de dagen weer echt aan het aftellen want de 23ste zien we ons kleine wondertje weer :) Kan echt niet wachten! Ook heb ik een dopler besteld op internet zodat ik tussen de echo's door het hartje kan horen dat geeft je toch een stukje rust :)

En hoe gaat het met jullie verder allemaal?

5. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi Mandy, dat klopt het gaat bij iedereen ook anders. De ene buik groeit heel snel, de ander laat wat langer op zich wachten :p Maargoed zitten overal natuurlijk voor en nadelen aan. Superleuk toch dat je al lekker trots kan zijn op je buikje!
    Met puffers geen ervaring, maar als het veilig is tijdens de zwangerschap zou ik me er niet te druk om maken. Als dat erbij wordt vermeld, zal het wel onderzocht zijn!
    Vitamines ben ik eigenlijk al meer dan beu. Ik slik die van het kruidvat, erg vies maar ben zo'n sukkel met dingen weggooien, ik moet en zal ze opmaken. Wellicht dat ik hierna andere ga halen haha..
    Wij moeten 1 dagje langer aftellen, tot de 20 weken echo, echt heel spannend..
    Verder vraag ik me af of die dopler je altijd rust zal geven. Wat namelijk als je het hartje niet meteen kan vinden...? Ik heb er bewust geen gekocht in ieder geval...

Fijne avond weer!

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja om die reden heb ik er ook geen gehaald! Wou het ook doen, maar mijn vriend was er er absoluut niet mee eens, ben een regelrechte piet paniek als het om dit soort dingen gaat.
    Denk dat het heel mooi kan zijn, maar zodra je een keer niets hoort kan de paniek flink toe slaan..

Hoop dat jij er alleen plezier van hebt mandy.. ;)

Wensje, puur mama van VSM zijn prima te slikken (niet te groot) en zonder smaak. Plus, er zit ook al het hoognodige in..
    Ik slik ze ook, maar morgen is mijn potje op en ik eet verder alles, groente bruin brood boter met omega, fruit, vlees, vis, etc.. Dus weet niet of ik weer ga halen.
    Misschien verder in de zwangerschap visolie pillen.
    Ff overleggen.

Buikjes zijn idd per persoon verschillend.
    Bij mijn dochter duurde het ook erg lang maar dat heeft als voordeel gehad dat ik weinig tot geen littekens heb...
    Alles heeft zo zijn voor en nadelen! :)

Smeren jullie al goed?
    Ik gebruik nu bio oil en als die op is heb ik speciale zwangerschaps olie.
    Baat het niet dan schaad het niet! Maar wil graag zo min mogelijk littekens! Haha..

Fijne avond allemaal!

7. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb net samen met mijn vriend met de angelsound geluisterd naar het hartje van ons kleine wondertje en ik kreeg hem redelijk snel gevonden ging echt hard tekeer het hartje hehe zooo mooi om het weer even te horen he ben ook helemaal blij en gerust gesteld weer!

8. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Fijn Mandy dat je het hartje kan horen. Ik geloof direct dat het een hele geruststelling is.
    Wensje: wil je trouwens weten wat het gaat worden?

Hier: ik heb weer een extreme menstruatie gehad :( Was flink pijnlijk. 2 dagen veel gebloed en daarna niks meer. Vandaag de huisarts gesproken. Hij weet ook niet wat het kan zijn en hij denkt dat er misschien een verband is tussen die klachten en het niet zwanger worden. Hij heeft een verwijsbrief geschreven. Ik heb gebeld en we kunnen op 29 mei op gesprek komen.

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Nogmaals: heel goed! ;) eindelijk een stapje verder meid!

Mandy: mooi he! :)

10. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi Mart, fijn dat je de 29ste op gesprek kan komen. Erg heftig allemaal. Ben benieuwd wat je te horen krijgt.
    Wij willen het geslacht graag weten ja, ben heel benieuwd! Maar, heel cliche, het allerbelangrijkste natuurlijk, of het kindje helemaal gezond is. Toch ook wel behoorlijk spannend!

Mandy wat fijn dat je het hartje kon horen, dan lijkt het mij ook heel leuk en bijzonder. Ik zou alleen zo bang zijn niks te horen, en dan in de stress te schieten! Maar super dat het dus wel lukt!

11. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Mart, Dat is inderdaad heel heftig allemaal zeg ik hoop dat je jezelf snel beter mag voelen! Hou je ons op de hoogte?

