Onze kleine vent is bijna 1 en volgende week beginnen hier alle Sinterklaasactiviteiten weer waarbij papa en mama allebei Zwarte Piet zijn. Opa en oma gaan met hem naar de optocht en hij kan ook een week later met Sinterklaas en Zwarte Piet op de foto. Nu is het zo dat hij sinds een paar weken ineens eenkennig is. Heeft iemand hier ervaring met deze situatie? Aan de ene kant is de kans dat hij Zwarte Piet juist minder eng vindt omdat hij onze stemmen waarschijnlijk herkent, maar aan de andere kant ook een grote kans dat dat juist eng en verwarrend is. We gaan het voorzichtig met hem proberen maar ik was toch benieuwd naar wat ervaringen van anderen zijn?
Als ik naar mijn ukje kijk, die een week of 2 jonger is, dan zal ze never nooit niet bij opa en oma uit handen gaan voor een zwarte piet... Wellicht dus als pieten met je zoontje samen met opa en oma op de foto? Maar op deze leeftijd is de foto puur voor jullie want zelf hebben ze nog niets aan die sinterklaas dingen, is alleen maar eng en druk denk ik.
Mijn zoontje is 10 maanden, ik ben werken. Ze hebben toch geen benul ervan. Of hij jullie stemmen herkent weet ik niet. Hij ziet jullie niet omkleden toch? Misschien herkent hij jullie stem, dat zal wel fijn zijn. Misschien dat de stap van angst dan minder groot is. Ik weet niet, geen ervaring.