Hoi, Hier ben ik weer, heb al meerdere verschillende onderwerpen geopend. Weet sinds deze week dat zwanger ben. Nu ben ik op internet allerlei info aan het zoeken en helaas lees ik ook heel veel over miskramen en maak mij daar zelf enorm bang mee en ook erg onzeker. Nu heb ik sinds een week al last van lichte rugpijn onder in mijn rug, beetje zeurende pijn en mijn buik voelt raar van binnen, echt zo'n ongi gevoel, alsof er iets zwaars in mijn buik zit. nu las ik al weer ergens dat voortekenen van een miskraam vaak rugpijn zijn en buikpijn. ik noem het bij mij zelf niet echt buikpijn, het doet niet zeer, maar voelt gewoon wat zwaar en zeurderig. wie herkent dit en is het bij jou wel goed gegaan of wie kan mij een beetje positief maken? gr sannie
Niets aan de hand hoor, dat is gewoon bandenpijn.. Dat gevoel komt omdat de banden waarmee je baarmmoeder vast zit langzaam oprekken, ook kan het gevoel veroorzaakt worden door de groei van je baarmoeder. Heb het zelf ook gehad en zoals je ziet aan mijn onderschrift betekende het niets bijzonders Wat betreft de miskramen, dat is maar 10%.. Wil dus zeggen dat 90% gewoon goed gaat.. Dan zit er in die 10% ook nog een groot deel wat in feite al mis gaat tijdens de innesteling.
Hi, er is maar 1 iemand die de onzekerheid weg kan praten en dat ben jij! Je kunt tenslotte helemaal niets doen. Je bent nu een oventje en gaat daarin keurig een broodje afbakken! En een prachtig broodje gaat het vast worden. Een zwangerschap is nieuw voor je dus je weet helemaal niet wat je hoort te voelen. Alle zwangerschappen zijn ook nog eens anders dus ook anderen kunnen je niet vertellen wat normaal is. Waar je vanuit kunt gaan is: alleen extreme, aanhoudende pijn en / of bloedverlies zijn tekenen dat er iets mis gaat. Is dit niet aan de hand mag je er gewoon vanuit gaan dat het goed is. Wat je voelt HOORT dan bij de zwangerschap! (Je lichaam is tenslotte hard aan het werk)! Probeer te vertrouwen op je lichaam. En je druk maken heeft geen zin: er is niets wat je kunt doen!
Meid ik snap je zogoed!!! Had precies hetzelfde (en ook al eerder een MK meegemaakt) eb hier veel gepost over mijn angsten...en ze namen daardoor niet af....Bij elke echo werd ik een stukje meer zeker en kijk nu mijn banner..... Doe lekker rustig aan...probeer je nit te druk te maken en bel gewoon je verloskundige...maar het belangrijkste luister naar je lijf....die geeft je diep in je hart de antwoorden.
Meid.. Lees zulke verhalen juist niet nu je pril zwanger bent. Dat gaat je onzeker maken en van onzeker naar verdriet omdat je geen idee hebt wat het allemaal wilt zeggen van de pijn die je omschrijft.. Ik zou zeggen, geniet ervan en laat de eerste 12 weken miskramen verhalen lekker zitten.. Ik had in het begin ook pijn in me rug en buik. Maar het eindigde niet op een miskraam
Als ik het zou kunnen, zou ik het doen! Maar onzekerheid en ongerustheid hoort ook een beetje bij zwanger zijn. Er groeit een klein mensje in je... Als dat niet spannend is! De enige tip die ik je kan geven, is proberen niet te veel akelige verhalen te lezen. Maar ja, da's moeilijk. Want er gebeurt iets heel bijzonders met je en daar wil je zo veel mogelijk over weten. Dan kom je vanzelf ook enge verhalen tegen. Maar probeer selectief te zijn in wat je leest. Hou het anders voorlopig even op die "Ik ben ... weken zwanger" -teksten, die vertellen wat er met jou en je beebje gebeurt. Daar staan meestal niet zulke akelige dingen in. Succes meid!
