Mart: Jou uitleg was heel duidelijk, dankje! De huisarts had het over een colposcopie bij de gyn, waar jij het ook over hebt. En geloof dat zij iets zei dat bepaalde onderzoeken niet konden plaatsvinden wanneer je zwanger bent. Dus dan weet ik dus ook niks over de CIN, en of er dus verder behandeling nodig is. Maar eerlijk gezegd heb ik niet alles opgeslagen van wat zij me vertelde. Over vrijen na een uitstrijkje, ik heb het aan mijn huisarts gevraagd na mijn uitstrijkje vorige week, en zij vertelde dat dat geen enkel probleem was. Smandyke: Zoals ik het dus begreep konden bepaalde onderzoeken niet plaatsvinden als je zwanger bent, dus daarom raadde zij het mij af. Vreemd dat jij er wel voor mocht gaan, maar indd mss dat dat in het verschil tussen 3a en 3b zit. Heb jij toen ook colposcopie gehad? Als dat niet kan als je zwanger bent, moet ik deze maand niet zwanger worden... Moeilijk allemaal.......
Wensje: een colposcopie kan bij een zwangerschap maar bij voorkeur niet. Mijn gyn vertelde dat er tot max 3 maanden zwangerschap eventueel nog een ingreep kan plaatsvinden. Maar dit doen ze dan alleen als ze het echt niet uit kunnen stellen. De ontwikkeling van cellen in de bmh gaat heel langzaam, dus als ze in dit stadium ontdekken ben je op tijd. Ik mocht met cin2 gewoon zwanger worden en dan zouden ze het na de zwangerschap pas weg halen. Ik kreeg alleen last, dus dan kun je het maar beter kwijt zijn. Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat jouw pap ook gelijk een cin is. Gelukkig hoef je niet heel lang te wachten voordat je naar de gyn kunt. Maar alle wachttijd is zonde.
Mart: Snap dat 3 weken wachten misschien niet heel lang is, daar heb je rationeel gezien natuurlijk ook gwoon gelijk in, maar het voelt als erg lang! En mijn ei verwacht ik een deze dagen dus ik weet niet of ik veilig of onveilig zal vrijen de komende dagen. Dus wel of niet 'ervoor gaan' ... Stel: ik heb een dezer dagen mijn ei, en het zou ook nog lukken deze maand, dan ben ik nog maar net een week ofzo over tijd als ik naar de gyn ga, en dus maximaal een week of 5 zwanger, zou dat kwaad kunnen?
Wensje2013 welkom!! Leuk dat je ons hebt opgezocht. Wensje; Mijn gynaecoloog vertelde dat hij "gewoon" nog onderzoeken en ingrepen tot 3 maanden zwangerschap doet. Hij staat bekend als een van de beste gynaecologen van Noord-Holland. Hij deed er vrij relaxt over, maar vanwege zijn reputatie neem ik dit serieus. Ik weet alleen niet of ik een ingreep zou doen tijdens een zwangerschap. Als het nog even kan wachten, dan doe ik dat zeker! Dus Wensje, ik begrijp héél goed hoe je je voelt. 3 Weken lijkt erg lang, maar misschien beter dat je even een ronde wacht. Ik had PAP3b SIN II na de colposcopie en na de lisconisatie bleek ik SIN III te hebben. Zoals de gynaecoloog mij uitlegde, had ik echt een ernstig voorstadium te pakken. Ik heb onlangs mijn controle uitstrijk gehad en ik ben weer PAP1 en probeer nu weer zwanger te worden. Mocht jij dit traject ook in gaan, dan is het misschien wel fijner als je straks weer PAP1 hebt, toch? En 95% van de vrouwen hebben na dit traject weer PAP1. Het is me allemaal reuze meegevallen en hoe graag ik ook wilde zwanger worden, de tijd is toch best snel gegaan. Het is makkelijk gezegd dan gedaan, maar het komt goed!! Het klinkt allemaal erger dan het is. (Dit zeg ik achteraf heel stoer, want op dat moment was ik ook in de stress en moesten andere mensen mij geruststellen.) Mart; lekker klussen hoor na je uitstrijkje!! Mocht gewoon van mijn gynaecoloog. Ik heb het zelfs gevraagd. Mandy; heb je je ei al gevonden?
