Pap3a en kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Smandyke, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    En al duidelijkheid voor de dames hier?

Vraagje: ik krijg een rekening van mijn zorgverzekeraar over het ziekenhuis. Moet een deel zelf betalen. Hebben jullie ook een rekening gehad? Ik ga morgen ook nog even bellen naar de zorgverzekeraar want ik wil wel weten waarvoor ik precies moet betalen (€135).

2. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Mart, Ik denk dat er dat een beetje aan ligt hoe je verzekerd bent en waar ik heb tot nu toe nog geen rekeningen thuis gehad hoop die niet te krijgen ook heb al een eigen risico thuis gehad van 350 euro wat ik kan betalen echt gewoon abnormaal! En als je dan medicatie nodig hebt krijg je nog van een B merk mee ook maar je moet wel meer betalen en steeds meer bij betalen belachelijk. :x
    En hoe gaat het verder allemaal met je? Je kan bijna testen zie ik super spannend ;) Voel je al wat van symptomen? van dat er misschien iets kan zijn? Ik ben sinds gister ongesteld geworden hopen dat ik er ook weer snel van af ben! meestal duurt het bij mij maar 3 a 4 dagjes. Dan kan ik daarna ook weer gaan klussen :) Hopen dat het dan lukt!
    En weet niet of ik nog wel de ovu testen wil gebruiken het geeft allemaal zoveel meer spanning herken jij of de andere meiden dit ook?

3. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Mandy,
    Ik heb even met mijn verzekering gebeld en het betreft het eigen risico. Uitstrijkje en de rest van de onderzoeken worden volledig vergoed, zit in het basispakket.
    Morgen mijn nod, maar ben al een paar dagen ziek. Zondag getest, maar blanco. Mijn temp daalt al 2 dagen op rij, dus mijn ongi zal wel komen.
    Balen van je ongi, hopelijk komt je eitje nu snel. Ik gebruik ovutesten en temp. Mijn cyclus is onregelmatig, dus dan weet ik waar ik aan toe ben. Anders zit ik helemaal in onzekerheid.

Is truusje al (terug) van vakantie?

4. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Ik ben eerder terug dan gepland, want mijn vriendin moest terug ivm priveomstandigheden. Maar ik heb een heerlijke week gehad!! Geluk bij een ongeluk, ik had zondag een positieve ovulatietest en heb maandag kunnen klussen! Dus ik maak deze maand toch nog een kleine kans... Je ei springt toch 24 uur na de positieve test?

Balen Mandy, dat je ongesteld bent geworden!!! Ik had zo gehoopt dat er een zwangere zou zijn als ik terug was. Ppffff, maar daarentegen en heb je wel goed nieuws van het ziekenhuis gekregen. Super meid!!

Mart, ik blijf toch voor je hopen! Daalt je temp als je ongesteld moet worden? Ik ben hier niet zo bekend mee.

5. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik heb trouwens nooit een rekening van het ziekenhuis gehad!

6. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hier even een berichtje! Weer een tijdje geleden en ik vroeg mijzelf af hoe het met jullie allemaal gaat? :)

Met mijzelf gaat het prima begonnen aan de nieuwe ronde alleen helemaal moeilijk te berekenen waneer nou mijn ei precies zal komen omdat ik deze keer 1 week later ongesteld was dan normaal.. meestal zegge ze 10 a 14 dagen na de laatste menstruatie dag toch? :(

Liefs Mandy.

7. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    In principe wel! Maar het kan heel erg per persoon verschillen. Ze zeggen dat je vanaf dag 10 moet gaan klussen en dit tot minimaal dag 20 volhouden om je ei niet te missen. Dit is wel bij een cyclus van 28 dagen, maar ik lees ook genoeg verhalen dat vrouwen 6 dagen na de eisprong ongesteld worden. Dit is wel extreem volgens mij. Waarom gebruik je geen ovu-testen? Ik heb het deze maand voor het eerst gedaan en dat gaf mij veel meer rust, omdat ik nu wist wanneer je eisprong is.

