Weinig plassen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door shampoo, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo,

fijn dat ik bij jullie terecht kan met mijn vragen!

Heel vaak hoor ik dat vrouwen die zwanger zijn veel moeten plassen. Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik plas niet vaak en dan ook nog eens weinig. En dit terwijl ik genoeg drink. Mijn lijstje van vandaag:
    - 500 ml jus d'orange (appelsientje met vruchtvlees)
    - 750 ml water met een beetje siroop
    - 500 ml water
    - 250 ml rooibosthee

Bij elkaar 2 liter drinken en ik ben vandaag (binnen 12 uur) maar 5 keer naar het toilet geweest. Bij het plassen was er (heel) weinig urine.
    Ik heb voor de rest nergens last van. Geen vervelend gevoel bij het plassen, geen aandrang om te gaan, ook niet het gevoel niet uitgeplast te zijn, mijn bloeddruk is normaal en ik heb geen buikpijn.

Toch maak ik me nu een beetje zorgen. Hoe komt het nu dat ik zo weinig en niet vaak hoef te plassen? Waar blijft al dat vocht?

Groetjes shampoo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi schampoo,
    Niet iedereen hoeft vaker te plassen in de zwangerschap. Je lichaam heeft extra vocht nodig in de zwangerschap, als het vocht dat er niet uit komt is opgenomen in je bloed en cellen om je organen van voldoende vocht te voorzien.
    Blijf zo doorgaan met goed drinken! super! maak je geen zorgen!

Imke

Deel Deze Pagina