Hey, Nee mijn ei wilt weer maar niet komen baal hier echt zo enorm van! Heb net ook de dokter gebeld en krijg meteen een verwijzing om naar de Gyn te gaan en dan gaan ze een echo maken om te kijken of alles wel oke zit met mn eierstokken enz.. Ga zo de brief ophalen hopelijk ben ik dit jaar nog aan de beurt En nu voor de 2de keer dat ik het mee maak dat ik ongv 1 week a 10 dagen na mijn menstruatie een 2e bloeding krijg. Toen zij de dokter dan heb je misschien toch iets van een ovulatie gehad nou dat vind ik ook al zoiets raars want je gaat dan echt niet bloeden anders zou elke vrouw 2x in de maand een bloedig krijgen erg raar maar goed allemaal weer maar afwachten
Truusje: Dankjewel, fijn om hier mee te kletsen! Ik heb vanochtend toch naar de afdeling gynaecologie gebeld, had geen rust. Er werd mij verteld dat het geen probleem zou zijn als ik zwanger zou zijn, een colposcopie kan dan gewoon worden uitgevoerd. Ik kan dus gewoon klussen, en duimen dat het lukt Ben op dit moment nog niet zo zeer in de stress, tis alleen weer iets wat mijn 'planning' in de war schopt, en daar kan ik nou net niet zo goed tegen Maargoed, we zullen wel zien hoe het loopt... Smandyke: Fijn dat je meteen naar de gyn kan, ben benieuwd wat er uit komt. Een ovulatiebloeding komt echter wel voor, maar wel vreemd dat het dan nu ineens pas ontstaat, en je het eerder nooit hebt gehad. Maargoed, ik hoop dat je snel aan de beurt bent bij de gyn, en je vragen beantwoord worden! Liefs
Wat fijn Mandy, dat je huisarts je zo snel doorstuurt. Ik lees hier op het forum ook regelmatig andere verhalen. Houd je ons wel op de hoogte! En ik ben het helemaal met je eens. Een vrouw bloedt niet zomaar 2 keer in een maand. Ik heb gelezen dat je met een eisprong ook bloed kan verliezen, maar dit moet echt minimaal zijn. Wensje; wat goed van je dat je weer het ziekenhuis hebt gebeld!! En wat fijn dat jullie gewoon door mogen gaan met zwanger worden. Hopelijk lukt het nog voor die tijd!! Houd je ons op de hoogte? We wachten namelijk nog op de eerste "zwangere"!! Ik heb net een beetje bloedverlies gehad, dus mijn ongesteld kondigt zich aan. Ik baal weer een beetje, maar de kans was ook wel klein. Ik had het toch wel stiekem gehoopt. Ik heb 21 dec een feestje, dus ik kan daar gewoon lekker drinken en hoef niet geheimzinnig te doen waarom ik geen alcohol drink. Ik bekijk het maar weer positief!
Truusje: Ik zal jullie op de hoogte houden, wel leuk om zo met anderen te kletsen met een kinderwens. Wij gaan gewoon door nu, wacht het de 31ste af bij de gyn, en we zien wel waar t ons brengt.. Probeer me dr vooralsnog maar niet te druk om te maken... Balen dat je ongesteld gaat worden, ergens hoop je iedere keer dat het misschien raak is, en ergens houd je dr rekening mee dat de kans dat t niet raak is gewoon groter is.. (heb ergens gelezen dat je iedere maand 15% kans hebt om zwanger te raken, weet niet of dat klopt hoor..) Vind jij dat ook zo moeilijk, als anderen gaan vragen waarom je niks drinkt.. Ik ben ineens super vaak de bob, haha, terwijl k daar eerst altijd onder uit probeerde te komen.... Ik drink nu overigens helemaal niks, tenzij k zeker weet dat ik mn ei nog niet heb gehad.. Spannend allemaal, blijf graag op de hoogte van jullie!
Hey Truusje oke dan zal de dokter toch wel gelijk hebben inderdaad! en op internet lees ik het ook en als je zo gaat uitrekenen vorige keer was het geloof ik 8 of 9 dagen na mijn menstruatie en dit keer 10 dagen na mijn menstruatie dus het zou wel een eisprongbloeding kunnen zijn nou weet ik niet hoe het zit krijg je dan net na het bloedingkje de eisprong want heb net een test gedaan met clear blue digitaal en die was negatief maar haalde het staafje eruit en het streepje was al wel een heeeel stuk donkerder dan normaal echt bijna even donker dan het streepje wat ernaast staat! Ik hoop het zo doe vanavond voor ik ga slapen nog een ovu test en morge vroeg ik hou het nu gewoon maar goed in de gaten en ik klus maar gewoon hoor en dan maar hopen
hallo meiden, ik kom graag wat meekletsen. In augustus kreeg ik een brief waarin stond dat er negatieve cellen waren gevonden bij het uitstrijkje en dat ik in december moest terugkomen. toen heb ik direct gebeld naar de gynaecoloog en haar secretaresse wist mij te melden dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken en gaf mij een mooie uitleg (het resultaat bevond zich tussen PAP2 en PAP3). ze vermoedde dat het gewoon vanzelf wel zou herstellen en dat we lekker door konden gaan met zwanger worden. nu moet ik dus nu maandag op controle bij de gynaecoloog, ben wel beetje bang voor eventueel slecht nieuws. ook zitten we in de klusperiode. zou ik nu best een paar dagen stoppen met klussen of wordt het resultaat van het uitstrijkje niet negatief beïnvloed door vl's mannetjes?
