Jeetje wat is dat ontzettend erg! Onze oudste van ruim 4,5 werd vanavond 2 keer gillend van de pijn wakker. Hij was compleet in paniek en bleef maar rondjes rennen en springen. Hij plaste zelfs 2 keer in z'n broek van de stress. Na een tijdje werd hij weer rustig en kon hij weer terug in bed. Ik heb over z'n benen gewreven maar dat was geen succes. Ik mocht niet aan hem komen. Uiteindelijk pcm gegeven om te zien of dat helpt. Kan ik nog meer doen om de pijn te verlichten? Echt verschrikkelijk om je kind zo te zien!
Zielig he! Hier ook om de paar maanden. Mijn dochter blijft echter in bed liggen draaien in een soort trance en huilt dan keihard. Ze praat dan niet terug als ik vraag wat er is, maar grijpt naar haar benen. Ik wrijf ook, maar volgens mij helpt het niet. Dit duurt dan zo'n 10 minuten en valt dan weer gelijk in slaap. Ik ben ook benieuwd naar tips.
Ik lees dat warmte helpt. Als het lang duurt en je een bad hebt zou ik dat doen. Dan word je kindje misschien ook lekker rustig om weer verder te slapen.
Wat hier wel iets helpt, naast paracetamol inderdaad, is een handdoek onder een goed warme kraan houden en die om haar benen wikkelen. Na een poosje wordt dat natuurlijk weer koud, maar op een of andere manier geeft het net even wat verlichting. En dan kan ze lekker in bed blijven liggen, en slaapt ze makkelijker weer verder naderhand. Hier is het trouwens bij vlagen, het kan drie keer in een week misgaan en dan heeft ze weer maanden geen last.
Zou je er niet een kruik tegenaan kunnen leggen? En een fleece deken om de warmte goed vast te houden tot de pijn minder is. Wat vreselijk vervelend!
Ik denk het wel, maar het is wel oppassen om niet te verbranden. Kan je bij een elektrische de temperatuur instellen?
ik kreeg onlangs van iemand de tip: magnesiumolie en dat inmasseren. Heb het zelf nog niet nodig gehad, dus nog geen ervaring, maar zij was er razend enthousiast over. Ik heb er zelf als kind héél veel last van gehad. Het is inderdaad enorm pijnlijk. Mijn moeder masseerde mijn benen dat hielp wel iets.
Wij hebben sinds de geboorte van ik een kruik die je kan opladen. Het stopt bij een bepaalde temperatuur. Je moet er dan nog wel iets omheen doen, er zit een zakje bij. Eerst ander merk maar die kapte er elke keer mee na een half jaar. Nu een van Prénatal Blijft ook lang warm. In de winter ligt hij altijd in mijn bed hehehe
zoontje van 4,5 heet er soms ook last van (ongeveer 1x in de 1,5 maand) vooral onder zijn voeten en scheenbenen. ik smeer t dan in met been gel en na 10 min.kwartier gaat t weer beter
Wat hier echt goed helpt is van die warme crème voor spieren (is eigenlijk voor volwassenen die last hebben van spieren of sportblessures). Zeg maar een soort tijgerbalsum. Door de warmte worden ze afgeleid en de spieren komen tot rust. Vooraf masseer ik de pijnlijke plekken eerst stevig en beweeg ik de voeten. Dan worden de spieren ook warm en komt er doorbloeding op gang. Werkt prima!