niet blij met mijn zwangere lichaam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 4 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik ben eigenlijk veel te ijdel om zwanger te zijn, ik hou van mijn mooie kleding en van een mooi gevormd lichaam, ik ben zo blij dat ik een kindje erbij krijg echt waar :D maar die hele zwangerbuik mogen ze van mij weg laten...

als ik dit zeg tegen mensen dat ik baal van mijn buik dan vinden ze dat gek :(

hebben sommigen van jullie dat ook?

Degene die dat niet hebben klink ik echt zo egoistisch? :oops:

2. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Nee !
    Ik wil graag die buik , ben al om de 5 min aan het kijken of t al groeit... :)
    Natuurlijk duurt dat nog even... ;)

Mischien andere meiden hier die het zelfde hebben...

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik vind het juist heel leuk, die dikke buik! Het duurde vrij lang voor ie verscheen maar dat is nu ruimschoots ingehaald, haha.
    Wel moest ik er wat aan wennen, omdat je er toch anders uitziet dan voorheen. Je lichaam dat er toch al een flink aantal jaartjes hetzelfde uitzag wordt ineens anders... dat was wel gek.
    En soms vind ik het gewoon onpraktisch... dan baal ik ervan. Maar dat is dan meer omdat het in de weg zit met bijv. lopen of slapen. Niet omdat het mijn lichaam veranderd heeft ofzo.

Kortom: nee ik heb dat gevoel niet.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind m'n buik juist super :D Alleen dat ik verder ook wat boller word is wat minder ;)
    En denk dat ik ook wel baal van m'n slappe buik na de bevalling... maar dat zien we dan wel weer!

5. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    In het begin wilde ik ook dat die buik maar groeide maar nu heb ik er ook echt genoeg van, voel me niet meer aantrekkelijk en ben onderhand ook zo'n 25 kilo bijgekomen... Ben blij als ik weer in mijn oude kleren pas hoor!

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het niet erg, als mijn buik maar weer normale vormen aanneemt na de bevalling.

7. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    I'm with ya!

Ik ben dolgelukkig met de zwangerschap maar heb er echt moeite mee dat m'n lijf zo groeit. Ook ik hou van mooie modieuze kleding en een verzorgd uiterlijk, met een leuk modern kapsel.

Maar m'n haar zit voor geen meter en ik ben door de zwangerschap behoorlijk aangekomen. Ik at voorheen weinig maar heb nu veel meer voedsel nodig om de dag door te komen. En dat terwijl ik niet heb kunnen sporten, sinds ik zwanger ben dus de kilo's vlogen eraan. En dan eet ik nog steeds niet de dagelijks aanbevolen hoeveelheid want dat is me teveel, dat krijg ik niet eens op!

Ik word er eerlijk gezegd erg moe van dat je (schijnbaar) als je zwanger bent, niet mag klagen over -of balen van de situatie. Iedereen met wie ik het erover heb gehad, zei alleen maar: het is toch tijdelijk, wat maakt het nou uit. Je bent het straks toch zo weer kwijt. Gewoon ff doorbijten, voor je het weet...yadayada.. :rolleyes:

*zucht* Goed bedoeld, het zal allemaal wel, maar ik baal er NU van. Ik ben van maatje 36 en een strak getrained lijf naar maat 40/42 gegaan en dat vind ik vreselijk. Alsof ik nu ik zwanger ben, een of andere superwoman moet zijn die het plots niet erg vindt zich onaantrekkelijk, onverzorgd en dik te voelen. (nb: ik heb het dus alleen over mezelf!)

En als dat egoïstisch is: boeien! :evil: Zolang ik niet daadwerkelijk ga hongeren om weer af te vallen (iets wat ik dus nooit zal doen), geef ik m'n meiske wat ze nodig heeft om te groeien. Ik zie niet hoe het egoïstisch kan zijn om te balen. 8)

We hebben er hooguit onszelf mee, toch? ;)

8. Female

Female Niet meer actief

ik ben super blij en trots, ook dat je het nu al goed ziet... en zeker op een bijzondere manier, vind ik een zwangere buik JUIST een vorm van schoonheid

9. sim

sim Niet meer actief

helemaal mee eens, ik ben zelfs bang dat ik mijn buikje ga missen straks (met al het getrappel erin) er is zulke leuke mode te vinden voor zwangere vrouwen, je kunt er zo leuk uit zien als je zwanger bent.. kan me voor stellen dat het straks in de weg gaat zitten (ondervindt ik nu ook al) maar met leuke kleren voel ik me alles behalve on aantrekkelijk, eerder zelfverzekerd..

10. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik vind een zwangere buik erg mooi, maar het is niet altijd handig als je normaal wel je dagelijkse dingen doet en ineens zo,n buik in de weg zit.
    Ik vind het wel lastig met kleding ik vind positie kleding nergens na zitten en gelukkig pas ik nog mijn eigen broeken nog steeds omdat het heup modellen zijn werkt het prima met een elastiekje.
    En straks een nadeel dat na de bavalling een leegte valt in je buik en nog aantal maandjes slapjes is.