Oke ik heb goed na zitten denken veel ovu tests gedaan en ben waarschijnlijk net te laat geweest om helemaal posi te testen maar waarschijnlijk zal mijn ei toch geweest zijn op de 11de hoogwaarschijnlijk! want de 12de was de clearblue test wel negatief(geen smiley) maar het streepje was nog wel aardig donker! en de uren daarna en de dag erna waren de streepjes veel lichter. dus dan kan het toch kloppen dat ik mijn ei waarschijnlijk de 11de gehad heb? en dan zal het ei wel snachts geweest zijn denk ik pff zit zo te piekeren nu! op internet staat dat een eicel 12/tot 48 uur in leven blijft en we hebben de 12de geklust oficieel op de nacht van de 11de! Dan heb ik toch gewoon nog kans dat het eitje bevrucht is? of niet? Pff wat ben ik toch een stresskipje!
Sorry ik zat verkeerd met de datums pff! Op de nacht van de 12e naar de 13e hebben wij geklust! en de 12e ongv 12 uur(snachts) teste ik een redelijk donkere ovu streep.. (maar hij gaf net geen smiley) dus ben misschien net te laat geweest.. Kan ik nu nog wel kans hebben dat mijn eitje misschien bevrucht is?
Hoi Dorien, Welkom!! Leuk dat je mee komt kletsen! De ontwikkeling van de cellen gaat hééééél langzaam zei mijn gynaecoloog. Dus de kans dat het ineens veel slechter is, is heel erg klein. Hij vertelde mij ook dat, zoals in jouw geval, de meeste lichamen het vanzelf weer "opruimen". PAP3b zit dieper en daarom halen ze dat uit voorzorg weg, maar er zijn ook vrouwen die hun hele leven bijvoorbeeld PAP3b hebben, niks aan en op 90 jarige leeftijd aan een hartaanval dood gaan. Klinkt een beetje raar, maar zo legde mijn gynaecoloog het aan mij uit. Omdat 3b dieper zit, halen ze het gewoon uit voorzorg weg. Hopelijk is dit bij jou niet nodig!! En je blijft onder strenge controle dus ze zijn er altijd snel bij. En als ik jou was, zou ik lekker blijven klussen! Misschien niet zondagavond?! Misschien dat er wat achter blijft en dat is misschien een beetje raar bij een uitstrijkje, hahaha! En ze zeggen dat om de dag beter is, dus morgenavond en maandagavond?! Ik ga in ieder geval voor je duimen as maandag, want het blijft altijd spannend!! Laat je ons even weten hoe het is gegaan?
Mandy, wat ben jij een stresskip zeg! Hahaha! Nee hoor, grapje! Ben je te laat met je ovu-testen begonnen? Want ik denk inderdaad ook dat je je ei hebt gehad. Heb je voor de 12e niet geklust? Want de dag ervoor of daarvoor is ook goed! Bij iedere vrouw is het anders, maar je hebt zeker kans!! Je zou dan over een kleine 2 weken ongesteld moeten worden. Dus met kerst kan je testen! Spannend!! Zou een mooi cadeau zijn... Zucht...
Hey Truuste bedankt voor je snelle bericht ja ik loop me wel zo gek te maken haha een echte stresskip ben ik mijn vriend heb ik er al mee aangestoken zo erg! maar op de nacht van de 12e naar de 13e dus geklust en 12e om 23:44 om precies te zijn had ik een redelijk dikke streep met de ovu test! dus vraag me dan af waneer me ei ongv geweest is of dat nou de 11e snachts is geweest of misschien 12e smorgens Dat is nu maar afvragen! en nee voor de 12e hebben we niet meer geklust(balen,balen en nog is balen) Dus vraag me af of ik nu nog een kansje heb dat het toch bevrucht kan zijn Ik hoop het wel zo he Die ovu bloeding is ongeveer de 11de begonnen geloof ik..