Meis, probeer het een beetje van je af te zetten en vermijd de verhalen waarbij het niet goed gaat. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Heb je ooit een miskraam meegemaakt dat je er nu zo bang voor bent? Ik ken de angst maar al te goed hoor, ikzelf heb het ook gehad vooral omdat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad. En daardoor dus al freakte bij ieder pijntje. Gelukkig heel onterecht want nu gaat het hartstikke goed. De pijntjes horen erbij, dus niet gelijk heel veel zorgen maken. Zolang je geen bloedverlies hebt, moet je ervan uitgaan dat het goed zit! Probeer jezelf voor te houden dat jij nu alles doet om het goed te laten gaan en dat je zelf niet in de hand hebt. Dat idee gaf mij wel een beetje rust voor zover mogelijk. Het overgrote deel van de zwangerschappen gaat goed!! Hoop dat dit ook voor jou geldt, sterkte!!
Hoi, Bedankt allemaal voor de lieve reacties!! Wat dat betreft ben ik gewoon echt een onzekere muts,hahhaa. Is de 1e keer dat ik zwanger ben en ook nog geen mk gehad, dus misschien moet ik gewoon niet zo zeuren. Maar weet je, toen we bezig waren om zwanger te worden,zag ik om mij heen iedereen zwanger worden ( nouja je let er dan veel meer op) en nu ik zwanger ben, hoor ik meerdere verhalen over miskramen. Ik moet inderdaad gewoon gaan proberen te genieten, want ben natuurlijk wel heel blij dat ik zwanger ben. Liefs sannie
Hoi Sannie, Nog een tip: kijk eens bij het topic 'Eerste symptomen'. Daar kan je lezen dat jouw 'klachten' horen bij het begin van een zwangerschap!! Voor, tijdens en na je Nod hebben de meeste vrouwen last van een ongi-gevoel. Soms zelfs met een klein streepje rozig (zoals ikzelf). Teken dus dat het allemaal heel erg goed gaat!! Gefeliciteerd meid!
het onzekere is zooo normaal. ik ben nu 18 weken en ben ook heel onzeker terwijl iedereen juist zegt dat je dat niet moet zijn. als je tegen iemand verteld dat je zwanger bent krijg je automatisch verhalen die je niet wilt horen. en zoals mijn man zegt: heb wat meer vertrouwen in je eigen lichaam. succes meid
Denk dat we er allemaal in meer of mindere maten last van hebben. Je hebt er zelf niet zoveel controle over en dat maakt zo onzeker. Graag zou je iedere dag de bevestiging krijgen dat het goed zit en goed blijft gaan. Tenminste ik wel . Nu ik dagelijks beweging voel is de angst een beetje afgenomen, maar de zorgen blijven hoor. Probeer zoveel mogelijk te genieten!
als je zoekt op miskramen.. vind je ook meer miskramen he muts ik heb 2 mk's gehad en bij de 1e zwangerschap had ik heel sterk het vermoeden dat het mis was.. dus ik zocht ook op rugpijn en geen kwaaltjes... uiteindelijk zocht ik op miskramen rugpijn? tuurlijk kwam ik al die gekke dingen tegen.. de 2de zwangerschap wederom rugpijn, dus helemaal in de stress en geen kwaaltjes.. 1 + 1 = 2 dus ik kreeg weer een miskraam.. de 3de zwangerschap, geen kwaaltjes en ja hoor weer die rugpijn.. 1 + 1 = niet 2.. want ons mannetje groeide goed en zat mooi op zijn plekkie en check mijn banner.. de onzkerheid die ik heb gehad kon niemand wegnemen.. ik kreeg ieder week een echo, en iedere week riep ik weer dat het over was.. want ja ik had toch ook geen kwaaltjes en giga rugpijn, die er nu nog is overigens... elke mijlpaal is spannend.. nu leef je naar de 1e echo dan naar de 12 weken dan naar de 16 weken dan de 20.. en het blijft keispannend.. probeer te genieten.. want ik heb nu ook geleerd, je hebt het niet in de hand.. wat heeft het dan voor zin dat je je zo druk maakt muts! heell veel plezier met zwanger zijn!!