Ik heb trouwens gister een rekening van de zorgverzekeraar gekregen!:x Het gaat om mijn eigen risico. Dus ik mag €200 neertellen en het wordt volgende week afgeschreven. Alsof het niks is... Ppffff...

Hoe is het eigenlijk met Mart? Mag zij niet een deze dagen testen? Ik volgend weekend!! Vind het toch wel weer spannend.

8. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wacht, ik las je berichtje niet goed. Je moet juist tellen vanaf je eerste dag van de menstruatie en NIET de laatste dag van de menstruatie. :)

9. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke truusje goed dat je dat zegt! bedankt :p Wel fijn om het juiste te weten want mijn vriendin zij weer anders ;) Maar vertrouw mensen op dit forum toch een stuk meer! Ja en ik had mijn twijfels over de ovu testen pff het geeft me wel wat extra spanning maar goed ik ben er sinds gister toch weer maar mee begonnen toch wel handig om te weten waneer m'n ei precies nou komt.

10. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Ikben ongesteld geworden :( Helaas op naar de volgende ronde. Maar nu kunnen we wel lekker aan de wijn met de feestdagen :)

11. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oww wat jammer Mart! Maar inderdaad je kan het ook positief bekijken nu kun je lekker een wijntje drinken hehe :D
    Ik ben nog steeds op mijn ei aan het wachten hoop dat ik hem deze week vind met de ovu tests zal dan misschien in het weekend zijn even afwachten maar! ;)

Op een nieuwspagina kwam ik trouwens nog een leuk weetje tegen

Vandaag meeste kans op geslaagde zwangerschap

Wil je graag zwanger worden? Steek dan de kaarsjes in de slaapkamer maar vast aan. Vandaag heb je namelijk de meeste kans op succes. Uit onderzoek blijkt dat op 11 december de meeste baby's verwekt worden.

Onderzoekers bekeken de geboortecijfers van de afgelopen jaren en daaruit blijkt dat op 16 september de meeste kinderen ter wereld komen. 11 december valt precies 40 weken eerder, de gemiddelde duur van een zwangerschap.

Volgens de wetenschappers zou het komen doordat het sperma in de koude wintermaanden beter van kwaliteit is.

Wel leuk om te weten toch? :p

12. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha! Dat is zeker grappig! Helaas had ik toen niet mijn ei. "Gelukkig" zijn er nog genoeg koude maanden.

Mart, balen joh!!! Maar je bekijkt het gelukkig positief. Goed van je!

Ik zag trouwens nog 2 meiden met onderwerpen over onrustige cellen. Ik heb ze uitgenodigd om hier te komen praten. Wie weet sluiten ze bij ons aan.

Ik moet aankomend weekend ongesteld worden. Vaak begint het al op vrijdag aan te kondigen. Kleine kans dat ik zwanger ben, maar het zou wel kunnen. Ik had waarschijnlijk precies mijn ei toen ik terug van vakantie kwam. (Toen vond ik het ook erg koud!!! Hahaha!) gaan jullie voor me duimen?

13. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi meiden,

Ik ga graag meekletsen. Nu op dit moment helaas geen tijd om alles te lezen wat er al geschreven is, maar dit ga ik vanavond doen.
    Ik moet 31dec naar de gyn, heb pap 3b als uitslag gekregen van de huisarts. Maak me toch wel een beetje zorgen, maar hoor al wel dat het niet per se heel erg hoeft te zijn. Even duimen draaien dan maar, want vind het wel erg lang wachten tot 31dec!
    De huisarts vertelde tegen mij dat we nu beter even niet zwanger konden raken, ben nu op dag 19 in mn cyclus, dus wie weet heb ik mn ei al gehad, hoewel ik het vorige maand ook erg laat had. Wat zouden jullie doen, gewoon door klussen, of even met condoom? (Voelt een beetje tegenstrijdig, met condoom, terwijl we een kinderwens hebben....)

Nou ik ga vanavond alles es lezen, bedankt voor de uitnodiging om mee te kletsen iig!!

14. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Wensje2013 Leuk dat je ook komt mee praten! :)
    Ik zou het even afwachten tot je bij de Gyn bent gewist zij/hij kan je daarover nog veel meer vertellen of het wel of niet slim is om nu wel aan kinderen te beginnen. En ik snap dat het best lang wachten is misschien kun je ze opbellen om die vraag te stellen omdat je nu al bezig bent met zwanger worden. En wil je nog eventjes een hart onder de riem steken ik heb pap3A en ben bij de Gyn geweest en was CIN1 licht afwijkend kwam er toen uit mag gewoon zwanger worden en over half jaartje terug komen voor controle dus het kan altijd mee vallen :)

Liefs Mandy.

15. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi Smandyke,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al gebeld of het niet eerder kon, maar dat kon helaas niet, en mijn huisarts weet van mijn kinderwens..
    Probleem is dus ook dat ik niet weet of mijn ovulatie al geweest is, of dat die nog komen moet. Dus heb ik er nog invloed op of ik deze maand zwanger wordt?! En stel ik word zwanger, wat dan..?? Kan de gyn dan iets voor me doen mbt die onrustige cellen? Nouja ik moet het maar even afwachten denk ik.. En ik weet dat een maandje langer wachten in die zin niet echt een ramp is, maar ik baal dr gewoon van dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben...

Liefs

16. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai! Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor de controle. Nog voor de kerst kan ik langskomen. Ook is er bloed geprikt voor een compleet bloedbeeld en hormoonwaardes. Ga gelijk bij de gyn mijn onregelmatige cyclus en de extreme pijnen bespreken. Ben benieuwd.

Wensje: Welkom! Ik had 'maar' 2x pap2, maar toch cin2 en ik mocht ook al zou ik het laten zitten gewoon zwanger worden. Wij zijn juist hierdoor 'begonnen' toen ik nog cin2 had. Als het nu is gebeurt bij jou dan is het zo, anders toch even wachten en het eerst bespreken. Pap zegt nog niet zo heel veel. Dit kan door meerdere dingen veroorzaakt worden, alhoewel je natuurlijk geen foute score wil hebben. De mate van cin geeft aan hoe actief de cellen zijn die je eigenlijk niet wilt hebben. Dit wordt waarschijnlijk de 1e keer bij de gyn onderzocht dmv een colposcopie. Maar het kan ook zijn dat ze eerst weer een uitstrijkje maken om te kijken hoe het er dan voor staat. Weet je wat de gyn gaat doen?

17. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Trouwens hoop niet dat het uitstrijkje samenvalt met mijn ei. Ze raden het toch aan om een paar dagen niet te vrijen na het uitstrijkje?!?

18. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen dank hoor :) Maar wat vervelend dat je nu eindelijk nog niet zo goed weet waar je aan toe bent!
    Maar als ze dokter zegt dat het beter is om even te wachten met een zwangerschap zou ik persoonlijk zelf ook wel even ermee wachte hoe vervelend het dan ook is. Want je wilt natuurlijk ook niet je eigen gezondheid of dat van je eventuele kindje in gevaar brengen!
    Tegen mijn werd gezegd door de dokter en de Gyn dat ik gewoon zwanger mocht worden en dat de pap geen invoel had op het zwanger worden zelf maar ik had pap3a ik geloof dat pap3b net wat dieper zit(weet het niet precies) :( Als ik jou was zou ik er nog eventjes mee wachten tot je bij de Gyn langs bent geweest en je zelf ook wat wijzer bent geworden. Ik leef met je mee meid ik ken je gevoel! maar probeer jezelf ook niet te druk te maken want wie weet valt het ook allemaal wel mee zo ging het bij mij ook ik zag heel mijn kinderwens en alles in duigen lopen maar mag gewoon zwanger worden en over half jaartje weer terug komen :)

Liefs mandy.

19. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow Mart dat heb ik nog niet gehoord van mijn dokter of gyn hoor dat je een paar dagen daarna eventjes niet mag vrijen ;) :(
    Wel van mijn gyn dat ik na het biopt eventjes niet mocht vrijen!

20. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja toen moest ik een weekje wachten. Dacht met een uitstrijkje ook 1 à 2 dagen moest wachten. Heb geen zin in weer een kansloze maand, mijn cyclus is al zo lang :(

Deel Deze Pagina