Hoi Dorien, geloof dat je alleen een uitstrijkje gaat krijgen maandag he, dus maandag weet je nog niet veel meer. Echt rot he die spanning? Ik moet de 31ste (rotdatum!!) naar de gyn, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Zie dr wel een beetje tegenop hoor! Nou ik hoop dat heel snel een van ons allemaal zwanger is! Ik ben deze maand gestopt met ovu testen toen de huisarts tegen me zei dat ik beter niet zwanger kon worden. Nu zeiden ze toen k de afdeling gynaecologie belde dat t geen probleem was als ik zwanger zou raken.. Ik heb dus geen idee wanneer en of ik mn ei heb gehad deze maand.. Dan maar gewoon duimen dat t raak is... Vorige maand had ik op dag 22 pas een positieve ovu test, zit nu op dag 21, dus het kan ook nog komen.. Vind ik overigens wel best laat!! Maarja, al die onzekerheden he.. Pfff...
@ wensje2013: vandaag heb ik alleen een uitstrijkje en de vorige keer kreeg ik pas een maand later een brief in de bus met het resultaat van de test... hopelijk duurt het nu ook weer niet zo lang, maar toch... liever een brief met het resultaat dan een telefoontje van de gynaecoloog voor een dringend consult. probeer er me niet te veel zorgen in te maken en nu vooral te focussen op de aankomende kerstdrukte, lekker veel afleiding en tijd met vl... eindelijk!! btw ik heb mezelf wel voorgenomen om veel vragen aan de gynaecoloog te stellen nu dat ik daar toch ben... anders komen die waarschijnlijk pas later terug boven en zo van vrouw tot vrouw is toch net eventjes wat anders @truusje81: bedankt voor de tip en de uitleg, dat is wel een geruststelling! ik had eventjes zoiets van goh, stel je voor dat ik nou eventjes oversla en het net daardoor niet lukt deze maand, voelt altijd toch een beetje als een gemiste kans hebben lekker zondag vroeg op de ochtend nog eventjes geklust... dan zitten er toch bijna twee dagen tussen en dan lekker straks ook nog eventjes.... je weet nooit
Hallo mijn naam is mirandje81 wij zijn bezigvoor een kind met een tijdelijke stop omdat mijn vriend drager blijkt te zijn van brca1 gen en dus wilde we voor ivf naar maastricht dus stuurde me huisarts me door (geluk bij een ongeluk )ook ik ben bij de gyn geweest kweekjes afgenomen bloed en een uitstrijkje ze belde dat in me kweekje een onschuldige bacterie zaten antibiotica kreeg nou oke maar in me uitstrijkje waren onrustige cellen gevonden ze heb volgens mij wel gezegd welk stadium maar heb t niet gehoord was alleen maar metde onrustige cellen bezig morgen gaan ze hapjes nemen en ik ben op van de zenuwen hoe gaat dat wat doen ze en vooral kunnen ze al gelijk wat meer zeggen ? Xxx mirandje81
Hoi Miranda, ik heb al op je eigen topic gereageerd. Welkom hier en kom lekker meepraten!! Je hoeft nergens bang voor te zijn vandaag. Het ergste is, dat je weer een eendebek in krijgt. Als dat het ergste is, valt het wel mee, toch?! Hij zal wat zuur op de baarmoedermond doen met een watje. Hier voel je vrijwel niks van, misschien een heel klein beetje tintelen. Dit zuur zorgt ervoor dat de onrustige cellen verkleuren. Daarna neemt hij met een tangetje kleine hapjes uit de baarmoedermond en zal dit opsturen voor onderzoek. De gynaecoloog zal niks gelijk kunnen zeggen. Je zal moeten wachten op uitslag, maar je hebt wel alle tijd om al je vragen te stellen. Dus alle onzekerheid die er is, kan hij misschien wegnemen. Heel veel succes vandaag!! Je zal merken als het eenmaal achter de rug is, dat je je zorgen om niks hebt gemaakt. Maar ik ken je gevoel heel goed!! Ik was net zo. Komt goed, echt waar!!
En andere meiden, hoe is het met jullie?? Bij mij is helaas mijn NOD echt doorgebroken, dus voor mij nieuwe ronde nieuwe kansen... Zoals Mart al zei, ik kan in ieder geval ook met de feestdagen aan de wijn. We bekijken het positief...