Hallo Mijn ouders hebben een hele mooie lieve hond. Nou is hij erg ziek en kan ook niet meer geholpen worden. Nu hebben ze besloten dat hij morgen een spuitje krijgt. Ik ben er vandaag nog even geweest en heb mijn dochter van 3 ook gezegt dat hij erg ziek is maar hoe leg ik haar dat nou uit als we er weer komen en hij is er niet meer? Ze heeft het wel vaak over hem maar durft niet zo goed bij hem in de buurt te komen, het is een newfoundlander dus heel groot en voor een meisje van 3 natuurlijk best eng. Iemand tips? groetjes Rimimi
Hier was de hond van opa en oma vorig jaar overleden (Joris was toen 2,5). De hond lag ook opgebaard thuis. Heb toen samen met de papa van Joris overlegd en hem toch laten zien en samen afscheid genomen van de hond. Ook toen uitgelegd wat er gebeurt was en dat hij naar de hondenhemel ging. De hond was toen vrij plots overleden... Hij begreep er eigenlijk vrij weinig van had ik het idee. Weken lang had hij naar boven geroepen naar de hond en gezwaaid, maar als ik hem nu vraag, weet hij niet over wie ik het heb. Ook komt dat denk ik omdat opa en oma een tijdje daarna een nieuwe hond hadden...
hier is de hond van opa en oma een paar maanden geleden overleden. Hij storte in toen Erik net toevallig daar was. Ze hebben Erik er gelijk bij weggehaald en zzijn met de hond naar de dierenarts gegaan. Toen ie daar werd ingeslapen hebben we tegen Erik gezegd dat Boris niet meer thuis kwam en dat ie naar de hondenhemel is en het daar heel leuk heeft. Misschien ligt het ook aan het kindje maar Erik heeft nooit meer om Boris gevraagd. Hij zei uit zichzelf dat Boris is gaan slapen bij de dierendokter en niet meer komt. Dit heeft ie de eerste weken een paar keer gezegd. En daarmee was het schijnbaar klaar voor hem. En dat terwijl ie toch echt dol was op die hond.
HIer ook meegemaakt Heel duidelijk verteld, dat de hond ziek was, en dat hij veel auw had. Als hij de volgende dag weer bij oma zou komen, dat DJ (de hond dus) niet meer bij oma zou zijn, maar dat DJ een sterretje is in de lucht. Bij oma staat een foto van DJ en daar zwaait hij nog steeds naar, ook word hij nog wel eens wakker dat DJ in zijn kamertje is. Vertel hem dan dat DJ hem mist, en even kwam kijken. We laten Quinn altijd DJ weg sturen, of uit zijn kamertje, of op zijn speelkleed laten liggen. Quinn is er nog steeds wel mee bezig, maar word wel ietjes minder, denk dat er nu zo 3 maanden verder zijn.
Onze hond hebben we ook moeten laten inslapen. Laura was toen 2,5!! Hij was erg ziek en had ook tumoren. Dat wist ze ook, want ze mocht niet meer paardje op hem rijden en ze moest ook zachtjes doen. Dus toen wij hadden besloten om hem in te slapen hebben we haar heel duidelijk tuigelegd dat sharky zoveel pijn had dat de dierenarts hem niet meer kon helpen en dat hij dood zou gaan. Maar dan gaat hij naar de hemel en heeft hij geen pijn meer en is hij gelukkig. Ook heb ik haar verteld dat ze tegen hem mag praten en zwaaien. En nog steeds (6 maanden later) zwaait ze 's-avonds naar de maan en zegt ze weltrusten tegen sharky! En laatst moest onze andere hond naar de dierenarts voor sterilisatie, vraagt ze aan me "mama, gaat fanta ook dood". Dus toen heb ik haar moeten uitleggen dat fanta alleen maar geopereerd werd en dat ze daarna weer mee mocht naar huis. Ook dat begreep ze! Dus wees eerlijk leg het goed uit! Dat loont het beste
Bedank voor jullie reacties! Ben ook eerlijk tegen haar geweest vandaag. Vanmiddag hebben m'n ouders de hond laten inslapen en mijn dochter weet nu dat hij in de hondenhemel is. Ben benieuwd of ze hier op door gaat of dat ze het hier bij laat. Groetjes Rimimi
2 weken geleden hebben wij onze hond plotsling in moeten laten slapen. We hadden hem s'morgens naar de dierenarts gebracht Kylian (3.5) en ik om zijn tanden schoon te laten maken. Helaas kreeg ik een uur later een telefoontje dat ze hadden ontdekt dat zijn kaakbot aan het verdwijnen was en dat ze via bloedonderzoek naar de werking van zijn nieren wilden kijken om te kijken of hij nog te redden was. Ik heb toen (met tranen in mijn ogen) eerlijk aan Kylian verteld dat de dierenarts had ontdekt dat Jacky heeel heel erg ziek was en dat Jacky waarschijnlijk niet meer thuis zou komen Weer een uur later kreeg ik bericht dat zijn nieren bijna niet meer functioneren, Kylian en ik zijn toen samen naar de dierenarts gegaan om afscheid van Jacky te nemen en we zijn erbij geweest toen ze hem lieten inslapen. De dierenarts gaf toen de stethoscoop aan Kylian en liet Kylian eerst naar zijn eigen hartje luisteren en toen samen naar Jacky's hartje die het dus niet meer deed. Kylian heeft ongeveer een week het over Jacky gehad, snapte wel dat hij in de hondenhemel was maar wilde er dan met het vliegtuig naar toe. Later wilde hij weer naar de dierenarts omdat daar de trap naar de hemel was. Na een week vroeg hij mij in bed of Jacky nog weer bij ons terug kwam. Toen ik Nee antwoorde zei hij tja dat heet dus dood en daarna heeft hij het er niet meer over gehad. Groetje sAnita
wij hebben 2 maanden geleden onze kat moeten laten inslapen en dat was savonds laat en terwijl de kat net in het mandje zat werd Esmee wakker, haar afscheid laten nemen van de kat en haar de volgende dag verteld dat Nieke (de kat) naar de hemel is gegaan en nu een sterretje is geworden en naar Sandy is (dat was de hond van mijn ouders)
Vandaag heeft mijn dochter het er heel af en toe over. Net zei ze nog dat hij in de hemeldierentuin is en dat hij het daar heel leuk heeft. Helemaal goed toch!