Ik heb donderdag ochtend weer een echo! Dus ben de dagen echt aan het af tellen ik kijk er wel zo naar uit :), Alles zal vast nog wel goed zitten aangezien het hartje nog mooi klopte maar toch heb je altijd een beetje die spanning he ;) als nu alles weer goed zit dan zal ik vast stukke meer rust hebben ik ben dan goed 11 weken als ik de echo heb.

Ow ja en ik en mijn vriend hebben besloten deze zomer nog te gaan trouwen maar dan het gewoon lekker klein te houden met alleen ouders broer en vrouw daarvan! en dan over een paar jaar pas voor de kerk en een feest dat de kleine het ook mooi mee kan maken :) Is wel zo mooi natuurlijk en de kleine gaat nu gewoon voor!

12. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo wat is het rustig hier zeg!

Ik heb vandaag mijn 2e echo gehad en alles wat perfect de nekplooi zag er ook goed uit en had een neusbotje dus dat was goed nieuws! En het hartje klopte weer mooi <3.
    En de baby was echt super bewegelijk! Zo heb ik het nog nooit gezien in een echo filmpje haha zo jammer dat je dat nu nog niet kunt voelen he. ;)
    Maar ik kan nu eindelijk lekker gaan genieten :)

Hoe gaat het met jullie allemaal?

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hè mandy, goed nieuws! Mooi he zo'n echo..

Ja rustig hier, denk dat iedereen een beetje depri word van het weer! Haha..

Ik mag zo even het hartje luisteren omdat ik net bijna flauw viel van de kramp in m'n buik, heel m'n lichaam nat van het zweet.
    Waarschijnlijk darm virus maar ze belde me netjes terug om te vragen of ik toevallig even het hartje wil komen luisteren.

Ik ben echt zoooo blij met m'n verloskundige praktijk!!
    :-D

Ben benieuwd hoe het met de rest is?

Mandy, hoe ver ben jij nu..? Zie dat je (nog) geen handtekening hebt..

Groetjes!

14. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow echt vervelend saffira :( Maar inderdaad heel erg fijn dat je naar de praktijk mag komen om even naar het hartje te luisteren! Als je zo wat meer weet laat je het ons dan aub weten?

En ik ben vandaag 11 weken +1dag :)

geslachtsbepaling: dinsdag 2-7
    3-4 D HD live: maandag 9-9

Dus dan weten we het geslacht van ons kleintje ben zooo nieuwsgierig!

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Tuurlijk! Laat straks gelijk ff wat weten..

O leuk! Wij hebben woensdag de geslachtsbepaling... Maar denk toch dat het een meisje is.. Haha
    Zeggen jullie het tegen iedereen of houden jullie het voor jezelf?
    Bij ons mag iedereen het weten, ga me anders toch verspreken en vind het ook handiger als iedereen het maar gewoon weet! ;)

Tot straks.. ;)

16. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we laten het daarna wel iedereen meteen weten want ik en mijn vriend kunnen toch niets voor ons houden ;)

En spannend zeg! Welke symptoompjes heb jij nu allemaal Saffira?

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Alles is goed!!! :)

Ja ik kan m'n mond ook niet houden dus daarom ook gewoon tegen iedereen! M'n vriend kan dat veel beter.. Haha.

Fijne avond voor nu, ik hou het even kort.
    Had hier een heel bericht getypt en opeens valt m'n tel uit.. Ggrr..

Reageer morgen ff op je vraag! Groetjesssss

18. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haa super ben echt blij voor je Saffira!
    En is goed hoor ik zie je berichtje vanzelf wel verschijnen :)
    Een fijne avond gewenst.

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik heb geen symptomen meer! Haha..
    Behalve pijnlijke borsten.. ;)
    Vanaf 12 weken begon alles af te nemen, zal bij jou straks ook wel zijn hoor.. Heerlijk!

Heb alleen als ik teveel doe op een dag dat ik ontzettende last van m'n rug krijg en soms in m'n stuitje (rechter bil spier om precies te zijn haha)

Ik heb er even een buik foto bij gedaan van vandaag!
    Had 2 leuke buikbanden gekocht..
    De Website voor buikbanden - ontwerp hier ook zelf
    Je kan ook zelf ontwerpen, misschien een leuke tip! :)

Ik ga even met de hond wandelen, fijne dag allemaal!

20. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Dag dames,

Op de 20 weken echo is ons kleintje helemaal goedgekeurd en een... Jongetje! Wauw, echt niet verwacht, maar wel heel leuk!! :D

Fijn weekend!

Deel Deze Pagina