Pap3a en kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Smandyke, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi Truusje, die ovulatietests heb ik ook! Ik heb deze cyclus niet iedere dag getest, door dat vervelende nieuws tussendoor. Deze maand geen enkele positieve test. Vorige cyclus heb ik ook allemaal witte tests gehad, en opeens 1 positieve. Daarna weer allemaal negatief. Denk dat dat wel klopt dus...
    Ik weet niet echt of ik moet testen dus, heb met de kerstdagen getest, omdat ik benieuwd was of ik een wijntje kon drinken, maarja nu weet ik dus niet wat te doen. Enerzijds denk ik dat mijn ovulatie gewoon later is geweest (heb ook pas kei laat vruchtbaar slijm gehad), en dat ik dus nog gewoon ongesteld moet worden, we zijn er ook niet echt gericht mee bezig geweest nu.. Maarja aan de andere kant houd je toch hoop he....
    Ik wacht nog ff af.. Misschien zondag ofzo als k dan nog niet ongesteld ben.... Spannend hoor.....

2. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi meiden. Hier nog steeds geen menstruatie maar ook vanochtend weer een negatieve test. Ik denk dat mijn lichaam toch aan het ontpillen is ofzo.
    Morgen naar de gyn, vraag ik t gewoon ff na..
    Baal wel, had ergens toch een beetje hoop dat t mss raak zou kunnen zijn. Ze zeggen altijd als je dr niet te veel mee bezig bent..... Maarja.. Afwachten dus...!

3. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Heeft iemand ook ervaring dat na de hapjes zijn wegenomen de eerste menstruatie anders was en hoe anders ? Xxx

4. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, aller eerst; de beste wensen!! Leuke Oud&Nieuw gehad?

Mirandje; veel succes vandaag!!

Mart; hoe was jouw afspraak vorige week bij de gynaecoloog?

Mandy; hoe is het met jou? Inmiddels ongesteld of nog steeds niet? Heb je nog een testje gedaan?

Wensje; bedankt voor het reageren over de ovu-testen. Ik heb afgelopen weekend 2x een lichte streep gehad, dus niet positief en nu zijn ze weer oom-wit. Beetje raar... Ik had toen wel veel thee gedronken, dus misschien lag het daar aan. Ik had wel mijn ei dit weekend moeten hebben. Ik ben inmiddels met tarwekiemolie begonnen. Misschien lag het daar aan. We wachten het rustig af. Maar ik zie dat je inmiddels 8 dagen overtijd bent!!!! Heb je nog een testje gedaan? Spannend hoor!!

5. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Truusje: ik moest na kerst terugkomen om bloed te prikken. De gyn schatte in dat mijn eisprong dan geweest zou zijn. Het is nu dag 29 en hij is nog niet geweest :( Ook moet ik een echo laten maken aan het begin van mijn cyclus.
    Daarnaast hebben ze weer een uitstrijkje gemaakt. Eind januari moet ik terugkomen om de resultaten te bespreken. Dus ik moet nog lang op de uitslagen wachten. Gelukkig gaan ze wel even verder kijken waarom alles zo'n puinhoop is.

Waar zit jij nu in je cyclus?

6. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Mart! Moet je nog eerder terug komen om voor je eisprong te kijken? Ben je nog met ovulatietesten bezig? Wel fijn dat ze je in de gaten houden, want dan kunnen ze hopelijk snel zien wat er aan de hand is.

Ik zou afgelopen weekend een eisprong moeten hebben gehad. Ik doe de ovulatietesten van zwanger&kids, maar nog geen positieve te pakken. Alleen heel licht een 2e streepje en nu weer omo-wit. Heel vervelend! Zeker omdat mijn cyclus strak 27/28 dagen zijn. Ik had wel veel gedronken voordat ik ging testen, dus ik weet niet of het daar aan lag?! Ik ben ook met tarwekiemolie begonnen. Wie weet dat het daar aan ligt?!

7. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ei gemist! vanmiddag ongie geworden :( Op naar ronde 6 alweer, nu ruim een half jaar bezig.

8. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff nee ben nog steeds niet ongesteld testje gedaan maar negatief ;) ik denk dat mijn menstruatie cyclus weer helemaal ontregeld is! baal er enorm van! Maar goed morgen moet ik om 4 uur bij de gyn zijn om het erover te hebben ook omdat ik nog steeds geen duidelijke LH piek heb kunnen ontdekken en onregelmatige cyclus nu ze gaan kijken of ik wel elke maand een eitje heb en of alles in orde is met mijn eierstokken enz..
    Ik ben benieuwt maar ook bang om bijv slecht nieuws te krijgen afwachten maar meer kan ik nu niet doen.
    En wat balen voor je Mart :( weet hoe het voelt elke keer die teleurstelling bah maar goed wie weet lukt het deze nieuwe ronde wel positief blijven :)
    Ik geloof dat ik nu al ronde 7 in ga ;)

& Voor iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar he :)

Liefs Mandy.

9. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik zal het morgen avond ook even laten weten hoe het gegaan is bij de Gyn! :)

10. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik ben bij de Gyn geweest en ze hebben een inwendige echo gemaakt alles goed na gekeken baarmoeder was gewoon prima en linker eierstok ook maar op de rechter eierstok zat een kleine cyste! wat bijv het eitje tegen zou kunnen houden. En daarom kunnen mijn testen elke keer negatief geweest zijn maandag moest ik een afspraak bij mijn huisarts maken om te kijken hoe verder en wat te doen nu.. Maar het goede is ik kan wel gewoon zwanger worden het kan alleen misschien ietsjes langer duren en dat is balen maar het is niet anders nu maar gewoon afwachten en geduld hebben. Hebben jullie misschien ervaring hiermee een cyste?

11. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mandy: dat is wel balen van die cyste. Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Waarom moet je nu weer terug naar de huisarts dan?

Hoe was de inwendige echo? Is dat naar? Ik heb er volgende week eentje.

12. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zij dat het trouwens ook nog een eiblaasje kon zijn wat niet gesprongen was ;) Maar goed kijken wat de dokter gaat zeggen ik hoop dat het gewoon dat is. Was ik er nog vergeten bij te zetten.

13. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mart, wat enorm balen!!!! Die teleurstellingen zijn altijd zo enorm vervelend. Zie ik nu goed dat je een cyclus van 28 dagen had? Zo ja, dat is dan wel heel mooi!!

Mandy, wat spannend allemaal! Ik ben het onderwerp cyste op eierstok hier wel vaker tegen gekomen. Misschien kan je via zoeken wat topics terug vinden voor verdere info.

Hier nog steeds omo witte ovulatietesten dus ik heb denk ik mijn ei gewoon gemist Ik heb wel goed geklust, dus wie weet...

14. Smandyke

Smandyke Actief lid

26 okt 2012
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben toch nog ongesteld geworden mijn menstruatie is nu blijkbaar gewoon verschoven van 25/26ste(begin) naar de 2/3e(begin) heb dus nu nog wel gewoon een cyclus van 30/31 dagen gelukkig maar was al bang dat ik geen normale cyclus meer zou hebben ;) Nu maar op naar de volgende ronde dan maar.
    En hopen dat het een eiblaasje is en geen cyste maar goed ga er maar wel van uit dat het een cyste is kan het nooit tegen vallen straks! gelukkig was het maar klein zij ze! Hopen dat ik snel een afspraak bij de dokter heb!

Hoe gaat het met jullie allemaal nu?

15. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Hoi dames,

Even een paar dagen geen berichtjes geweest van mij, heb het erg druk gehad! Maandag ben ik naar de gyn geweest. Ze heeft een aantal biopten genomen. Dat viel me erg tegen, pijnlijk! Nu moet ik afwachten tot de 14de, volgende week maandag, voor de uitslag. Wachten duurt wel lang zeg...! Gelukkig zoals ik al zei druk gehad, dus weinig tijd gehad om er lang bij stil te staan.
    Nu had ik het mooie geluk om dinsdag ook ongesteld te worden.. :S Dus cyclus was ineens 38 dagen. Hopelijk eenmalig...
    Ik kreeg wel het advies om komende maand niet zwanger te worden, omdat dat een eventuele behandeling (die de gyn erg waarschijnlijk achtte) in de weg kan staan. Dus das ff balen. Maar de 14de weet ik hopelijk meer.

Truusje: denk dat het indd ook wel aan de hoeveelheid kan liggen die je drinkt, hoe de ouvlatietesten uitpakken. Ben heel benieuwd, wanneer is je NOD? Ik duim voor je!