Verder ben ik trots op mijn buik en geniet ik van de beweging van de kleine en terwijl ik ook al behoorlijke buik heb.

Groetjes Anna.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vind het heerlijk om een buik te hebben nu mag het haha. alleen nu zit ie met het huishouden vaak toch effe flink in de weg.
    Maar verder vind ik het juist helemaal super. En je kunt ook gewoon hele leuke zw kleding kopen het is alleen allemaal ecen goed zoeken.

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Mooie kleding en dergelijke staat toch in schril contrast met wat er in je buik groeit?

Ik vind dat je er als zwangere ook leuk en goed uit kan zien. Let maar eens op, als je goed voor jezelf zorgt, lekker een cremetje koopt, leuke makeup, even naar de kapper gaat, en weet ik het, dan voel je hartstikke mooi en zwanger!
    Ik eet lekker veel fruit, drink veel water, eet veel bruin brood met kaas enzo en drink veel melk.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Die buik vind ik nog niet zo erg. Lekkende borsten bij 20 weken, DAT vind ik pas vervelend.

14. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    ik ben ook trots op mijn kleine buikje nu en hij mag van mij groeien. Ik heb alleen maar in mijn hoofd .. als ons kindje maar gezond is.
    ik hoop natuurlijk ook dat ik straks mijn oud figuurtje terug krijg maar dat heeft iedereen toch zelf in de hand. toch?
    en wat je met sporten niet eraf krijgt kun je operatief laten doen als je het zo erg vind. Ik ben erg bang voor striemen en heb info gezocht en ook dat is te behelpen.

maar wie weet als het babytje er is dan maakt het allemaal niet zo veel meer uit.

gezondheid komt voorop

liefs kimberly

15. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ook liever hier geen buik hoor. Hem er alleen maar last van haha.

Nee heel erg vind ik het niet maar ik hoop ooit wel weer mijn eigen buik terug te krijgen.

16. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik ben heel erg trots op mijn buik.. als ik langs etalages loop kijk ik altijd in de ramen hoe mooi me buikje is en of ie al groter wordt :D
    Ik hoop na de bevalling mijn oude figuur terug te krijgen en wil ook nog wat kilo's afvallen...
    Ik kan me best voorstellen dat voor sommige meiden die buik niet hoeft..

Kus Toys

17. Rhode

Rhode Lid

10 nov 2006
    90
    0
    0
    administratief medewerkster
    ZuidHollandia
    Het lijkt mij geweldig om zo'n dikke buik te hebben.
    Vindt een zwangere vrouw meestal mooi en wonderlijk om te zien.
    Hoop dat t bij mij ook snel zo mag zijn. Je hebt zulke mooie positiekleding!
    Als je vroeger die soepjurken zag!

groetjes Rhodé

18. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Yep, ik voel me precies hetzelfde. Ik ben ook van maatje 36 naar maat ? gegaan. Ik vind het verschrikkelijk! :cry: Mijn buik is zoooo groot, ik vraag me af of ik ooit weer een mooie buik zal hebben. Ik ben nu al iets van 18 kilo aangekomen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dit terwijl ik mijn hele zwangerschap gejogd hebt, vorige week nog.

Ik voel me zo ongemakkelijk en afzichtelijk met die enorme buik en opgeblazen voeten, benen en handen. Zelfs mijn gezicht staat nu helemaal bol. En de gynaecoloog me ook maar iedere keer op mijn kop geven dat ik veel te veel aankom, lekker hoor! Het vliegt eraan , ik kan er niets aan doen. :(

Ik wil heel graag mijn kindje hebben, maar die hele zwangerschap kan me gestolen worden.

19. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ik vind het zwanger zijn fantastisch! De meeste zwangere vrouwen vind ik er ook heel mooi uitzien. Ze stralen helemaal. Dat zie ik bij mezelf ook!
    Stralende ogen, mijn huid is veel mooier, tja en dat mijn billen er nu dikker uitzien neem ik op de koop toe! Ik ben wel een beetje bang voor een slappe buik na de bevalling. Als ik daar dan van baal zal ik het snel vergeten als ik het kindje zie!

20. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Tja ik ben van mening dat als je er wat in investeert je er heel leuk uit kan zien als zwangere vrouw.

Ik vind het heerlijk om weer zwanger te zijn. Het is af en toe wat lastig, maar ik heb het gevoel van een kindje in je buik echt gemist.

Ben dan ook blij dat ik nu al een klein buikje krijg. Enige lastige is dat ik het nu wel wat vroeger moet vertellen op werk omdat ik het niet lang meer kan verbergen. En wat ik vervelender vond was de hete zomer van 2005. Dat vocht vasthouden etc.. NU ben ik weer in zelfde periode uitgerekend en daar zie ik wel tegenop..

Deel Deze Pagina