Foliumzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by HabibiAna, Jan 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Tot hoeveel weken zijn jullie fz blijven slikken? Ik slik het nu nog steeds , maar vraag me af of dat na 10 weken eigenlijk nog wel nodig is?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Dacht 12 weken... (?)
    maar ik ben toen ik wist dat ik zwanger was gelijk overgestapt op de zwangerschapsvitamines... en die slik ik nu nog steeds...
    daar zit ook de extra foliumzuur in....

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb een potje Puur mama zwangerschapsvitamines... Die maak ik wel op..
    Ik vraag volgende week de vk wel even of ik daarna er mee door moet gaan, of eventueel een gewone multi-vitamine kan gebruiken..

Er staat mij ook iets van bij dat het vooral de eerste 10-12 weken erg belangrijk is..

ff wezen sneupen via zoeken.nl :Foliumzuur

Extra foliumzuur zorgt dat een ongeboren kind zich goed kan ontwikkelen.
    Begin vóór de zwangerschap met foliumzuur slikken.

Slik elke dag een tablet foliumzuur.

Blijf foliumzuur slikken tijdens de eerste 2 maanden van de zwangerschap.

Foliumzuur koop je zonder recept bij een drogist of apotheek

dit komt van de site http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik slik het nog steeds maar dat komt omdat het in de zwangerschapsvitaminen zit, het is verstandig om het tot de 10e week te slikken maar langer mag ook.

5. Merel1976

Merel1976 Actief lid

Dec 8, 2008
    245
    0
    0
    Foliumzuur tot 8 weken na de bevruchting (dus tot je 10 weken zwanger bent).

Op aanraden ga ik morgen (dan ben ik 10 weken) over op de mama vitaminen van VSM. Hier zit van alles in voor zwangere dames, net bevallen dames of voedende mama's en inderdaad ook extra foliumzuur.

Normaal ben ik nooit van de aanvullende vitamines, maar merk dat ik het nu zeer goed kan gebruiken!

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    het duurde bij ons 2 jaar voordat ik zwanger werd en op het laatst was ik niet meer zo netjes met foliumzuur want ik had echt het gevoel dat het nooit meer zou gaan lukken .. toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen begonnen ..daarvoor slikte ik het ook wel maar minder regelmatig... denken jullie dat dat kwaad kan?

gr Jose

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nee...
    Ben met de eerste ook pas begonnen toen ik al zwanger was....
    (ben door de pil zwanger geraakt)...

In gewone voedingsproducten zit ook foliumzuur... net zoals in brood... alleen niet in van die hele grote hoeveelheden... dus het is niet zo dat je helemaal geen foliumzuur in je lijf had..... en je bent toch gelijk begonnnen?! nou dat is toch goed!
    Niet druk maken hoor....

8. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was ben ik meteen begonnen met foliumzuurtabletten,
    Ik slik het nu nog omdat ik een soort vitamine tekort kom, dus mijn verloskundige raadde het aan om de tabletten gewoon op te maken. Heb er nog een stuk of 30..

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik slik ondertussen al 3 jaar foliumzuur in de vorm van multivitaminen voor zwanger worden, zwanger zijn of bv geven. is een gewoonte geworden en ongezond is het niet.

10. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik slik ze nogsteeds en ga er nog even mee door ivm borst voeding.....het vraagt namelijk best veel van je lijf...gewone multi zou ik niet doen ....die voor zwangere heeft net ff iets extra's die je nodig heb :D

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bovendien zit in gewone multi vaak vitamine a en die mag je niet zoveel hebben.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik slik de multi vitamine van davitamon mama en baby.
    Deze mag je je hele zwangerschap ook slikken en als je borst voeding geeft ook.
    Ik blijf ze gewoon innemen.

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ok, denk dat ik die 'zwanger zijn' vitaminen weer ga slikken dann. Kan idd geen kwaad en dan weet je tenminste dat je de nodige vitaminen binnen krijgt :D

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb ze geslikt tot en met 13 weken. Ben er alleen mee gestopt omdat ik erachter kwam dat je soms misselijk kan worden door die dingen. Ik ben dus heel misselijk geweest en heb het gelijk geprobeerd en het hielp echt. Ik slikte van etos multivitaminen. Mijn vk zei dat als ik gewoon fruit eet en goed gezond eet ik ze niet perse hoef te slikken. Om het foliumzuur hoef je ze in iedergeval niet te slikken dat is alleen de eerste 12 a 13 weken.

15. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    plus een maand voordat je zwanger raakt...heel belangrijk!

16. Ellen291982

Sorry was ik vergeten te zeggen. Zeker een maand van te voren liever nog als je probeert zwanger te worden. Maar het is geen ramp als je het niet slikt omdat niet iedereen plant om zwanger te worden (dit even voor de meiden dat ze niet ongerust worden dat ze voor de zwangerschap niks geslikt hebben)

17. BabyPelacani

Nov 5, 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    Same here! Ik werd gewoon kotsmisselijk van die vitamines van de Etos.. Multi Zwanger Zijn..

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb fz tot de 10 weken geslikt maar het hoeft maar tot de achtste week..stond ook in de bijsluiter. Nu gebruik ik de dagravit mama en baby vitamientjes daar zit ook wat fz in en ik vind ze supergoed.

19. Ellen291982

Ik had toendertijd ook gevraagd op dit forum en dus ook etos erbij gezet. En toen hoorde ik dus ook al meiden die ook misselijk werden van die etos multivitaminen. Iemand zei zelfs ook dat ze te hoog gedoseerd zijn. Apart wel toch? Dat iets wat goed voor jou en de baby moet zijn je zo ziek kan maken. Ik weet wel mocht ik nog een keer zwanger mogen worden in de toekomst ik een ander merk ga gebruiken! Nooit meer die misselijkheid om die pillen.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik durfde die niet eens te slikken..die capsules zijn zo ontzettend groot...lijken wel zetpillen man. ze liggen nog steeds in de kast..

Share This Page