Mart: hopelijk brengt ronde 6 je meer geluk! Nieuwe ronde nieuwe kansen...

Mandy: wat fijn dat je bij de gyn terecht kon, en dat je wat meer duidelijkheid hebt nu. Ik zou het ook heel prettig vinden om te weten dat alles in principe in orde is, en je gewoon zwanger kan worden. Je houdt toch ergens in je achterhoofd dat idee van 'als ik maar gewoon zwanger kan worden...'

Fijne avond allemaal!

16. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Wensje, ik ben ook heel druk geweest dus een paar dagen niet op het forum gekeken. Ik heb aankomende weekend mijn NOD. Ik ben deze maand met tarwekiemolie begonnen (of had ik dat al verteld?!) dus ik ben benieuwd of het heeft geholpen. :)

Heerlijk dat het eerste onderzoek bij de gyn achter de rug is. Ik voelde helemaal niks van de biopten nemen! Ik was aan het kletsen met de assistent en voor ik het wist zei hij "klaar". Grappig hoe verschillend het kan zijn per persoon. Misschien komt het ook wel dat ik al eerder een kind heb gekregen en daardoor minder gevoelig daar is geworden?! Verzin ik ter plekke hoor! :)

Maar spannend de 14e! Ik ga voor je duimen. Hopelijk is een ingreep niet nodig, maar aan de andere kant, ben je dan wel van alle onrustige cellen af. Ik vond het eerst ook niet leuk, maar achteraf ben ik er heel blij mee!! Inmiddels weer PAP1 na controle uitstrijk. Mocht je na de 14e te horen krijgen dat een ingreep niet nodig is, dan heb je nog niet je eisprong gehad toch? Wie weet is het geen gemiste kans.

17. Pampy01

Pampy01 Lid

5 jan 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je het HPV-virus nog steeds in je lichaam??
    Hebben ze je wel ingelicht wat het is?
    HPV-virus is het voorstadium van baarmoederhalskanker ..
    Ze willen nou ook vaker gaan testen op het HPV-virus dan op baarmoederhalskanker zelf, aangezien dat eerder aantoonbaar is.
    Een eventuel bevrucht eitje kan worden afgestoot
    Heel veel sterkte, ik wacht op je antwoord..

18. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pampy,

Mij is verteld door de gynaecoloog dat je het HP-virus (V=virus) voor de rest van je leven bij je draagt als je het eenmaal hebt. Er zijn heel veel verschillende soorten en 90% van de vrouwen hebben het. Ondanks dit kan je gewoon zwanger raken en heeft het geen verdere gevolgen voor een zwangerschap/bevalling/gezondheid kind. Het HP-virus is wel een veroorzaker van de onrustige cellen, maar het kan ook door iets anders komen. Ik heb inmiddels een zoontje en heb ook het HP-virus. Inmiddels zijn bij mij de onrustige cellen verwijderd en heb ik weer een "gezonde" baarmoeder.

19. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Truusje je hebt helemaal gelijk!
    Pampy: het is denk ik een misverstand dat het HP virus een voorstadium is, dit is het namelijk niet. Zelfs een afwijkend uitstrijkje is in principe geen voorstadium. Het zijn tekenen die op iets kunnen duiden. Na een uitstrijkje gaan ze nog verder onderzoeken en als dat negatief is halen ze het uit voorzorg weg, want er is dan een kleine kans dat het baarmoederhalskanker wordt.
    Wij hebben de pech gehad dat het HP virus tot uiting kwam bij ons. Maar de meeste mensen weten niet eens dat ze dit hebben en zal het ook niet tot uiting komen.

Hoe is het verder met iedereen?

20. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad, onrustige cellen - dus een pap 3 a - is nog geen voorstadium van baarmoederhalskanker hoor! Het kán zich ontwikkelen tot een voorstadium van, maar dat hoeft niet. Soms verdwijnen die onrustige cellen vanzelf weer (ruimt het lichaam het zelf op, zoals gyn dat noemen) en soms is een ingreepje nodig. Dan halen ze de onrustige cellen weg (heel dun laagje is dat maar dat ze weghalen, heeft verder ook geen consequenties voor kinderwens e.d.) en is het meestal weer klaar.

Deel Deze Pagina